Bukefalos 28 år!

4-års championatet

N

Nyrelski

Jag har kanske fått en 4-åring att rida på Breeders då chefen ska tävla i Danmark samma helg, jag är skitnervös redan fast det inte ens är säkert än :angel: Mest för att det inte är min häst, tänk om jag klantar mig :eek:

Iaf, några av er måste ha varit och tittat på eller ridit Breeders nyligen, hur går dressyren till? Rider man en och en eller flera på en gång? Ska hästen gå i perfekt form eller vill de mer bara se gångarter och ridbarhet?
Jag har bara sett fyraåringarna gå hopp och terräng när jag har varit och tittat.

Kanske är det någon mer som ska starta en fyraåring, eller kanske någon 5 eller 6åring? Ni får gärna berätta om dem och visa lite bilder, måste ju kolla in konkurrenterna :angel::D

Här är "min" gangster
Skutt
 
Sv: 4-års championatet

I fjor var det så att man var två stycken inne på en 20*60 banan. Det satt 3 st domare vid c som diskuterade poängen med varandra.

Min häst var väldigt stadig och fick bra poäng för det men eftersom det inte bara är det som bedöms behöver nog inte fromen vara perfekt, de är ju bara 4.
 
Sv: 4-års championatet

SÅÅ fiiin!

Det kommer att gå jättebra ska du se...och vad roligt! Då kommer vi ju att träffas där...:D
 
Sv: 4-års championatet

Ok, min är också rätt stadig i formen, men det går ju att få till ännu bättre om det nu är så att man kan få bra poäng på det.
Hur högt är det i hoppningen 90 eller 1.00? (ingen koll :angel:) För mig får det gärna vara lite större, han hoppar egentligen väldigt bra men visar inte det när det är små hinder :smirk:

Novali01: Ja han är riktigt fin :love: Helt underbar att rida också trots att han har en jäkla massa skit för sig hela tiden.
Han är e: NewBalance och den hingsten ska tydligen ge lite knepiga hästar. Det stämmer in bra här iaf :angel:
Allt hänger bara på om han lyckas kvala nu (Torns och Tågarp), men det ska nog inte vara något problem. Egentligen har han gjort ett godkänt kval i våras men då hade någon glömt att lämna in papper :smirk:
Och sen ska bara ägarna godkänna att jag rider också...
 
Sv: 4-års championatet

Allt hänger bara på om han lyckas kvala nu (Torns och Tågarp), men det ska nog inte vara något problem. Egentligen har han gjort ett godkänt kval i våras men då hade någon glömt att lämna in papper :smirk:
Tänk på att du inte kan kvala i Tågarp. Sista chansen för kval är hos Torns eftersom sista datum för kval är den 2 sept och Tågarp är den 9e. Det är bara i dress och hopp man kan kvala tom 16 sept.
 
Sv: 4-års championatet

Ok, tack det hade jag faktiskt inte tänkt på.
Han får väl se till att hoppa runt felfritt i Torns då. ;)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: 4-års championatet

Hoppningen är ju 95.

Ang kval så kan du ju kvala honom via dressyr, LC med 60% och hoppning felfritt 1 meter också. Kanske större chans att hitta såna tävlingar?

Du måste ju dessutom ha en godkänd debutant men det fixar du ju i Torns!:D

Om Breeders certet var betalt när han gjorde sitt godkända kval kan du ringa ansvarig domare och be att de fyller i det i efterhand. Men då måste certifikatet varit löst.
 
Sv: 4-års championatet

Men nu har de ändrat så man kan kvala tills den 16:e :banana:
Så än finns det hopp för min femåring
 
Sv: 4-års championatet

Fast han (jag)har ju tänkt att vi skall greja det redan i Mariestad..
 
Sv: 4-års championatet

Men man behöver väl bara en debutant? Gör man den behöver man väl ingen hopp och dressyr? Jag vet inte om det var betalt i våras, det är inte jag som sköter sånt, jag bara rider :D

Det är inte jag som ska rida i Torns, men han kommer säkert gå bra där han är så fin just nu. Men är det alltså ok att kvala i Tågarp den 9:e nu iaf?

Sen en sak till jag kom på, måste man sitta ner i dressyren eller är det ok att rida lätt?
 
Sv: 4-års championatet

Så här står det på Swedehorses hemsida:

"Efteranmälan tillåtes
(2007-08-14 14:21:36) Se tillägg i proposition för Fälttävlan.

Svenskt Championat och Breeder´s Trophy i Fälttävlan.

Glädjande Nyheter!

Tillägg till proposition:
Med anledning av att ett par arrangörer tvingats ställa in sina tävlingar kommer Plönningeryttarna att tillåta EFTERANMÄLAN.
Mot ett tillägg av 500:- kommer anmälningar att tas emot till den 17 september.

Korrigering av poäng för övervunna hinder i hoppnings- och terrängprov för 5-åriga hästar:
Man får 30 poäng delat med antalet hinder.
Exempel: Om antalet hinder är 20 i hoppning och terräng får man 1.5 poäng för varje hinder"


Men betyder detta även att kvalificeringsperioden förlängs? Det är väl eg inte samma sak?:confused:
 
Sv: 4-års championatet

Vad skulle annars vara meningen med den förlängda anmälningstiden ?? Vem skulle vara så dum och efteranmäla en häst som är kvalad innan 3 sep...
 
Sv: 4-års championatet

Eller hur!!! Det är ju det jag menar...:angel:

Sjukt otydligt mtp att "de" ofta är paragrafryttare själv...
 
Sv: 4-års championatet

Det var det jag inte fattade heller, det är ju ingen mening med att förlänga anmälningstiden om man ändå inte får kvala efter den 2:e iaf :confused:
Men nu hittade jag iaf alla reglerna på Swedehorse hemsida, det är de jag har letat efter ju :D
 
Sv: 4-års championatet

Men man behöver väl bara en debutant? Gör man den behöver man väl ingen hopp och dressyr? Jag vet inte om det var betalt i våras, det är inte jag som sköter sånt, jag bara rider :D

Det är inte jag som ska rida i Torns, men han kommer säkert gå bra där han är så fin just nu. Men är det alltså ok att kvala i Tågarp den 9:e nu iaf?

Sen en sak till jag kom på, måste man sitta ner i dressyren eller är det ok att rida lätt?

Det är ju jag som rör i hop det! Givetvis räcker det med 1 debutant med godkända resultat....:crazy:

Du får säkert rida lätt i dressyr.
 
Sv: 4-års championatet

Det låter bra, som jag trodde då :)
Är det ingen mer som ska rida 4-åring? :D
 
Sv: 4-års championatet

Äh, ni är bara rädda för att möta herr gangster :devil:
Men jag klagar inte, ju färre desto bättre :D

Måste bara visa dessa bilderna med när han hoppar i Tågarp i våras. Han överhoppar sig lite :rofl: Synd att jag och min dator inte är vänner... för jag kan inte få de större, han ser så rolig ut :D
t84709_1187374746.jpg
t17880_1187374506.jpg
 

Liknande trådar

Övr. Barn Min kusin har en son som nyligen fyllt 5 år. Hans pappa är från Turkiet och min kusin är svensk. Han är väldig jobbig. Hans syster...
2
Svar
35
· Visningar
5 162
Senast: Badger
·
Övr. Barn Jag har en son och vi har varit på fyraårskontroll på BVC. Jag känner att jag begriper inte detta: Fungerar det på "alla" fyraåringar...
2
Svar
36
· Visningar
3 295
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 202
Senast: Mabuse
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 197
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp