4 v gamla...

Bebben

Trådstartare
Ja, det blir dom om några timmar sisådär. Terroristerna har numera välutvecklade bissingar, mycket spring i benen och kan skälla jättehögt :D
Dom är så underbart söta att jag vill behålla varenda en! Alla har fått sina egna personligheter nu, och lilla Mini är väldigt speciell :love: Minst av alla, men hon har både humör och självsäkerhet nog för att väga upp sin storlek!

Nu har det börjat att komma lite mer utseende att välja på, men jag har svårt att veta vilka som ska säljas och vilka som ska sparas på ändå. Jag kan nog inte bestämma mig på ytterligare 2-3 veckor tror jag.

Nå, här är dom, för alla er som varit nyfikna!

tik1-4v.jpg-for-web-normal.jpg


tik2-4v.jpg-for-web-normal.jpg


tik3-4v.jpg-for-web-normal.jpg


tik4-4v.jpg-for-web-normal.jpg


tik5-4v.jpg-for-web-normal.jpg
 
Sv: 4 v gamla...

tik6-4v.jpg-for-web-normal.jpg


tik7-4v.jpg-for-web-normal.jpg
Mini!

tik8-4v.jpg-for-web-normal.jpg


tik9-4v.jpg-for-web-normal.jpg


hane1-4v.jpg-for-web-normal.jpg


hane2-4v.jpg-for-web-normal.jpg


Det var alles! Mina härliga småsötnosar, som får mig att smälta varje dag :love:
 
Sv: 4 v gamla...

ÅÅÅÅÅÅÅH DOM ÄR UNDERBARA!!!!! :love::love::love::love:

Fastnade på tik 2 och hane 1 med en gång !


*ALLA skulle få även den kallaste människa att börja mysle* :D
 
Senast ändrad:
Sv: 4 v gamla...

Jag fastnade för tik 9 :love: och tik 5 med bleknosen :love: Men ja, jo, alla är ju söta.. lite... eller ganska mycket. :angel::D

Hur är det förresten med pigment och så? Hur lång tid tar det innan man vet hur mycket pigment de får på nosar, trampdynor osv?
 
Sv: 4 v gamla...

Fastnade också för Tik 5 :love::D Så nedrans söt, men tik 3 var också en favorit! :love:

Vad sugen man blir på vovve när man ser dom små sötingarna!
Alla var ju självklart helt bedårande, tänk att få gosa med dom om kvällarna :love:
 
Sv: 4 v gamla...

Kan inte sluta kolla! :bow::bow::bow:

(Vad kostar en sötnos? Hade kunnat ta vilken som helst, alla är sååå fina!) :bump:
 
Sv: 4 v gamla...

Rent generellt kan man säga att har dom fått lite svart färg på nosen innan dom lämnar uppfödaren, så brukar dom få pigment över hela nosen till slut. Vissa är bara mer långsamma än andra, och det är inte vanligt alls med helt opigmenterade nosar inom rasen faktiskt.

På ögonen brukar det också kunna ses innan 8-9 v, hur pigmentet räcker till runt ögonkanterna eller ej. Tik 2 kommer alltså mest troligt att aldrig få svarta ögonkanter på sitt ena öga, medan Tik 3 har chanser av att åtminstone få en del eftersom hon börjat få svart i ögonvrån nu. Trampdynorna brukar se likadana ut livet igenom, men att vissa fläckar växer/minskar litegrann bara - fast det är inget som spelar någon roll just i denna ras.
Tik 5 kommer nästan garanterat att ha helt svart nostryffel som äldre, för det har kommit mer och mer väldigt fort nu. Hon har dock ingen svart mask, och ser därför rätt blek ut i sin röda färg. Om du jämför med Mini exempelvis, som har en väldigt tydlig och stark mask redan nu!

Ja, visst är dom söta :love: Jag har aldrig varit med om att det är SÅ svårt att få en favorit som med denna kullen :eek:
 
Sv: 4 v gamla...

Du har bra smak ;)
Hane 1, Bronx, är en stark kandidat till att bli sparad (Eller ja, avelsrätten då), han har världens utstrålning redan nu. Och lilla tjejen där har ju världens charmigaste teckning :love:
 
Sv: 4 v gamla...

Tack! :) Ja, visst är dom härliga! Det är ett privilegium att få ha dom bredvid mig hela tiden faktiskt :love: Förutom när dom bits, haha.
 
Sv: 4 v gamla...

Haha, kan tänka mig det! Sylvassa små bissingar :D Tur dom inte kan bitas så hårt än :angel::love:
 
Sv: 4 v gamla...

Vilken drömvärld lever du i ? :D Dom bitss rejält om man låter dom få grepp om en :eek:
 
Sv: 4 v gamla...

OMG! Tik 2 och hane 2 hitåt tack! :love::love: Jag döööör!

Tik 2 påminner mig om en valp i en liten saga som min mamma alltid läste för mig och mina syskon. Den valpen hade en brun fläck runt ögat och blev retad för det av de andra valparna, och en gång kom den hem för sent och fick ingen efterrätt. :cry::D Traumatisk berättelse för mig som redan som barn ville rädda hela världen. Så jag hade kunnat ta den där lilla bara för att den inte ska bli retad och bli utan efterrätt. Hihi! :D
 
Sv: 4 v gamla...

Tik 9 :love::love::d:love::love:!!

Underbara små valpisar! Och vilket härligt I-landsproblem som uppfödare med så många små snyggisar att välja och vraka mellan vilka som ska behållas :D;)! Men kan förstå att det blir svårt!
 
Sv: 4 v gamla...

De är helt och hållet sanslöst underbara!:love:
Så häftigt med alla underbara teckningar.

Jag försökte seriöst flörta lite med sambon om vi inte skulle ha en tredje hund, en staffe, men han tyckte nog att 2 stora hundar under ett år räcker bra. ( japp vi får hem en till CC en grabb om lite drygt en månad)
 
Sv: 4 v gamla...

Tik 2 var ju för söt :love:
Tik 9 såg riktigt snygg ut (teckningsmässigt, ras vet jag inget om) och tik 5 var rolig, ser nästan ut som om nosen saknas :p
 
Sv: 4 v gamla...

Äsch, sicken tråkig sambo du har då ;) Men så kul för er att få hem ytterligare en liten stjärna nu! Jag har ju 4 hundar hemma, utöver valparna, det är kul att ha många :love:
 
Sv: 4 v gamla...

Seriöst, jag har inte skrattat så mycket på länge, tack! :D

Jag är säker på att Brooklyn blir glad av att höra, att åtminstone någon därute är orolig över hennes efterrätt :D

Om jag ska vara seriös då. Ja, hon är verkligen otroligt charmig med sitt ena öga där, hon sticker verkligen ut ur mängden! Att hon sen är fläckig på hela kroppen också, gör ju att hon blir ännu mer speciell :love:
 
Sv: 4 v gamla...

I-landsproblem utan dess like alltså! Jag bad deras mamma om att åtminstone kunde jag få liiiite tikar, för att ha att välja på, när det kommit 1 tik och sen 2 hanar på raken... Ja, jag skulle varit tyst, för sen kom det 8 st i världens hastighet :eek:
Men, det blir nog lite lättare att välja om ytterligare 1-2 veckor, då dom hunnit utvecklas än mer i kroppen. Men lätt, det kommer det aldrig att lyckas bli!
 
Sv: 4 v gamla...

Jag har aldrig varit med om att det är SÅ svårt att få en favorit som med denna kullen :eek:

Haha, kanske beror på att du har galet många att välja på också? :p

Men intressant det där med pigmentet. Jag har hört liknande svar från fler och blir nu mest förvånad över att min gamla dams senaste kull alla hade kolsvarta nosar när de var ca 4 dagar gamla :o "Poff" som över en natt blev alla nosar svarta och jag fick för mig att det var "det vanliga" men uppenbarligen verkar det inte så.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Som nu börjar bli stora känns det som :D Lite över 4 veckor gamla, och bedårande söta som vanligt. Såklart! Dom är ute korta stunder nu...
Svar
10
· Visningar
1 126
Senast: Bebben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp