4-åring svårt skadad i hästolycka

Det står oxå att vagnen med barnen välte o fyraåringen kom i kläm. Visst hon har fått skallskador oxå. Att bära hjälm hjälper inte alltid, hade faktiskt en kompis som var ute o red o hon trillade av, hjälmen sprack o hon fick oxå hjärnskador, nu håller hon på att lära sig o gå på nytt. Så hjälmen är inte alltid till nytta.
 
Instämmer!!!
En 2 åring och en 4 åring har knappast nån större chans att få stopp på hästen om den skulle skena.
Och att inte ha hjälm på så små barn, det är bara dumt. :bump:
 
Till
Emma77

Ja, men nu var det ju skallskador.
Då HADE det hjälpt med hjälm.

//Alize :bump:
 
Efter att ha läst både artikeln och era inlägg vill jag oxå skriva lite...
I artikeln var informationen väldigt knapp och det är dumt att spekulera i detaljer vi inte har någon aning om. Visst måste vi väl anta att barnen hade hjälm... det finns väl ingen mamma som sätter sina barn på eller bakom en häst utan hjälm?
Jag måste hålla med LIA om att man inte har barnen själva i vagnen. Kusken sätter sig först och går av sist, ALLTID! Att köra häst eller ponny innebär alltid en större risk än att rida.
Kanske beror det ökande antalet olyckor på det ökande hästinehavet i Sverige? Allt fler skaffar sig en eller fler egna hästar, ibland kanske utan att ha tillräcklig kunskap och erfarenhet. Endel är överdrivet försiktiga och andra lite väl nonchalanta...
Ingen tjänar på att vi smutskastar och dömer varandra, det är fruktansvärt med de olyckor som hänt och vi önskar väl alla att de inte inträffat? Men en diskution behövs för att bearbeta det som hänt... och för att förebygga nya incidenter.
:)
 
Precis som du alltid uttrycker dig om mig "Du läser det du vill och missförstår mig medvetat". Tja, jag verkar inte vara ensam...

Jag säger som Einstein LIA, Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.
 
Håller oxå med dig och LIA, man ska inte ha så små barn ensamma i vagnen, ÄVEN om man leder hästen och tror man har kontroll .
Holländskt ordspråk: "Även den bästa häst kan någon gång snubbla" å även den lugnaste häst kan någon gång bli skrämd... :bump:
 
Nopp, ingen aning...
Tycker tidningen borde berätta det, men det e ju med tidningar som det är, de vill bara skriva om hur hemskt å farligt allt är... :bump:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (DN) En 11-årig flicka skadades allvarligt när hon föll av sin häst under en ridtur vid Ljungskiles ridklubb på lördagseftermiddagen...
Svar
0
· Visningar
1 205
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (DN) Rolf-Göran Bengtsson, världsfyra i hästhoppning, var upprörd efter Roms Grand Prix. Hans häst Mac Kinley, som var fyra på i OS och...
Svar
12
· Visningar
5 952
Senast: Jollie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp