4 av Joakim Berg

keons

Trådstartare
Hej på er!

Jag tycker mycket om skivan Jag fortsätter glömma med Jocke Berg men det finns en låt jag stör mig lite på, nämligen 4. Anledningen är att jag tycker början av refrängen liknar en annan låt. Jag stör mig inte för att jag tror att han har snott låten eller så, utan för att jag för mitt liv inte kan komma på vilken låt det är.

Någon som vet? För er som inte hört låten men vill lyssna så kommer refrängen efter typ 1:04 och det är bara textraden "Nu är det bara du och jag som inte drömmer oss tillbaks" (meningen fortsätter men jag tycker inte att melodin fortsätter likna den här andra låten). Jag får melloassociationer men kan verkligen inte ge mer. Jag får ingen text i huvudet, ingen artist, ingenting mer än att jag tror att det är en låt som någon gång varit mer i mello. Men det behöver inte vara så heller.

Jag har inte några väldig stora förväntningar på ett givande svar haha, men kanske kanske kanske? Är det någon som vet vilken låt jag tänker på?
 
Hej på er!

Jag tycker mycket om skivan Jag fortsätter glömma med Jocke Berg men det finns en låt jag stör mig lite på, nämligen 4. Anledningen är att jag tycker början av refrängen liknar en annan låt. Jag stör mig inte för att jag tror att han har snott låten eller så, utan för att jag för mitt liv inte kan komma på vilken låt det är.

Någon som vet? För er som inte hört låten men vill lyssna så kommer refrängen efter typ 1:04 och det är bara textraden "Nu är det bara du och jag som inte drömmer oss tillbaks" (meningen fortsätter men jag tycker inte att melodin fortsätter likna den här andra låten). Jag får melloassociationer men kan verkligen inte ge mer. Jag får ingen text i huvudet, ingen artist, ingenting mer än att jag tror att det är en låt som någon gång varit mer i mello. Men det behöver inte vara så heller.

Jag har inte några väldig stora förväntningar på ett givande svar haha, men kanske kanske kanske? Är det någon som vet vilken låt jag tänker på?
Jag håller med, har tänkt tanken, men inte hängt upp mig tillräckligt för att komma ihåg att klura. 😂
 
Tänker liiite på "du e min man, och jag vet du gör så gott du kan..." Eller "jag ska ge allt vad jag har, till denna underbara karl..."
Kanske är helt ute och cyklar dock 😅 gick bara snabbt in på Spotify och spolade fram låten till den minuten 😁
 
Tänker liiite på "du e min man, och jag vet du gör så gott du kan..." Eller "jag ska ge allt vad jag har, till denna underbara karl..."
Kanske är helt ute och cyklar dock 😅 gick bara snabbt in på Spotify och spolade fram låten till den minuten 😁
Håller med! Lyssna på Helen Sjöholm och du är min man. Väldigt likt i ton.
 
Ni har rätt i att det påminner, men tror inte att det är den låten jag tänker på :( Eller så har jag hängt upp mig så mycket att det är omöjligt för mig att släppa det. Ska lyssna några gånger till och låta det sjunka in ... haha.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 624
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 371
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 197
Senast: geting
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 703
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp