Bukefalos 28 år!

4-års championatet

Emsan

Trådstartare
Nu har jag betalt in deltagarbeviset för 4-års championatet. Men det jag undrar är att det verkar inte vara som de har varit innan när jag kvalat unghästar, att överdomaren/domaren ska skriva under efter felfri ritt även om det nu sker via internet. Som jag förstår det så ska man bara efter tre felfria ritter maila hästens uppgifter samt kvalplatser till swedehorse.
Så överdomaren behöver inte intyga?

Någon mer som ska kvala?
 
Sv: 4-års championatet

jag hoppas på att kunna rida det i år men vi ligger lite efter så vi får se om vi hinner.
 
Sv: 4-års championatet

Ok hur långt har ni kommit i utbildningen? Stam?

Har du varit inne på ASVHs hemsida? uppfattade jag det rätt att man inte behöver få någon namnteckning från domaren/överdomaren.
 
Sv: 4-års championatet

Orlando-Landlord-Marco Polo hon är ett fölsto och vi ligger långt efter har precis börjat inhoppningen... Kommit längre i "dressyr", kallar det häldre markarbete, där vi tränar galoppombyten, sidförande skänkel, bommar osv....
därför stressas det inte utan vi tar dagarna som de kommer...

vad har du för häst??? har ni startat?
 
Sv: 4-års championatet

Min ska också kvala har jag tänkt:)

Hon tävlingsdebuterade i lördags. Dock visste jag inte om det nya systemet så hade inte fixat betalningen osv då jag trodde att det var som förr, att man lämnar in kvalpapper. Och det ville jag ju inte göra på hennes tävlingsdebut. Lite ironiskt då att hon gick nolla men inte kan tillgodoräkna sig den rundan som kvalrunda:( Jag ska fixa med betalningen nu, som jag har uppfattat det av andra så är det bara att skicka in tre rundor i efterhand precis som du skrev, men jag har inte kollat på det närmare..
 
Sv: 4-års championatet

Ok ska du visa henne på kvaliten?
Mitt sto är e. Quite Easy-Calypso ll
Hon är hoppad ca tolv gånger och har startat två tävlingar, nu i helgen var vi och hoppade en 90 och var felfria.
 
Sv: 4-års championatet

Okej synd att du missade en runda som kval. Men då har vi uppfattat det likadant att man bara mailar in tävlingresultaten efteråt, utan påskrivning.

Vad är det för stam på din?
 
Sv: 4-års championatet

Kanske dum fråga, men är championaten bara för ston och hingstar? Har nämligen aldrig hört någon som kvalar sin valack :p
 
Sv: 4-års championatet

bara om vi hinner komma i fas....

piaN: ja jag vet inte om det är en seriös fråga men jag svarar ändå, ja man får starta med sin valack,
 
Sv: 4-års championatet

Ha ha ha, det var en seriös fråga ja! Jag rider inga unghästar och därför har jag ingen koll på sådana här saker, men av någon anledning började jag fundera på om det bara var något för ston och hingstar (vilket skulle ha varit lite underligt)... ;)
 
Sv: 4-års championatet

:D en del sparar sina hingstar tills efter 3års testet eller 4års championatet för att se om de kan vara ett hingstämne eller ej.... men valacker är nog vanligare än hingstar på 4års....
 
Sv: 4-års championatet

Hur länge är kvalperioden?
Jag funderar på att försöka kvala om hästen går igenom vet. besiktningen på torsdag, men det är ju lite svårt att avgöra vad hästen är redo för efter bara en provridning! ;)
 
Sv: 4-års championatet

Semifinalerna går den 10-11 september och innan dess måste man ha tre felfria runder i 1 meter på lägst lokal nivå. Mer info och regler finns på asvhs hemsida. Får hoppas hästen går igenom besiktningen då.
 
Sv: 4-års championatet

Jag vet att det har varit olika helger innan men nu stod de 10-11 september på asvhs hemsida så då förmodar jag att de gäller alla, men jag har inte kollat upp alla distrikten utan bara ditt jag ska.
 
Sv: 4-års championatet

Jag ska förhoppningsvis kvala min egna uppfödning i år om han hinner bli klar.
 
Sv: 4-års championatet

Kul, hur långt har du kommit med din? Stam?

Vi får uppdatera här sen hur det går med kvalandet.
 
Sv: 4-års championatet

Min är ganska sent inriden pga att han varit väldigt outvecklad. Men bra på hinder, hoppar mindre 1 m bana i balanserad galopp nu. Men behöver mer styrka och kondition innan jag vill ta ut honom. Sen är det bara att hoppas att han funkar bra på tävling, för hoppa kan han. Han är e. Cardento - Stanford.
 
Sv: 4-års championatet

Delvis knapp

Nu har min startat tre 1 meter och varit felfri i samtliga så hon är nu klar för 4-års championatet. Hur går det för er andra?
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 662
Senast: Jeps
·
  • Artikel
Dagbok Nu ska jag kolla igenom formulären från Vintersol... Innnan det är dags att spärra in Minnie o dra till kurator och träning... Det...
Svar
0
· Visningar
278
Senast: IngelaH
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
22 857
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
97 776

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp