5-åring nästa år! Vad behöver jag?

Noteca

Trådstartare
jag har en häst född 99 och som alltså får gå CR nästa vår. Jag undrar nu, vad behöver jag inför starten? Jag tänker främst på papper av alla de slag... :smirk:

Tävlingsbok behöver jag, men vart vänder jag mig?
(har glömt hur jag skaffade boken till förrra hästen...)

Ryttarlicens lokal räcker va?

Vacc.papper vet jag ju

Reg.beviset behöver man inte, men behöver man ha pass?? Jag har en trarab (vbl-arab) och hon har inget pass...

Något annat jag bör ha i åtanke med en helt grön häst? (som egentligen är grå! :rofl:)

Tack för hjälp!
 
Hej det du behöver grönt kort, lokal licens, vacc. intyg och tävlingsboken. Om jag inte är helt ute och cyklar beställer du tävlingsboken genom din klubb annrs kan du ju bara gå in på www.ridsport.se så ska det stå hur man gör.
 
När vi tog allt detta förra gången så åkte vi till ridskolan tass där några timmar till provet på ryttarlicenens.
Hästen hade ingen licins
Å så beställde vi boken via ridklubben vacc intyget har man ju endå alltid pass ska inte va krav eftersom man har enda till år 2005 på sig att byta!
Men vi gjorde detta för 4 år sedan det kan ju ha ändrts sedan dess.. kolla upp regler å sånt på din ridklubb
 
Ja, jag vet att vi gjorde så med gröna kortt, det var ju du och jag som gjorde det... :smirk:
Licensen är det ju bara att betala så har man den, den lappen får man ju från ridskolan.

Men inte beställde jag Lelles bok via dem? Det tror jag inte att jag gjoerde, det gjorde väl inte du heller? Jag har för mig att vi fick kontakt med ngn ansvarig människa ngn stans som skickade böckerna hem till oss. Men jag minns inte vem det var eller vart jag fick tag i hennes namn!

NÅN som vet om jag ska vända mig till min klubb eller om jag ska vända mig ngn annanstans? Min klubb är inte direkt varken intressserade eller speciellt kunniga ang distans...
 
Kollar i min bok just nu det man DÅ behövde va
1 ryttarlicens(lokal)
2 Medlemskap av någon ridklubb
3 Grönt kort
4 boken som man får via ridsportsförbundet bara ringa dit och fråga

Där har du alla svaren du behövde=)
du ska alltså vända dig till ridsportsförbundet


Vad jag vet har jag hört att grönt kort är på livstid å andra säger att man måste göra om det efter en tid kolla upp det med!
Nu är mina små råd slut för denan gång :smirk:
 
va bra slipper jag oroa mig över det. För när jag tog det var det inte så enkelt som jag trode utan rätt så svettigt ett tag :o
 
Men var det inte du och jag som tog det samtidigt? Eller minns jag fel? Jag har för mig att vi satt tillsammans? Fast ja, det var svettigt ett tag, nån löjlig fråga om nå sporrlängd eller om det var spölängd i hoppning tror jag det var, den var klurig...
 
Jo det var du och jag som tog det så rätt så och ja fjålliga frågor var det ibland. Och hitta rätt i boken var iaf för mig den svåraste delen 100 sidor huller om buler :)
 
:D
Ja inte var det nå lätt att hitta i de förbannade böckerna iaf! Det var ju klart det svåraste av allt! Resten var väl skit samma igentligen... Bättre om man fått lära sig hur man kollar i ett TR...
 
Ja och så kommer jagihåg att dom visade en film bakom oss om hästar så inte fan var det lätt att slita blicken därifrån för att "plugga" :D :rofl:
 
Var det så?? var det inte maxtid på 4 timmar eller nått?? Kom ihåg att man var stressad iaf
 
jag har ingen aning hur det var det var ju urlängesedan vi gjorde det där(känner mig gensat lastgammal :cry:)
 
Kommer snabbt på att jag inte var kläckt innan du var det=) känner min gensat ynklig och liten :rofl: :D
 
hmpf... Nu såg jag inte riktigt vad du skrev i slutet, det blev nå fel där tror jag... :devil:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp