3dje gången gillt?

_FiA_

Trådstartare
Bli tillsammans med sitt ex för 3dje gången. 3dje gången gillt? Vad säger ni spontant, Ja eller Nej ?

Kort bakgrund : Var tillsammans 7 år. Otroligt lika personlighet saknar varandra, vissa problem i förhållandet.
 
Sv: 3dje gången gillt?

Är förutsättningarna samma som tidigare gånger - nej.
Är förutsättningarna andra - möjligtvis.
Är det tänkt att paret ska få hjälp med sina problem - ja, satsa.
 
Sv: 3dje gången gillt?

Hur andra gör är inte min sak att säga nåt om, man är ju inte i nån annans situation. Men jag kan personligen tycka att det finns så många människor i världen, att varför ska man hålla på och gnugga sig mot samma om och om igen, när det av någon anledning bevisligen inte fungerat tidigare...?
 
Sv: 3dje gången gillt?

Tyvärr men nej. Hade ett rejält eländigt förhållande när jag pluggade och han gjorde slut med mig tre gånger och jag gick tillbaka för mer... det slutade först när jag flyttade. Har träffat honom sedan dess och så het är han inte ;)

Nä, jag skulle nog tittat mig om efter något annat, det finns flera fiskar.
 
Sv: 3dje gången gillt?

Tycker inte det går att säga generellt. Allt beror ju på varför det tagit slut tidigare och vart man har tagit sig sedan dess.

Jag och min sambo har gjort slut och blivit ihop igen många gånger. Men då träffades vi väldigt unga och det var stormigt att bli vuxna tillsammans..
Två vuxna och stabila människor brukar ju dock inte förändras så mycket att det blir riktigt samma sak..

Men om du vill - så kör!
 
Sv: 3dje gången gillt?

Är förutsättningarna samma som tidigare gånger - nej.
Är förutsättningarna andra - möjligtvis.
Är det tänkt att paret ska få hjälp med sina problem - ja, satsa.

Ungefär så ja.

En del verkar behöva ta sig igenom några tuffa perioder och lite on/off för att dra vissa slutsater och hamna rätt.
 
Sv: 3dje gången gillt?

Har en klasskompis som är inne på tredje varvet med sin sambo. De har varit ihop av o till sedan högstadiet. Vet inte om de gift sig än men barn ska de ha i november. De har o har haft olika livskriser som de måste beta av var för sig innan de kunde satsa "för alltid".
 
Sv: 3dje gången gillt?

Ja klart det kan funka. Det gjorde det för oss och jag tror inte 3 uppehåll stoppar vi hade många, ofta och korta uppehåll.
Jag flyttade 80 mil för att komma undan och försöka på en ny kula. Efter knappt 4 veckor va vi tillsammans igen men jag bodde kvar i 6 månader på annan ort.
Nu är vi lyckligare, starkare, stabilare än jag trodde man kunde vara. Nu är det flera år sen vi krånglade och bråkade. Livet leker!
 
Sv: 3dje gången gillt?

Bli tillsammans med sitt ex för 3dje gången. 3dje gången gillt? Vad säger ni spontant, Ja eller Nej ?

Kort bakgrund : Var tillsammans 7 år. Otroligt lika personlighet saknar varandra, vissa problem i förhållandet.
Kör på och gör sedan sambosom för 4:e gången. Du har ju ändå inget annat just nu
 
Sv: 3dje gången gillt?

Beror enligt mig på hur lång tid det har gått sedan uppbrottet. Är det "färskt" behöver nog båda parterna slicka sina sår och ha tid för sig själva, för att inte falla tillbaka till samma spår och problem.

Vad som kan vara bra att ha i åtanke är hur relationen till exet påverkas om försöket misslyckas. Personliga erfarenheter är (efter ett misslyckat försök) att jag gick från att sakna mitt ex men ändå ha en vänskapsrelation, till att inte vilja ha något med exet att göra överhuvudtaget.

Det behöver verkligen inte alls bli så, men det kan vara bra att reflektera över :)
 
Sv: 3dje gången gillt?

Är förutsättningarna samma som tidigare gånger - nej.
Är förutsättningarna andra - möjligtvis.
Är det tänkt att paret ska få hjälp med sina problem - ja, satsa.
Det här tror jag också är riktigt bra riktlinjer! Så gjorde dock inte jag och mitt livs kärlek. Han gjorde slut och vi flyttade isär men sedan blev vi tillsammans flera gånger. Jag hoppades varje gång att det var "på riktigt" men varje gång kom bakslaget. Jag valde att flytta 40 mil bort, delvis för att visa att jag klarade mig utan honom och kunde stå på egna ben, men ändå träffades vi av och till. När jag åter började träffa honom efter ett nytt men avslutat förhållande så sade han att han verkligen ville vara tillsammans med mig, alla han träffat under tiden var ointressanta och innehållslösa och kunde inte mäta sig med mig... Men då kände jag att det fick vara nog, ingenting var ju i grunden förändrat mellan oss. Jag saknar än idag - mer än 15 år senare - förhållandet som det var när det var fantastiskt, för det var det i många år innan första uppbrottet. Men jag lever nu mitt liv mer i sanning med mig själv vilket var det snällaste jag kunde göra mot mig själv trots saknaden.

Jag hoppas TS ställer sig Ramonas frågor och svarar ärligt, det vinner hon på i längden. Gör inte samma misstag som jag och slösa bort en massa år.
 
Sv: 3dje gången gillt?

Tack för alla svar. jag har funderat och vet ni? Jag har bestämt mig för att inte ge mig in i det där igen. Det tog min hundra år att ta mig upp ur hålet som han drog ner mig i när det tog slut. Och jag lovade mig själv att aldrig ge mig in i det igen. För det gjorde lika ont båda gångerna det tog slut. Nej nu är det dags att se framåt!
 
Sv: 3dje gången gillt?

Då är det kanske dags att skriva ett brev till ditt framtida jag, att ta fram nästa gång du lockas av tanken.
 

Liknande trådar

Relationer Behöver lite råd. Svaret är säkert självklart för dom som inte sitter mitt i det sas men för mig är det inte lika självklart. Jag är...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 079
Senast: tanten
·
Relationer Anonymt konto, för detta känns läskigt att skriva. Jag har i mina tidigare förhållanden haft en förkärlek för lite hårdhänt sex. Inte...
2
Svar
29
· Visningar
4 555
Senast: Stereo
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 222
Senast: Whoever
·
Relationer Bakgrund: Tillsammans 12 år Gifta 9 år Två barn (4 år + 16 mån) Hus Vi har sedan några år tillbaka (4-5 år) haft mycket konflikter och...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
15 393

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp