Bukefalos 28 år!

4-års championat

R

Rebban

Vad krävs av hästen för den ska kunna gå ett 4-års championat? Hur går det till när de bedömmer? Vad jag har förstått så rider man inget program...

Jag har tittat på bilder från olika bedömningar, vissa hästar går ju nästan samlade och andra går väldigt lågt och bakom hand, vilken form ska man rida hästen i när man ska visa den som fyraåring?
 
Sv: 4-års championat

det enda jag vet från när jag var på 5 årschampionat med min ponny, är att dom bedömmer hästens kapacitet, sammarbetsvilja mm.
 
Sv: 4-års championat

Min häst startade championatet nu i höstas och de fick man rida två och två och de sa hela tiden till vad du skulle göra, man samlade, ökade, visade låg form och normal form. Det var väldigt olika kvalite på de tävlande, vissa sprang med huvudet i vädret, medan andra var väldigt välrida och kunde visa olika former och lägning/kortning av gångarter. Sedan så bedömer de ju även hästen kapacitet osv. De mesta går säkert att läsa på asvh hemsida eller swedhorse.
 

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 089
Senast: Nepenthe
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 568
Senast: sthu
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 872
Senast: Mia_R
·
  • Artikel
Dagbok Ska det inte vara mer än så här? Räcker det inte snart? Igår fick jag ytterligare 2 käftsmällar nu ekonomiskt. Inte nog med att kroppen...
Svar
12
· Visningar
2 742

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Optimala foderrutiner?
  • Vilken ras passar mig?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp