400kr/månaden för 1gång i veckan

Status
Stängd för vidare inlägg.
S

_Sucy_

Medryttare...
Är det verkligen så dyrt?
Jag skrev på en sida ifall någon av de ev. ville bli medruttare i vinter för 400kr i månaden för 1gång i veckan.
Alla skrev att det var för dyrt! och att det vat ingen som skulle betala så mkt...?

är det så mkt?!

Jag vill nu itne höra att "det borde ju vara så att hästägarwn ska betala", inget sånt snack ;)
Bara om det är dyrt eller inte
 
Jag tycker det är dyrt. När vi har medryttare så har de betalt max 100 kronor/gång.

400 kronor tycker jag personligen är ett pris man kan betala vid ridning kanske 3 dagar i veckan, möjligen 2.
 
men det blir ju 100kr/gång.

Folk vill ju ha 1000kr för 1gång i veckan.. då tycker inte jag 400 är så dyrt ;)
 
Det beror juh på vad det är för häst. förut när jag behövde hjälp med min pålle så tog jag 600 för 2 gånger i veckan då hon fick både träna och tävla (det är INGENTING) 1 gång dressyr 1 gång uteritt.
Hon tyckte det va dyrt :crazy:
så så fort jag inte behövde hjälp längre tog jag bort henne.
jag tycker man ska tänka på vad man själv betalar för hästen tex på den hästen kostar BARA försäkringen 1000 kr i veckan... men det tänker juh inte medryttare på.
+ att dom behöver juh inte ta nåt ansvar handla mat,vaccination,hovlagare m.(enmassa)m.
Ägareb till den hästen jag tävlar på tar 1000 kr för en gång uteridning i veckan. :crazy:
då kan vi börja prata om dyrt!
japp,det är min åsikt. :)
 
Oj, förlåt förlåt. Jag läste snabbt och tyckte det var 400 kronor/vecka, och då blev det ju 400 kronor/gång. Om det är 400 kronor i månaden tycker jag inte alls det är dyrt. Det är ett bra pris, och det ligger säkert under det som de flesta medryttare betalar! :D
 
Det beror på vad det är för häst (hur utbildad), under vilka villkor man får rida (skogsridning eller full frihet på bra ridanläggning) och i vilket område hästen finns. Dessutom spelar det ju in vad, förutom ridningen, man förväntas göra.

100:-/gång tycker jag är ett lämpligt pris på utbildad häst uppstallad på ridanläggning och då inget mer än normalpyssel ingår i arbetsuppgifterna.
 
Det är billigt!
Jag betalar så mkt för 2gng men vet att många betalar 1000:- i månaden för 2gng i veckan.
Men det beror lite på hästen och stallhyra och vad man får göra etc.
 
jag tycker att det är ett ganska så bra pris, beroende på vad man för tillgång till. Om man har till gång ridhus, padock m.m så e det ett jättebra pris, men om man bara har till gång till skogen är det lite väl mkt.

eller?
 
nej, dt e lagom tycker jag, skulle själv ha tagit så mkt! tillgång till tränare? hur länge man får rida hästen, om dt finns hopp matrial osv..
 
tillgång till tränare= förhoppningsvis
Hur länge får man rida den= beroe på om det blir en unghäst eller en "vanlig" ;) vanlig.. upp till ca1timme
 
Jag betalar 500kr för 2-3 dagar i veckan,men såklart beror det på hästen och vad man får göra me den :)


Men om folk vill att medryttare betalar 1000kr i månaden, verkar det som att de själva inte har råd att ha häst.. :confused: :crazy: :smirk:
 
okej, men jag tycker att du ska ta 400 kr för 1 dag i veckan! dom som klagar behöver du inte bry dej om!
 
jag tycker det beror på vad det är för häst, var den står och vad man har för stallhyra. Man kan också jämföra lite med vad lektionspriserna ligger på i trakten.

Här i krokarna är det inte så dyrt att stalla upp en häst. Betalade 1400 kronor i månaden för boxplats med strö, hö och havre. In och utsläpp samt täcken på och av ingick.
Jag hade tycket att 400 kr här var dyrt medans det hade varit jättebilligt i tex Stockholm. :)
 
Nej det tycker jag verkligen inte!
gud vad trött jag blir på alla som anser att man inte ska betala för sig *SUCK* skulle alldrig låna ut min häst gratis!
Folk som tycker det är dyrt kan ju gå och köpa sig egen häst och sedan stå för gratisridning :devil:
(så får dom se hur mkt det kostar att ha häst....)
nu låter jag som en tjur kärring,men jag blir så förbannad på dessa "SNYLT GÄSTER"!!! stå på dig och ta betalt :D
mvh/Arabizar
 
Jag tycker detär dyrt. Betalade tidigare 300:- i månaden för 3-4 dagar i månaden. Hade aldrif betalt 100:- / gång!
Men så bor jag i skåne också. Antar att priserna är annorlunda i stockholm.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 260
Senast: ako
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 724
Senast: Solstig
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 034
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp