Bukefalos 28 år!

5-årskalas

Sv: 5-årskalas

Vi brukar ha skattjakt, med ritade kartor. det brukar vara populärt
 
Sv: 5-årskalas

när jag var liten hade vi musikaliska stolar eller vad de heter. Man springer runt ett antal stolar och när musiken stannar ska man sätta sig på en. OCh de finns en stol mindre än de finns personer.
 
Sv: 5-årskalas

Hela havet stormar kallade vi det när jag var liten :)

Skattjakt brukade jag har när jag var liten. Om det är mörkt ute kan man hänga upp reflexer och gå med ficklampa.
 
Sv: 5-årskalas

Vi ska ha sjörövarkalas, har sonen bestämt. Vi tänker oss att vi ska ha det utomhus (han fyller första april, så då är det nog lite vårigare) och då kan man ju leka lite springigare lekar + grilla korv och pinnbröd. Skattjakt är obligatoriskt. Förra året satte jag upp påskfjädrar i träden och så fick barnen följa en stig till en gömma med påskägg.

Hela havet stormar är kul, men med femåringar tycker jag inte att det barn som inte får en stol ska åka ut, utan alla får vara med hela tiden.

Min sons favoritlek heter "Vad är klockan, herr lejon?" Googla det, så hittar du nog en beskrivning.

Ha så kul!
 

Liknande trådar

Småbarn Vad har ni för säng till era 4-5 åringar? Vi vill kunna ligga bredvid och sova där så juniorsäng går bort. Hade tänkt ställa en 105...
2
Svar
20
· Visningar
1 311
Senast: Praefatio
·
Gravid - 1år Jag håller på att bli förkyld och jag blir alltid heltäppt i näsan vid förkylning. Jag hittar motstridig information på nätet angående...
2
Svar
22
· Visningar
1 765
Senast: Fille
·
Övr. Barn Min kusin har en son som nyligen fyllt 5 år. Hans pappa är från Turkiet och min kusin är svensk. Han är väldig jobbig. Hans syster...
2
Svar
35
· Visningar
5 218
Senast: Badger
·
Utrustning Jag har inte tidigare haft några större problem med skav vid skänkeln (lite nött kan det se ut på sommaren, men inte mer) men nu med...
Svar
14
· Visningar
1 037
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Annonsera mera VII
  • Bett-dilemma
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp