5 saker jag aldrig gjort förut!

strawberrysylt

Trådstartare
Ja, den punkten har jag skrivit upp på min sommarlista!

Men, har lite idétorka...! Tar gärna emot tips. Vad hade ni gjort om ni skulle gjort det?! Kanske någon som hänger på? 😊

I nödfall får det bli att jag räknar nya motionslopp som jag vill vara med på eller att jag gör "gamla" saker tillsammans med ngn annan än förr/själv, men annars menar jag liksom "nyttnytt".
Bada på tio nya ställen är en egen punkt på listan :p
 
- ridsemester på Irland
- klättra högst upp i en bok
- äta en ny frukt (alltså en sort jag aldrig ätit förr)
- gå på nån konsert utanför min comfort-zone
- åka på spasemester, sån där en bara blir ompysslad flera dagar
 
- ridsemester på Irland
- klättra högst upp i en bok
- äta en ny frukt (alltså en sort jag aldrig ätit förr)
- gå på nån konsert utanför min comfort-zone
- åka på spasemester, sån där en bara blir ompysslad flera dagar

Tack för tips och inspiration alla!

Prova ny mat är jag bra på och gör ofta ändå 😊.
Rider gör jag inte längre, tyvärr, eller ja inte så det blir ridresa iaf.
Spa är redan inbokat, det blir iofs ett nytt spa, fast det gills inte riktigt då vi bokade innan jag kom på detta :p Konsert är nog alla utanför min comfort-zone just nu mtp folk..
Men klättra högst upp i en bok var ju kul ^^. Jag får välja ett annat träd bara, har ingen bokskog här...

Åka zipline
Prova SUP
Besök en stad du inte varit i innan
Besök en sevärdhet du inte besökt innan

Zipline och SUP har jag inte provat, faktiskt, tack!
Besöka ny stad o sevärdheter kan jag absolut göra :). Kanske någon har något tips på några specifika? Jag utgår från Mora i Dalarna och har väl sett det mesta just här men finns säkert sånt jag missat!

Jag skulle vilja prova att åka vattenskidor

Det kan jag rekommendera, det har jag provat :bump:
Laga mat på en för mig ny huvudråvara
Se en film i en för mig ny genre

Tack för tipsen :) Ny genre var ju kul, kan ju gälla böcker med, ny genre eller ny författare...

Kom gärna med fler tips! Gärna specifika aktiviteter, typ SUP och sånt :).
 
- ridsemester på Irland
- klättra högst upp i en bok
- äta en ny frukt (alltså en sort jag aldrig ätit förr)
- gå på nån konsert utanför min comfort-zone
- åka på spasemester, sån där en bara blir ompysslad flera dagar
Ridsemester på Irland är så kul. Vill göra det igen och har även funderat på liknande koncept fast med Island. Skulle gärna vilja besöka den ön också.
 
Vilket kul sommarprojekt!

Jag har ett projekt att försöka bli bekväm med att göra "sociala" saker på egen hand. Resa, gå ut och äta, kulturevenemang. Bio är en bra start som jag ska göra mer av. Var nästan-ensam (god vän med en i ensamblen) på en teaterföreställning häromdagen. Det blir mer solo teaterbesök och är jag riktigt modig så sneglar jag även på en konsert i slutet av sommaren.
 
-Köra moped
-Vistas ombord på en segelbåt
-Prova bågskytte
-Anmäla mig som volontär till något evenemang/förening där jag inte är medlem eller har kontakter sen innan
-Väva en trasmatta
 
Tälta och paddla kanot i en national park
Åka tåg med ånglok
Åka/köra lr vad man nu gör på en dressin
Gå på svensk djur safari, typ spana efter bäver och älg
Ta dykar certifikat
Snorkla i en sjö
Fiska kräftor
Testa mat från ett nytt land, gärna laga maten med kompisar
Hyra och cykla tandem med en kompis
Odla något ätbart
Ha picknick på en speciellt fin plats

SUP är super kul, tyckte det var så kul att jag nu har en egen bräda ^^ och Island är underbart, funderar man på en resa dit,...så gör det, boka nu!! 😍👌

Jag funderar på om jag kan lära mig stå på händer, det har jag aldrig klarat 🤔 kanske något sånt fysiskt, typ lära sig hjula lr stå på händer ?
 
Oh, kom på häst relaterade, vill testa barrel race på en väldigt snabb häst och åka på ridsemester på Island och hjälpt till när dom samlar ihop hästflocken och rider hem dem några dagar ute i underbar natur + varit på ridtur på en jätte stor häst tänk typ Shire storlek 😁
 
Vilket kul sommarprojekt!

Jag har ett projekt att försöka bli bekväm med att göra "sociala" saker på egen hand. Resa, gå ut och äta, kulturevenemang. Bio är en bra start som jag ska göra mer av. Var nästan-ensam (god vän med en i ensamblen) på en teaterföreställning häromdagen. Det blir mer solo teaterbesök och är jag riktigt modig så sneglar jag även på en konsert i slutet av sommaren.
Gjøre ting alene er kjempegøy når man først kommer igang. Jeg hadde det som prosjekt når jeg ble skilt. Hadde mange fine opplevelser med kino, konserter og restaurantmiddag, gjerne med et glass vin til.
 
Höghöjdsbana!

Jag avskydde det, men vet många som uppskattat :)

Det har jag tänkt prova i sommar faktiskt!
Synd att du inte gillade det, men då har du iaf provat 😊.


Vilket kul sommarprojekt!

Jag har ett projekt att försöka bli bekväm med att göra "sociala" saker på egen hand. Resa, gå ut och äta, kulturevenemang. Bio är en bra start som jag ska göra mer av. Var nästan-ensam (god vän med en i ensamblen) på en teaterföreställning häromdagen. Det blir mer solo teaterbesök och är jag riktigt modig så sneglar jag även på en konsert i slutet av sommaren.

Kul att du tycker det 😊.
Ja, göra saker själv har jag tänkt att jag vill prova faktiskt... funderade på att börja med att gå på bio själv... går en film jag vill se nu, men ingen kompis har nappat hittills...

-Köra moped
-Vistas ombord på en segelbåt
-Prova bågskytte
-Anmäla mig som volontär till något evenemang/förening där jag inte är medlem eller har kontakter sen innan
-Väva en trasmatta

Check på allt utom bågskytte för min del👌😊 Det tror jag inte att jag testat iaf, inte vad jag minns... kanske inte volontär heller... minns inte om vi fick betalt eller inte 😄.

Tälta och paddla kanot i en national park
Åka tåg med ånglok
Åka/köra lr vad man nu gör på en dressin
Gå på svensk djur safari, typ spana efter bäver och älg
Ta dykar certifikat
Snorkla i en sjö
Fiska kräftor
Testa mat från ett nytt land, gärna laga maten med kompisar
Hyra och cykla tandem med en kompis
Odla något ätbart
Ha picknick på en speciellt fin plats

SUP är super kul, tyckte det var så kul att jag nu har en egen bräda ^^ och Island är underbart, funderar man på en resa dit,...så gör det, boka nu!! 😍👌

Jag funderar på om jag kan lära mig stå på händer, det har jag aldrig klarat 🤔 kanske något sånt fysiskt, typ lära sig hjula lr stå på händer ?

Många tips! Punkt ett och två vore ju jättekul!
Och hyra tandem - shit vilken fluga det verkar vara just nu?!?

Ös gärna in mer tips!

Igår var jag på majstångsresning på en för mig ny plats iaf! Det kan jag räkna om det inte skulle bli fem andra saker 😊👌.
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
23 946
Senast: alazzi
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 502
Senast: TinyWiny
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 502
Senast: Imna
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 140
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp