Fibusen

Trådstartare
Jag är född på mitten av 80-talet, så min ungdom bestod av att ögonbrynen skulle plockas ultratunna. :nailbiting: Jag, som annars har en väldans hårväxt, fick aldrig tillbaka mina bryn...Jag är trött på att alltid oroa mig för att bada, vakna upp bredvid någon, bli svettig osv, och nu när sommaren är på ingående så känner jag bara ”neeeeej!!!!”.

Det är så illa att jag DEFINTIVT INTE lämnar huset utan att fylla i och måla dit brynen. Mina är i princip obefintliga, inte för att dom är ljusa (är väldigt mörkhårig) utan för att jag inte har några strån kvar knappt!

Jag har nu kollat upp lite salonger och hittat en som enligt bilder och recensioner gör ett bra jobb, men först vill jag ha lite mer kött på benen!

*Gör det ont?

*Hur länge höll det för dig? (Läser allt mellan 1-5 år, alltså en ganska stor skillnad....)

*Blev du nöjd?

Jag kan inte tänka mig hur fantastiskt det måste kännas att vakna på morgonen och slippa vara orolig hur mycket av brynen som sitter kvar om jag sover med någon, eller att slippa lägga tid på att måla dit dom. Att bara kunna torka av sig svetten efter ett ridpass!
 
Jag är född på mitten av 80-talet, så min ungdom bestod av att ögonbrynen skulle plockas ultratunna. :nailbiting: Jag, som annars har en väldans hårväxt, fick aldrig tillbaka mina bryn...Jag är trött på att alltid oroa mig för att bada, vakna upp bredvid någon, bli svettig osv, och nu när sommaren är på ingående så känner jag bara ”neeeeej!!!!”.

Det är så illa att jag DEFINTIVT INTE lämnar huset utan att fylla i och måla dit brynen. Mina är i princip obefintliga, inte för att dom är ljusa (är väldigt mörkhårig) utan för att jag inte har några strån kvar knappt!

Jag har nu kollat upp lite salonger och hittat en som enligt bilder och recensioner gör ett bra jobb, men först vill jag ha lite mer kött på benen!

*Gör det ont?

*Hur länge höll det för dig? (Läser allt mellan 1-5 år, alltså en ganska stor skillnad....)

*Blev du nöjd?

Jag kan inte tänka mig hur fantastiskt det måste kännas att vakna på morgonen och slippa vara orolig hur mycket av brynen som sitter kvar om jag sover med någon, eller att slippa lägga tid på att måla dit dom. Att bara kunna torka av sig svetten efter ett ridpass!

Jag är född -87 och plockade mina bryn till streck och brynen har aldrig vuxit till sig. Jag har gjort både microblading (stråteknik, vilket känns, men är inte så farligt) och kombo (stråteknik och ombre skuggning, vilket inte känns lika mycket). För mig blir brynen en gråaktig ton, men som passar min naturliga hårton. Nu med combo-metoden är de lite skarpare, men jag tycker om det bättre faktiskt. Jag fyller på 1-2 ggr per år med stråteknik, men ombrebrynen håller sig bättre.

Angående att de blir lite gråare i tonen beror på pigmenten i huden tror jag. Tror det är ganska vanligt faktiskt. Det är viktigt att gå till någon som är duktig och lyhörd. Sett många som inte alls gör bra bryn, och förstår ärligt talat inte varför folk går dit.
 
Jag är född på mitten av 80-talet, så min ungdom bestod av att ögonbrynen skulle plockas ultratunna. :nailbiting: Jag, som annars har en väldans hårväxt, fick aldrig tillbaka mina bryn...Jag är trött på att alltid oroa mig för att bada, vakna upp bredvid någon, bli svettig osv, och nu när sommaren är på ingående så känner jag bara ”neeeeej!!!!”.

Det är så illa att jag DEFINTIVT INTE lämnar huset utan att fylla i och måla dit brynen. Mina är i princip obefintliga, inte för att dom är ljusa (är väldigt mörkhårig) utan för att jag inte har några strån kvar knappt!

Jag har nu kollat upp lite salonger och hittat en som enligt bilder och recensioner gör ett bra jobb, men först vill jag ha lite mer kött på benen!

*Gör det ont?

*Hur länge höll det för dig? (Läser allt mellan 1-5 år, alltså en ganska stor skillnad....)

*Blev du nöjd?

Jag kan inte tänka mig hur fantastiskt det måste kännas att vakna på morgonen och slippa vara orolig hur mycket av brynen som sitter kvar om jag sover med någon, eller att slippa lägga tid på att måla dit dom. Att bara kunna torka av sig svetten efter ett ridpass!

Det som jag skulle tycka är lite riskfyllt är att du en gång "sabbat" dina ögobryn till den grad att det hindrar dig i din vardag, så känns det som att du nu tar en ny risk. Vad händer om det ingreppet inte lyckas eller om modet vänder igen?
 
Jag fick mina bryn microbladade förra sommaren och är så jäkla helnöjd! Jag hade också tunna tragiska bryn pga nitisk överplockning på 90-talet, och jag brydde mig visserligen inte så mycket om att alltid ha dem ifyllda, men mitt ansikte ser definitivt mer balanserat och harmoniskt ut med kraftigare bryn, och det är superskönt att inte behöva fylla i dem.

Det gjorde inte så farligt ont ens den första omgången som gjordes utan bedövningssalva. Det känns ungefär som om någon rispar ganska hårt med nageln. Inte skönt men inte outhärdligt. Det jobbigaste tyckte jag var ljudet - det låter som när någon river loss ett kardborreband, fast inne i huvudet. :D

Jag har turen att ha hud som håller kvar pigment väldigt bra - även mina äldsta tatueringar är lika klara och färggranna som när de var nygjorda. Brynen är nästan ett år gamla nu och ser fortfarande kanon ut, så jag tror att jag kommer att kunna vänta ett år till med att fylla i. Nästa gång är jag sugen på kombobryn så att de blir ännu mer väldefinierade.
 
Jag fick mina bryn microbladade förra sommaren och är så jäkla helnöjd! Jag hade också tunna tragiska bryn pga nitisk överplockning på 90-talet, och jag brydde mig visserligen inte så mycket om att alltid ha dem ifyllda, men mitt ansikte ser definitivt mer balanserat och harmoniskt ut med kraftigare bryn, och det är superskönt att inte behöva fylla i dem.

Det gjorde inte så farligt ont ens den första omgången som gjordes utan bedövningssalva. Det känns ungefär som om någon rispar ganska hårt med nageln. Inte skönt men inte outhärdligt. Det jobbigaste tyckte jag var ljudet - det låter som när någon river loss ett kardborreband, fast inne i huvudet. :D

Jag har turen att ha hud som håller kvar pigment väldigt bra - även mina äldsta tatueringar är lika klara och färggranna som när de var nygjorda. Brynen är nästan ett år gamla nu och ser fortfarande kanon ut, så jag tror att jag kommer att kunna vänta ett år till med att fylla i. Nästa gång är jag sugen på kombobryn så att de blir ännu mer väldefinierade.
Har du före och efterbild? :)
 
Jag är född på mitten av 80-talet, så min ungdom bestod av att ögonbrynen skulle plockas ultratunna. :nailbiting: Jag, som annars har en väldans hårväxt, fick aldrig tillbaka mina bryn...Jag är trött på att alltid oroa mig för att bada, vakna upp bredvid någon, bli svettig osv, och nu när sommaren är på ingående så känner jag bara ”neeeeej!!!!”.

Det är så illa att jag DEFINTIVT INTE lämnar huset utan att fylla i och måla dit brynen. Mina är i princip obefintliga, inte för att dom är ljusa (är väldigt mörkhårig) utan för att jag inte har några strån kvar knappt!

Jag har nu kollat upp lite salonger och hittat en som enligt bilder och recensioner gör ett bra jobb, men först vill jag ha lite mer kött på benen!

*Gör det ont?

*Hur länge höll det för dig? (Läser allt mellan 1-5 år, alltså en ganska stor skillnad....)

*Blev du nöjd?

Jag kan inte tänka mig hur fantastiskt det måste kännas att vakna på morgonen och slippa vara orolig hur mycket av brynen som sitter kvar om jag sover med någon, eller att slippa lägga tid på att måla dit dom. Att bara kunna torka av sig svetten efter ett ridpass!

För mig höll det ca 2 år, det kändes lite, men gjorde inte direkt ont.
Jag var supernöjd :)

Ska se om jag hittar nån bild på dom nygjorda!
 
Har du före och efterbild? :)
Jag hittar faktiskt ingen förebild där de inte är ifyllda... 😄 men här är en där de är alldeles nygjorda. Linjerna har mjuknat sedan dess så de ser mer naturliga ut.
5EE8A5A7-0615-4BC2-B18E-5127E22D4253.jpeg
 
Jag har i princip inga egna bryn och gjorde microbladeade bryn för snart ett år sedan, en behandling och en ifyllning och jag är SÅ nöjd. Värt varenda krona. De ljusnade lite rätt fort men annars är de fortfarande snygga, brukar måla lite mörkare om jag sminkar mig mycket och även då är det jätteskönt att ha en form att utgå ifrån, men det gör ffa så mycket att kunna gå ut osminkad och ändå känna sig snygg!
 
Det som jag skulle tycka är lite riskfyllt är att du en gång "sabbat" dina ögobryn till den grad att det hindrar dig i din vardag, så känns det som att du nu tar en ny risk. Vad händer om det ingreppet inte lyckas eller om modet vänder igen?

Ja hon kan väl vänta/alt. fortsätta sminka i typ två år så försvinner det.
 
Det som jag skulle tycka är lite riskfyllt är att du en gång "sabbat" dina ögobryn till den grad att det hindrar dig i din vardag, så känns det som att du nu tar en ny risk. Vad händer om det ingreppet inte lyckas eller om modet vänder igen?

Jag har som sagt så gott som inga ögonbryn alls, jag tror inte det blir mode att vara utan?

Och även om det trots allt skulle bli det så är det inget jag vill följa. Jag var kanske 13-14-15 år när detta skedde, nu som vuxen så vet man lite mer att alla moden inte behöver följas.... Jag tror även att jag tappat fler strån som vuxen så det är nu ännu värre än då.
 
Jag har i princip inga egna bryn och gjorde microbladeade bryn för snart ett år sedan, en behandling och en ifyllning och jag är SÅ nöjd. Värt varenda krona. De ljusnade lite rätt fort men annars är de fortfarande snygga, brukar måla lite mörkare om jag sminkar mig mycket och även då är det jätteskönt att ha en form att utgå ifrån, men det gör ffa så mycket att kunna gå ut osminkad och ändå känna sig snygg!

Ja, bara att ha en form att gå efter vore rena drömmen!

Nu använder jag smink ytterst sällan, förutom brynen då, och det hade varit heeeelt outstanding att kunna leva utan att behöva checka att brynen är kvar. 🙄
 
Lite intresserad av detta med men jag har liksom halva brynen i behåll :D

Kan man göra det utan att ta bort det man faktiskt har?
 
Puffar upp den här tråden. Jag är så sugen på att fixa mina bryn. Framförallt för att få en snygg form på dem. Mina har en bra färg, men är lite ”formlösa”.
Ni som har gjort era bry, hur ofta fyller ni på?
Har de flutit ut i färrgen, eller har ni kvar tydliga strån?
Och framförallt, var det värt det?
 
Puffar upp den här tråden. Jag är så sugen på att fixa mina bryn. Framförallt för att få en snygg form på dem. Mina har en bra färg, men är lite ”formlösa”.
Ni som har gjort era bry, hur ofta fyller ni på?
Har de flutit ut i färrgen, eller har ni kvar tydliga strån?
Och framförallt, var det värt det?

Har kombinerade ombreskuggning/stråmetod, stråna har flutit ut något. Har dock gjort mina i minst 3 år nu. Då jag i princip inte har naturliga strån så har detta varit min räddning. På riktigt. Visst, hade föredragit att färgen höll sig brun längre, men min nyans (som blir lite grå) passar helt okej till mina naturliga färger. Fyller på ca 1-2 gånger per år beroende på situation i livet.
 
Puffar upp den här tråden. Jag är så sugen på att fixa mina bryn. Framförallt för att få en snygg form på dem. Mina har en bra färg, men är lite ”formlösa”.
Ni som har gjort era bry, hur ofta fyller ni på?
Har de flutit ut i färrgen, eller har ni kvar tydliga strån?
Och framförallt, var det värt det?
Kul att du hittade och puffade upp den här tråden :up:
Jag är lika nyfiken som du på 3D-bryn, jag har kollat en del på YT hur dom gör men det är ju ingen som talar om hur länge det håller O_o
Så jag tar rygg på dig och följer tråden och hoppas på många svar från de som gjort och gör bryn :idea:
 
Kul att du hittade och puffade upp den här tråden :up:
Jag är lika nyfiken som du på 3D-bryn, jag har kollat en del på YT hur dom gör men det är ju ingen som talar om hur länge det håller O_o
Så jag tar rygg på dig och följer tråden och hoppas på många svar från de som gjort och gör bryn :idea:

1-2 år typ. Inte gjort själv (har rejäla egna bryn trots total misshandel av de typ 03-05 bla noppade och rakade bort allt herregud haha) men har vänner som gjort.
 
Kul att du hittade och puffade upp den här tråden :up:
Jag är lika nyfiken som du på 3D-bryn, jag har kollat en del på YT hur dom gör men det är ju ingen som talar om hur länge det håller O_o
Så jag tar rygg på dig och följer tråden och hoppas på många svar från de som gjort och gör bryn :idea:
Ja, man ser ju nästan bara nya bryn och då är de ju såklart fabulous. Men det är ju rätt mkt pengar att lägga. Håller de sig 1-2 år så känns det värt, men blir de tråkiga fort så kanske inte ändå.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp