4-års kval Enköping

Cowabunga

Trådstartare
Var det ngn mer än jag som var på plats och såg detta?

Hur kan hästar som skenar, går på bakbenen och inte går mellan hand och skänkel få 7,8 och högre i betyg? Samt goda vitsord för sin ridbarhet?
Gäller det bara att hästen ska ha rätt ägare och ryttare?
 
Det låter onekligen märkligt. Hur bar sig då resten åt? :eek:

Kan du inte berätta lite mer om hur det gick till, hur hästarna var osv?
 
Jag var där...upplevde nog inte att domarna dömde fel. Svårt för dem när det har så kort tid på sig att se hästarna. Någon speciell du tänkte på?
 
En brun val ägd av en framstånde finanskvinna...
Den gick på bakbenen och skenade i galopp. Den fick goda vitsord för sin ridbarhet trots detta. Den visade inte heller någon samling.

En mbr e Tip Top som slog i sko hela tiden, men trots detta landade på drygt 7,9.

Många gick emot handen och visade ovilja mot bettet.
 
Svårt att tro att den verkligen skenade, möjligt vis rusade.
 
Hästen i fråga tog bettet och drog rakt emot väggen, ryttaren lyckades precis styra till vänster innan väggen. Rusa är en helt annan sak, denna visade tydliga tendenser på istadighet.
 
Va synd att du inte såg Silvano...jag har betäckt med honom och hade ju velat se honom igen... Men precis som du säger så var ju inte siffrona dåliga. Får väl nöja mig med det! :)
 
Jag frågar mig detsamma, hur kunde detta missas??? :confused: Jag hade inte hört talas om detta alls! Ville också se Silvano!! :cry:
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 382
Senast: Snurrfian
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 686
Senast: Mia_R
·
Juridik & Ekonomi Är det ens möjligt att stämma/få skadestånd från myndighet? Jag ska försöka berätta så bra det går utan att avslöja för mycket, vill...
Svar
4
· Visningar
3 397
Senast: Grazing
·
Dressyr Alltså jag har funderat på det här så himla länge nu och jag vet att det pratats mycket om det men jag måste bara ta upp det ändå. När...
33 34 35
Svar
692
· Visningar
59 883
Senast: Fiador
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp