30 days of Yoga with Adriene

Jag är helt novis i området och har testat yoga en gång tidigare i mitt liv, den gången med blandade känslor. Idag gjorde jag dock dag 4 tillsammans med Adriene på youtube och jag ser framsteg redan nu. Däremot så har jag givetvis lite problem med olika positioner och får justera lite eftersom, men försöker verkligen att genomföra sessionen så som den är upplagd.

Syftet med detta? Ja du, jag behöver lite andra rutiner i min vardag och min kropp är så stel att en pinne skulle bli avundsjuk. Framförallt känns det sådär lite spirituellt att jag vill att mina energier i kroppen ska flöda fritt, vilket jag hoppas att detta ska hjälpa mig med. Något jag upplever efter dessa 4 dagar är att det känns genomförbart och även om det kändes oerhört ovärt första dagen så är det okej, jag gör någonting med min vardag, om så än bara 30 minuter.

Mitt nästa mål är att få in dessa pass även de dagar jag jobbar (börjar 8.30 och måste gå 8.00 hemifrån så det är inte så svårt egentligen) och förhoppningsvis kunna delta i Adrienes övriga pass som ska vara mer fettförbrännande..

Några andra som vill vara med i detta? Hon har tydligen en speciell video för ryttare ;)

Länk -> 30 days of Yoga with Adriene
 

Jag är helt novis i området och har testat yoga en gång tidigare i mitt liv, den gången med blandade känslor. Idag gjorde jag dock dag 4 tillsammans med Adriene på youtube och jag ser framsteg redan nu. Däremot så har jag givetvis lite problem med olika positioner och får justera lite eftersom, men försöker verkligen att genomföra sessionen så som den är upplagd.

Syftet med detta? Ja du, jag behöver lite andra rutiner i min vardag och min kropp är så stel att en pinne skulle bli avundsjuk. Framförallt känns det sådär lite spirituellt att jag vill att mina energier i kroppen ska flöda fritt, vilket jag hoppas att detta ska hjälpa mig med. Något jag upplever efter dessa 4 dagar är att det känns genomförbart och även om det kändes oerhört ovärt första dagen så är det okej, jag gör någonting med min vardag, om så än bara 30 minuter.

Mitt nästa mål är att få in dessa pass även de dagar jag jobbar (börjar 8.30 och måste gå 8.00 hemifrån så det är inte så svårt egentligen) och förhoppningsvis kunna delta i Adrienes övriga pass som ska vara mer fettförbrännande..

Några andra som vill vara med i detta? Hon har tydligen en speciell video för ryttare ;)

Länk -> 30 days of Yoga with Adriene
Går på semester i morgon så hoppar gärna på med start på lördag 😊 Tänker att om jag lyckas hålls igång 30 dagar under semestern så blir det lättare att fortsätta när vardagen kommer tillbaka.

Skulle vilja bli mer uppmärksam på min kropp, hur den känns och mår. Behöver hålla mig rörlig(are än nu) för att slippa ryggont. Och det vore en bonus om även andning och huvud kunde varva ner med hjälp av detta 🙏
 
Yaaay vad roligt!

Går på semester i morgon så hoppar gärna på med start på lördag 😊 Tänker att om jag lyckas hålls igång 30 dagar under semestern så blir det lättare att fortsätta när vardagen kommer tillbaka.

Skulle vilja bli mer uppmärksam på min kropp, hur den känns och mår. Behöver hålla mig rörlig(are än nu) för att slippa ryggont. Och det vore en bonus om även andning och huvud kunde varva ner med hjälp av detta 🙏

Låter som en bra plan och jag resonerar som dig, att vana och rutin är viktigt för att sedan fortsätta. Den här 30 days of Yoga vlir:up:

Jag kan hänga på.
Tränar olika saker hemma via nätet, appar, böcker

Då har du bra disciplin då? Jag brukar ha svårt med det, särskilt hemma, men fungerar utmärkt i vardagsrummet framför tv:n.

I'm in. Jag tankte mig att starta Fredag eller Lordag och. kora varannan dag da jag gor cardio varannan dag

Det gör du rätt i, kommer att vara ett bra komplement! Jag har t.o.m. börjat att titta på att satsa på lite mer styrkeövningar senare, vi har en liten träningslokal i min brf. Men först rutin på detta! 😊
 
Jag hakar gärna på i yogadiskussioner. Kör en annan yt-video de dagar jag inte styrketränar för att få upp rörlighet. Är också väldigt grön på yoga men efter att ha hållt i med 1-4 gånger per vecka i snart en månad så märker jag definitivt skillnad. Att köra en disciplinerad 30 dagars utmaning måste ge helt otroligt mycket. Det jag främst tycker är svårt är att veta säkert att positionen är korrekt och att jag inte knuffar ut höfter etc för att kompensera, något jag redan kommit på mig själv med att göra.
 
Piss också, idag ger sig min skada i armbågen till känna! Får avvakta dagen och se om den släpper eller hur det går.
 
Jag hakar gärna på i yogadiskussioner. Kör en annan yt-video de dagar jag inte styrketränar för att få upp rörlighet. Är också väldigt grön på yoga men efter att ha hållt i med 1-4 gånger per vecka i snart en månad så märker jag definitivt skillnad. Att köra en disciplinerad 30 dagars utmaning måste ge helt otroligt mycket. Det jag främst tycker är svårt är att veta säkert att positionen är korrekt och att jag inte knuffar ut höfter etc för att kompensera, något jag redan kommit på mig själv med att göra.

Jag känner väl att jag förmodligen inte utför allt korrekt, men hon är väldigt duktig på att förklara.
 
Jag kan tänka mig att vara med. Får se om jag kan anpassa lite då mina handleder inte riktigt gillar att jag tar för mycket tyngd på dem. De är inte så starka än efter frakturer i höstas.
 
Jag hänger på, med start på söndag. Har en hel veckas semester innan jag ska börja jobba igen, så det blir perfekt att komma igång de dagarna.

Har kört yoga innan med gott reaultat, men jag har ofta svårt att slappna av hemma och gå all in för det sas, det kommer bli en utmaning, men så värt det :)
 
Dag 5, check! Jo, det var genomförbart, armens låsta läge har släppt någorlunda idag och jag kunde delta i nästan alla moment. Däremot så tyckte jag ju att det gick oerhört snabbt, men å andra sidan såg jag ju sedan att det bara var 16 minuter långt idag! :angel: I morgon jobbar jag så det blir troligtvis inget då (jobbar dygn), men kan vara bra att vila armbågen. Jag har dock varit ute på en 40 minuters promenad idag också! Duktig jag! :D
 
Jag hänger också på! Har dock redan kört hennes 30-dagars tidigare så det kanske är lite fusk:p Men det var för två år sen och sen dess har jag i princip inte gjort någon yoga alls, så skulle vara kul att komma igång igen:)
 
Jag kan tänka mig att vara med. Får se om jag kan anpassa lite då mina handleder inte riktigt gillar att jag tar för mycket tyngd på dem. De är inte så starka än efter frakturer i höstas.

Da jag har reumatism klarar inte mina handleder att jag har handerna mot golvet och vilar mot dem ... Jag bara haller handlederna raka och haller handerna i en "fist" i stallet.
Det finns andra grejor ocksa jag maste "jobba runt" men an sa lange sa kanns det bra, och da kor Jag vidare. :p
 
Glömde totalt igår!
Start med dag 1 idag och hjälp så mycket jag kan utvecklas 🙈😂😂

Kändes bra att börja dagen med yoga så ska försöka göra det de flesta dagarna. Det kommer inte alltid vara möjligt och då blir utmaningen att komma ihåg att göra senare på dagen!

Är det någon av er som gjort någon dag fler dagar i rad? Jag kan tycka att det går ganska fort i filmerna och skulle nog hänga med bättre efter några gånger. Hinner knappt hitta position innan det är dags för nästa. Eller är det såpass lika från en dag till nästa att det ger sig?

🙏
 
Glömde totalt igår!
Start med dag 1 idag och hjälp så mycket jag kan utvecklas 🙈😂😂

Kändes bra att börja dagen med yoga så ska försöka göra det de flesta dagarna. Det kommer inte alltid vara möjligt och då blir utmaningen att komma ihåg att göra senare på dagen!

Är det någon av er som gjort någon dag fler dagar i rad? Jag kan tycka att det går ganska fort i filmerna och skulle nog hänga med bättre efter några gånger. Hinner knappt hitta position innan det är dags för nästa. Eller är det såpass lika från en dag till nästa att det ger sig?

🙏

Det är olika övningar varje dag, men de flesta är ju återkommande så att säga.

Jag körde dag 6 idag, den var jobbig trots att det bara var 16 minuter idag med. Påminde mig om att jag inte har några magmuskler att skryta om :cautious:. En seger dock, för har legat hela dagen och känt mig helt utslagen. Trodde inte att jag skulle göra det. Nu ska jag försöka att komma upp ur sängen i tid i morgon innan jobbet. Vore skönt att få det till en rutin varje dag!
 
Jag körde årets 30 days i januari, alltså när de kom ut. Sen körde jag 2019 års 30 days i februari. Sen hade jag en liten paus men fortsatte köra olika Adriene-klipp och sen körde jag årets 30 days igen från ca slutet av maj till slutet av juni. Så jag hoppar inte på det igen just nu här med er, men kör fortfarande några Adriene-klipp i veckan :) Yogan har gjort så mycket för mig :love:

Om ni kör för första gången så säger jag bara - håll ut, det är värt det! Heja er! 💪

Det var kul att köra en andra runda av årets 30 days också nu när jag kommit in i det mer för jag kunde verkligen känna hur mycket jag har utvecklats :)
 
Nu vet jag ju inte alls vilka övningar ni kör men passar på att fråga om någon känner till dragonfly twist? Min yogavideo menar att man med bålstyrka ska kunna få till en "lätthet" i handen som stödjer mot golvet. Måste bara höra om det är någon som får till Det? Min bålstyrka är inte den bästa men jag begriper verkligen inte hur man ska lyckas hålla balansen på uteslutande fötterna i den positionen. :confused: :rofl:
 
Nu vet jag ju inte alls vilka övningar ni kör men passar på att fråga om någon känner till dragonfly twist? Min yogavideo menar att man med bålstyrka ska kunna få till en "lätthet" i handen som stödjer mot golvet. Måste bara höra om det är någon som får till Det? Min bålstyrka är inte den bästa men jag begriper verkligen inte hur man ska lyckas hålla balansen på uteslutande fötterna i den positionen. :confused: :rofl:
Har kört den en hel del men har inget minne av att Adriene nämnt att man ska få till en lätthet i handen. Håller med dig om att det låter ologiskt :D Ska tänka efter nästa gång jag gör den om jag hade kunnat få till det, jag gissar på "nej" :p
 
Nu vet jag ju inte alls vilka övningar ni kör men passar på att fråga om någon känner till dragonfly twist? Min yogavideo menar att man med bålstyrka ska kunna få till en "lätthet" i handen som stödjer mot golvet. Måste bara höra om det är någon som får till Det? Min bålstyrka är inte den bästa men jag begriper verkligen inte hur man ska lyckas hålla balansen på uteslutande fötterna i den positionen. :confused: :rofl:
Har kört den en hel del men har inget minne av att Adriene nämnt att man ska få till en lätthet i handen. Håller med dig om att det låter ologiskt :D Ska tänka efter nästa gång jag gör den om jag hade kunnat få till det, jag gissar på "nej" :p
Testade den nu när jag körde ett pass. Och alltså, jag hade inte kunnat hålla position utan handen i mattan men jag kunde ändå få till en "lätthet" som i att jag kunde lyfta handen från mattan. Bara någon sekunder men ändå ett tecken på att all vikt inte är där så att säga. Får öva mer :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Idag har jag påbörjat 30 days of yoga with Adrienne, Movement. Nån mer som håller på så vi kan peppa varandra? Den största...
Svar
0
· Visningar
233
Senast: Helly
·
Kropp & Själ Vi har ju haft två stycken trådar fokuserade på Yoga with Adrienes “30 Days of Yoga”-utmaningar på senaste, men jag tänkte att en lite...
10 11 12
Svar
231
· Visningar
8 147
Kropp & Själ Vi är ett gäng som yogade på riktigt bra med en 30-dagars-utmaning i november/december, och jag tänkte köra igång en ny med början 1...
15 16 17
Svar
336
· Visningar
8 810
Senast: 95johsv
·
Kropp & Själ På måndag kommer jag att dra igång en utmaning som går ut på att jag ska yoga varje dag i 30 dagar. Jag kommer att köra enligt ett...
17 18 19
Svar
371
· Visningar
12 190
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp