4 aring som blivit bebis

turbofling

Trådstartare
Min mellandotter som är 4 ar (5 i oktober) har plötsligt blivit en bebis igen. Hon vill inte längre sitta pa vanlig stol utan i barnstol vid matbordet, när hon pratar är det "Maja hungrig" istället för "jag är hungrig", hon vill ha lillasysters napp, hon kan inte ga utan vill bli buren osv...

Hur hade ni hanterat det? Ignorerar och latit henne halla pa? Blivit arga? Förskt prata med henne (sagt vad?).

Hon har en lillasyster dom är 15 manader och en storasyster som är 6 ar.
Gar 20 h/v i Kindergarten tillsammas med storasyster. Allt annat är som vanligt här hemma förutom att dom nyligen fatt en kusin (fast bebisbetendet började innan) och att storasyster börjar skolan i höst och hon da kommer vara i fran henne mkt mer än nu.

Annars är hon ganska känslig och osäker, behöver tid pa sig för nya saker, vagar inte prova innan hon är säker pa att klara av det. Ganska langsam (jämnaringa springer lätt ifran henne vilket ofta gör henne ledsen).
 
Jag hade låtit henne vara bäbis inom rimlighetens gränser, t ex matstol, pipmugg mm, det går väl över. Jag hade däremot inte köpt syskonvagn ;)
 

Liknande trådar

Småbarn Min dotter är 3,5 ar och började ny förskolegrupp i september, tidigare var hon i smabarnsgrupp men i samma hus. Hon är ett envist barn...
Svar
13
· Visningar
1 661
Senast: Sofie.S
·
Övr. Hund Hej alla! Hoppas pa att fa lite inspiration fran er kloka bukisar! Jag och min sambo har tva hundar (GSD 4 arig hona, Vastgotaspets 1.5...
Svar
4
· Visningar
1 035
Senast: niardasp
·
Småbarn Min dotter som blir 4 ar om 3 veckor klagar ofta pa ont i magen, bade hemma och pa förskolan. Det verkar komma plötsligt men försvinna...
Svar
8
· Visningar
1 387
Senast: majola
·
Skola & Jobb Hej! Jag behover lite rad angaende min jobbsituation: Jag har idag ett hyfsat bra jobb inom en branch som jag vill ha en framtid...
Svar
10
· Visningar
1 818
Senast: cucoomber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hage
  • Födda -21

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp