Bukefalos 28 år!

5 passagerare + chaffis i en vanlig bil?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Basilika

Trådstartare
Någon som vet hur det går ihop? Man får väl bara sitta en i varje bälte? Passagerarna är barn i 8-årsåldern, 120-130 cm långa och väger väl 25-35 kg kanske.

Byns barn har kommit med i simskola i den stora staden och det vore ju bra om alla kunde åka i en bil :)
 
Sv: 5 passagerare + chaffis i en vanlig bil?

jag vet att de ska finnas
stolar eller nått man kan sätta i baget på en kombi som är tillåten
för de hde min kompis förr dom var 5 barn plus två vyxna.

och går familjerna ihop kanske de inte blir så dyrt?
(har dock ingen aning om priset)
 
Sv: 5 passagerare + chaffis i en vanlig bil?

Så länge alla bälten som finns används får du lasta bilen hur full du vill med ungar/ungdomar/vuxna/hundar eller vad du nu hittar upp till bilens maxlast... Detta rekommenderas dock inte om man vill ha ett bra moraliskt samvete...

Sätt ALDRIG två stycken i samma bälte! Bältet är konstruerat för en person...
 
Sv: 5 passagerare + chaffis i en vanlig bil?

AlterPride skrev:
jag vet att de ska finnas
stolar eller nått man kan sätta i baget på en kombi som är tillåten
för de hde min kompis förr dom var 5 barn plus två vyxna.

och går familjerna ihop kanske de inte blir så dyrt?
(har dock ingen aning om priset)

Det är något sån't jag är ute efter :)
Var kan man köpa det? Passar det för olika bilmärken (4 familjer av 5 har kombi)?
 
Sv: 5 passagerare + chaffis i en vanlig bil?

det har jag ingen aning om.
men dom hade iaf en äldre volvo kombi.

men dom som säljer bil barnstolar eller vade de nu heter :P
borde ju kanske ha sådana?
 
Sv: 5 passagerare + chaffis i en vanlig bil?

Om simskolan är på skoltid så kolla för säkerhets skull hur försäkringen gäller...Helst ska man kräva in intyg från alla föräldrar att de tillåter sina barn att åka i personbil.
 
Sv: 5 passagerare + chaffis i en vanlig bil?

En snabb koll på blocket ger att ett extrasäte till en 745/945 kostar cirka 1500 kr. Verkar även finnas till V70.
 
Sv: 5 passagerare + chaffis i en vanlig bil?

Jag tror som nån annan sa, att det bästa är med extrasäten man stoppar i skuffen på bilen -min kusin har sju gluttar och deras ena bil, en volvo combi är utrustad med sånna säten därbak.
 
Sv: 5 passagerare + chaffis i en vanlig bil?

Jag tror att det finns nån sorts Dubbelkudde som man kan sätta i baksätet, vet att en fyrabarnsfamilj i bekantskapskretsen hade en sån, men jag har ingen aning om d´hur det fungerar
 
Sv: 5 passagerare + chaffis i en vanlig bil?

*Christine* skrev:
:idea: en mini buss...?


eller låt ett av barnen att köra... :) ;)

Minibuss vore ju kanon, men tyvärr har ingen av oss det. Barnen skulle nog gärna köra men du vet... ;)
 
Sv: 5 passagerare + chaffis i en vanlig bil?

Skolan slutade för terminen idag och simskolan börjar på måndag, det är väl inte skoltid eller?

Det är bara vi föräldrar till de fem barnen som ska dela på ansvaret så vi är överens!
 
Sv: 5 passagerare + chaffis i en vanlig bil?

Kakis skrev:
En snabb koll på blocket ger att ett extrasäte till en 745/945 kostar cirka 1500 kr. Verkar även finnas till V70.

Kanon! Problemet är ju att i sällskapet finns det en V70 (min), en 745, en bmw 52? kombi, en audikombi :crazy:

Jag kollade på blocket men de verkar ju vara specade för varje bilmärke :crazy:
 
Sv: 5 passagerare + chaffis i en vanlig bil?

Xeline skrev:
Jag tror att det finns nån sorts Dubbelkudde som man kan sätta i baksätet, vet att en fyrabarnsfamilj i bekantskapskretsen hade en sån, men jag har ingen aning om d´hur det fungerar


Oj, svarade på helt fel grej, tar bort.
 
Sv: 5 passagerare + chaffis i en vanlig bil?

Och man som chaufför är skyldig att se till att barnen sitter säkert! (bilstol etc)
 
Sv: 5 passagerare + chaffis i en vanlig bil?

Den som kan ha billigaste extrasätet lånbyter bort sin bil när det är dags :idea:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fordon Då jag börjar använda hästtransport mer och inte vill be min sambo köra mig så letar jag nu efter en bil som kan dra hästtransport på...
2 3
Svar
56
· Visningar
2 318
Senast: Smurfoff
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 185
Senast: Farao
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 223
Senast: Juli0a
·
Fordon För närvarande är det som skrivs nedan verkligen bara på spåna- och kolla-stadiet, men jag tänkte göra en tråd på Buke för att se om här...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 254
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp