Bukefalos 28 år!

4-års championat 2015!

viktoriaeriksson

Trådstartare
Nu tycker jag att det är dags för alla oss som har en häst som ska gå 4-års championat att skriva här! Beskriv hästen, utbildningsnivå, stam, you name it! :)

PS: Om någon vet någon minimum ålder på ryttaren i ett unghäst championat, skriv det! ;)
 
Jag ska försöka kvala in min lilla :)

Sto, Mylord Carthago - Calvaro Z - Nimmerdor

Köpte henne oinriden och ganska ohanterad i slutet på okt. Hon är riden i ca 2mån men lär sig otroligt fort. Har hoppat bana på 70-80cm. Just nu har hon lite vila och sen är det muskler som måste byggas, mest i skogen. Ska försöka komma ut på lite P&J i slutet på februari. Men vi tar det lite som det kommer, huvudsaken är att hon känns redo :p
 
Härligt! Ja glömde att berätta om min egna, min Carême avkomma! Hon är alltså ett sto e. Carême ue. Landor S, har Landgraf på båda sidor osv. Hon är väl utbildad, då vi köpte hon var hon 3 och riden i alla gångarter och löshoppad så där hade jag ju lite fördel, nu hopppar vi banor och har mest roligt (plumsar snö, rider ut) så att det ska bli kul att komma ut! :D
 
Min va också löshoppad, vet dock inte hur mycket. När har ni planerat er första start? Har själv kollat runt lite (kunde inte låta bli att kolla tävlingar:o) och blir det som planerat så gör vi vår debut den 3/4 :D

Var håller ni hus? Tänkte man kanske va i samma område?
 
Jag funderar med på att kvala min lilla. Sto e. Haydn - Feliciano - Cyrano
Hon är egen uppfödning som jag ridit in och utbildat själv. Löshoppades i Mars - April 5 ggr. Red in henne i Maj-Juni fick därefter sommarvila. Satte igång henne i Augusti och började hoppa in henne i Oktober :)
Ska försöka komma ut på någon p&j, men "riktiga" debuten borde bli den 14/3 :)
 
Min va också löshoppad, vet dock inte hur mycket. När har ni planerat er första start? Har själv kollat runt lite (kunde inte låta bli att kolla tävlingar:o) och blir det som planerat så gör vi vår debut den 3/4 :D

Var håller ni hus? Tänkte man kanske va i samma område?

Eftersom hon är nästan mer utbildad än vår 5-åring här på gården så går vi nog våran första start sent i februari här på hemma plan, men innan kommer vi självklart åka ut på träningar och träffa andra hästar och nya platser! :D Vi håller hus i Norrland! I Örnsköldsvik :)
 
Jag funderar med på att kvala min lilla. Sto e. Haydn - Feliciano - Cyrano
Hon är egen uppfödning som jag ridit in och utbildat själv. Löshoppades i Mars - April 5 ggr. Red in henne i Maj-Juni fick därefter sommarvila. Satte igång henne i Augusti och började hoppa in henne i Oktober :)
Ska försöka komma ut på någon p&j, men "riktiga" debuten borde bli den 14/3 :)

Härlig stam! Vart håller du till någonstans? :)
 
Helt rätt @Nightwish :D

Bor i Kristianstads trakten så håller mig inom en 10-12mils radie. Undrar om vi inte tävlat i Laholm samtidigt? Eller va olika dagar kanske? :p Förhoppningsvis kanske vi syns på någon tävling nu i vår/sommar :)
 
Aha, hmmm vet inte om vi båda tävlat, men jag har iaf suttit i domartornet när du tävlat där :D Men jag har gått över till grannklubben nu istället :p Ska tävla i Laholm med storasystern den 31:e Januari... Lillan får nog debutera i Ängelholm... :d
 
@Nightwish

Haha jaha :D

När är Ängelholm? Hur är det att tävla där? Har aldrig varit där :cautious:
Jag tänkte debutera min i Fjälkestad, deras nya ridhus ska ju va det största i Skåne (Sverige?) så ska väl va gott om svängrum :angel: Vet dock inte hur framridning/framhoppning är O_o
 
Ängelholm ska ha den 14/3 :D Jag tycker det är bra där, de har två ridhus med bra underlag och är rätt snabba med :)
En bekant till mig ska bygga banan där och han bygger bra unghästbanor :) (öppnar för anmälan 3/2) Ska anmäla både -11:an och hennes storasyster (f-09)
 
Jag har tre fyraåringar som förhoppningsvis ska gå championatet i år.
Sto e. Cachas - Cassini II - Cor de la bryere.
En överbegåvad dam, med massor av energi. Vuxit mycket så inte jättemycket riden, men har så lätt för sig och dansar igenom alla nya utmaningar :-) Inhoppad. Jobbar mest med styrka och kondition på henne i dagsläget.
Valack e. Cancara - Lansing - Sir Shostakovich xx.
En lite mer försiktig herre som alltid uppträtt exemplariskt. Bra riden på backen och stark och fin i kroppen. Hoppad mindre hinder.
Valack e. Cabachon - Pomme Royal - Streak xx.
Mycket känslig och het liten kille som tagit lite längre tid att rida in. Men har väldigt lätt för sig och hoppar som en liten studsboll. Inte inhoppad ännu.
Har ingen brådska att komma ut med någon av dom utan dom kommer få komma iväg på tävling framåt våren.
 
@Nightwish

Aha, kanske blir Ängelholm istället då ;) Får se hur långt vi har kommit. Vill ut på P&J först för och se hur hon reagerar när hon e på bortaplan :p Idag blev hon iaf skodd fram så vi kan ut i skogen och få upp kondis och styrka :D
 
Jag har en 11:a e: Careful- Phaeton x som jag tänkte kvala om jag hinner med.. Har inte riktigt bestämt om jag ska låta nån annan rida eller göra det själv.. Jag håller till i norra skåne :)
 
Jag känner mig oerhört norrländsk med andra ord! ;) Men om vi ses på 4-års championatet lär ni känna igen mig då jag bara är 15, kan dock ha fyllt 16 beroende på när championatet är! Tror inte många ryttare är det så ni ser nog att det är jag!:D
Kul och se så fina stammar på hästarna, älskar att söka runt på fina hingstar!:p
 
Känns som om att jag är sent ute här nu, men har man bara snurrat runt som "anonym" på Buke utan konto så blir det väl lätt så. I varje fall.:D Och dessutom inte haft tillgång till dator medans jag jobbat i Holland.
Har en valack e Bugatti VDL x Hold Up som jag tänkt kvala till 4 års.
Jobbat tidigare i Holland och där så träffade jag min fina för första gången som 2 åring. En spattig liten häst, mager som en sticka. Mer vild än tam. Han föll på min lott att hantera/rida in åt chefen som ville ha en ny "talang". Dock så trodde väl chefen att han skulle växa så mycket mer, men han fastnade på 160 cm:up:. Fick i varje fall rida in honom så småningom och första gången han löshoppades så stod man som :eek::eek::eek:.
Inridningen gick väl relativt smärtfritt, utom ett par blåmärken. Hoppades in sent som 3,5 åring och sedan des har vi rullat runt på banor på 70-90 i Holland. Sista hoppningen var banor på 100-105. Så nu har han en mikrovila då han precis landat i Sverige efter resan upp med lastbil. :banana:
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har problem med att Miss Li plockar in grodor, ibland flera varje dag. Hon bär dem försiktigt i munnen så som jag tänker mig att...
2
Svar
33
· Visningar
2 912
Senast: Mia_R
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 823
Träning Är i planerna att skaffa häst efter några års uppehåll. Ridit i hela mitt liv. Hyr nu lägenhet på gård med hästar så har möjlighet att...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
7 064
Senast: Mia_R
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 291
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp