4:a på SM!! *OBS! Skryttråd, långt*

M

mango

Sådärja, nu var man tillbaka efter en helgs SM-tävlande (Räddningshunds-SM), och jag kan inte annat än vara nöjd med min lilla torped. :bump: :banana: :D

SM:et bestod av två separata IPO-R-tävlingar, och SM-vinnaren var den som fick bäst sammanlagda resultat från de två tävlingarna.

Lördagens tävling inledde jag med lydnad och miljöbana på förmiddagen, det blev inga strålande resultat precis men godkänt i alla fall, 39 p på lydnaden och 44 p på miljöbanan (max är 50 p och godkänt är 35 p). På eftermiddagen var det dags för ruinsöket, 4 figuranter, en maxtid på 30 minuter och det var ett ruskigt besvärligt område där det var väldigt svårt att ta sig fram för både hundar och förare. Atlas gjorde ett mycket bra jobb, hittade alla figuranterna även om det blev en miss på första figgen så vi fick inga poäng för den, jag får skylla på både min och Atlas orutin där. Vi jobbade i alla 30 minuterna och Atlas var helt slut i rutan då. Det blev till slut 138 p och ynka 2 p från godkänt (max är 200 p och godkänt är 140 p). Slutsumma för lördagen blev alltså 221 p och inte godkänt (man måste bli godkänd på alla tre momenten för att bli godkänd i tävlingen). Av alla 10 ekipagen som startade var det bara fyra som gjorde ett godkänt resultat och jag placerade mig på femte plats.

Söndagen inleddes med ruinsök, det var ett annat område som var nästan ännu mer besvärligt att ta sig fram i än lördagens område. Atlas gjorde ett kanonjobb och hittade och markerade alla fyra figuranterna på 13 minuter! Vi fick ett godkänt resultat, 175 p (och det bästa svenska ruinsöket på söndagen, den enda som fick mer poäng var dansken som fick 177 p), och en massa beröm från domaren. Verkligen roligt, jag var stolt som en tupp över min lilla yngling. :D Väl tillbaka på brukshundsklubben var det ju lydnad och miljöbana som återstod, jag kände redan innan start att jag hade en hund som hade lite spring i benen men en hjärna som var slut, och det gick ungefär som förväntat. Lydnaden kändes katastrofal, men vi lyckades ändå (jag begriper inte hur) skrapa ihop 41 p där. Sista momentet för helgen var miljöbanan, och där gick det om möjligt ännu sämre, men vi lyckades i alla fall få godkänt med 38 p. Slutsumma för söndagens tävling blev 254 p, och ett godkänt resultat, jippie!! Placering 2:a (dansken vann)! :banana:

Slutresultat för hela SM:et blev 475 p och en fjärdeplats! :bump: :banana: Det gav verkligen mersmak, och med tanke på att Atlas inte ens är 2,5 år gammal så har vi förhoppningsvis många SM kvar framför oss. :D

Det togs en himla massa bilder under helgen men jag har inte fått tillgång till dem ännu. Det utlovades att en hel del skulle läggas ut på hemsidan för SM:et (se länk nedan), och jag skulle även få en CD-skiva med fler bilder om några veckor, så jag kan tyvärr inte visa några ännu.

Hemsida för SM:et: http://www.raddningshundssm.se
Atlas hemsida: http://www.atlasweb.dinstudio.se
 
Sv: 4:a på SM!! *OBS! Skryttråd, långt*

Gud vad duktiga ni är, och som du säger, du har ju en jätteung hund. Vem vann hela krafset? Var Soile med? Hörde att hennes hund var sjuk?
 
Sv: 4:a på SM!! *OBS! Skryttråd, långt*

Svarar alla: Tack för alla grattisar :D

Japp, Soile var med, hon blev fyra dag 1, trea dag 2 och totalt SM-tvåa!! Jo, jag hörde också om Kixa, himla trist, men extra kul att det gick bra för henne.
 
Sv: 4:a på SM!! *OBS! Skryttråd, långt*

Gratulerar! Härligt att det gick så bra!

/Syrsa
 
Sv: 4:a på SM!! *OBS! Skryttråd, långt*

Jättegrattis :banana::bump::banana::bump::banana::bump::bow:


Då träffade du säkert min klubbkompis. Hon blev 2:a, grattis till henne också :banana:

Man kanske ska läsa allt innan man skriver inlägg...
 
Senast ändrad:
Sv: 4:a på SM!! *OBS! Skryttråd, långt*

Grattis till 4:e priset!!!!:bump:

Måste också gratulera vinnaren Monica Eringskog med Nero som visade att det går lika bra med en blandis!!!! :bump::banana::bump:
 
Sv: 4:a på SM!! *OBS! Skryttråd, långt*

Klart man får skryta när man gjort en sån bedrift att komma 4:a på SM Räddningshund. Inte alla som kommer dit inte:) Så Grattis från mig!:bow:
 
Sv: 4:a på SM!! *OBS! Skryttråd, långt*

Syrsa: Tack :D
escodobe: Tack! :D Och ja, räddning är väldigt roligt. Dock ställde jag mig frågan många gånger under helgen varför jag frivilligt utsatte mig för sånt här :D
Grana: Tack :D Och ja, jag träffade Solie, som du nog läste :p
Berin: Tack :D Och visst går det bra även med blandis, det är den enskilda hundens egenskaper som avgör om den blir bra eller inte.
 
Sv: 4:a på SM!! *OBS! Skryttråd, långt*

Verkligen ett jätte stort grattis till dig!

Duktig hund och duktig förare antar jag ;)
 

Liknande trådar

M
Övr. Hund Sorry, här kommer ytterligare en skryt-tråd från mig, men jag kan inte låta bli:D Idag hände det som jag inte ens vågat föreställa...
2
Svar
33
· Visningar
2 629
Senast: liten82
·
Hoppning :bump: :bump: :bump: P-O Nyström lyckades åstadkomma mycket bra resultat under helgens tävlingar i internationell hoppning CSI***...
Svar
7
· Visningar
1 049
Senast: Penny_Lane
·
V
Fälttävlan Nu är en helg fylld med fälttävlan över och jag tänkte berätta för er hur min helg med Fälttävlans-SM i lag för ponnier såg ut. Eftersom...
Svar
19
· Visningar
2 470
Senast: eapige
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Hage
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp