Bukefalos 28 år!

320 miljoner till lyxkrog och porrshower

Fast Kommunal är väl inte ett politiskt parti???:confused:
De företräder KNAPPAST de medlemmar Kommunal har nu, och någon A-kassa delar de väl inte ut (nej just ja, de vill ju INTE höja den...)
 
Fast Kommunal är väl inte ett politiskt parti???:confused:
De företräder KNAPPAST de medlemmar Kommunal har nu, och någon A-kassa delar de väl inte ut (nej just ja, de vill ju INTE höja den...)
Jag menade såklart inte att de går över från Kommunal till SD, det tror jag du förstod även om jag borde skrivit: går till SD eller kommer att rösta på SD.
 
Kommunals ledning har använt 320 miljoner av medlemmarnas pengar på att driva lyxkrog och visa porrshower.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/granskning/article22070298.ab

Vad tycker ni om det?

Jag tror att det gör att ytterligare några procent av deras medlemmar går över till SD.

Du menar att de söker sig till de riktigt korrupta?

Nära fem miljoner kronor som skulle gått till SD:s kampanjarbete har i stället arvoderat före detta partitoppar, visar förundersökningsprotokoll. Hanteringen av valfondspengarna kritiseras nu internt.

http://expo.se/2015/sds-kampanjpengar-gick-till-fore-detta-partitoppar_6962.html
 
Fast Kommunal är väl inte ett politiskt parti???:confused:
De företräder KNAPPAST de medlemmar Kommunal har nu, och någon A-kassa delar de väl inte ut (nej just ja, de vill ju INTE höja den...)

SD startade ju med buller och bång ett fackförbund, vad hände med det?

Nu granskas Löntagarna, det ”opolitiska” Sverigedemokratiska fackförbundet. Visste du att det till exempel inte går att bli förtroendevald i organisationen? Att Löntagarna inte ställer upp med hjälp i vanliga fackliga strider på jobbet, att medlemmarna alltid måste agera strejkbrytare och att förbundsstyrelsen (fem män) sitter för evigt?
 
SD startade ju med buller och bång ett fackförbund, vad hände med det?

Nu granskas Löntagarna, det ”opolitiska” Sverigedemokratiska fackförbundet. Visste du att det till exempel inte går att bli förtroendevald i organisationen? Att Löntagarna inte ställer upp med hjälp i vanliga fackliga strider på jobbet, att medlemmarna alltid måste agera strejkbrytare och att förbundsstyrelsen (fem män) sitter för evigt?

Är förbundsstyrelsen större än antalet medlemmar?
Då blir det inte mycket lyxkrogande. Eller vänta, partistödet var det ju.
 
Varför skulle kommunals medlemmar vilja rösta på SD för att fackföreningen betett sig ekonomiskt oansvarigt?
SD är i hög grad ett missnöjesparti och många av fackmedlemmarna i Kommunal gillar nog inte detta.

Men det är bara min gissning, vad tror du själv?
 
SD är i hög grad ett missnöjesparti och många av fackmedlemmarna i Kommunal gillar nog inte detta.

Men det är bara min gissning, vad tror du själv?

Nej, själv ser jag ingen koppling.

Att vara missnöjd med facket har väl inget med SD att göra?

Jag tror att ett antal medlemmar kan tänkas avsluta sitt medlemsskap hos Kommunal, om de vågar (tänker på att man då behöver se till att få A-kassa och försäkringar någon annan stans ifrån är Kommunal och jag har dålig koll på vilka andra fackförbund som organiserar Kommunals målgrupp).

Men att man skulle rösta på SD i kommande val för att fackets ledning betett sig dumt?
Nej.
Det hade varit något annat om det var Socialdemokratiska partiet som gjort något så dumt - då skulle jag tänka mig att ett antal väljare "skrämdes" att rösta på något annat parti.

Men i min värld är partipolitik och fackligt engagemang olika saker.
 
Efter Aftonbladets avslöjande i oktober, att SD-toppen Mattias Karlsson får en löneökning från partiet motsvarande 12.200 kronor per månad och dessutom 135.000 kr i retroaktiv lön, förnekade Karlsson bestämt att han själv medverkat till höjningen.
 
Så här, då:

Vad har facket med riksdagsval att göra?
LO och Socialdemokratin är väl nära lierade? Jag har för mig att LO även betalar in ganska mycket till Socialdemokraternas partikassa, men jag kan ha fel.

Jag kan tänka mig att den här typen av skandaler inte bara påverkar synen på just personerna i det enskilda fallet, här Kommunals ledning, utan man känner att övriga i toppen (politiskt och fackligt) är lika goda kålsupare. Det enda alternativet då som står utanför det politiska etablissemanget är SD och de försöker också utnyttja detta faktum så mycket de kan.
 

Liknande trådar

  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
40 193
Senast: Mineur
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 665
Samhälle På tal om en annan tråd som kom upp nyss - som rörde ett privat yttrande i en musiktävling. :cool: Hur är det med yttrandefriheten i...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 740
Senast: tanten
·
Juridik & Ekonomi Det här blir ett långt inlägg men jag hoppas att någon här orkar läsa och kan hjälpa mig. Den 15 december flyttade jag och min sambo...
Svar
10
· Visningar
2 566
Senast: nickan1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp