50 shades of Lera (bildtråd)

Visserligen 2 år gammal bild i den skånska leran, bytt stall och hage så klart bättre nuförtiden :)
 

Bifogade filer

  • received_10155968045725735.jpeg
    received_10155968045725735.jpeg
    191 KB · Visningar: 212
Det här var i och för sig i våras, men han är inte så himla mycket bättre nu.
Dock får han ha täcke nu, vi kan inte hålla på också bada honom varje dag ;-).

Han letar oftast upp den lerigaste delen i hela hagen och gräver en egen, djupare lergrop som han sen vältrar runt i som om han inte kan komma upp ;-).
7F9C5421-592A-4683-AB5A-62D8B410324E.jpg
 
Det här var i och för sig i våras, men han är inte så himla mycket bättre nu.
Dock får han ha täcke nu, vi kan inte hålla på också bada honom varje dag ;-).

Han letar oftast upp den lerigaste delen i hela hagen och gräver en egen, djupare lergrop som han sen vältrar runt i som om han inte kan komma upp ;-).
Visa bifogad fil 44311
Åh Herregud :eek: där kan man snacka om lerbad! Nästan så att jag blir imponerad :rofl:
 
Det här var i och för sig i våras, men han är inte så himla mycket bättre nu.
Dock får han ha täcke nu, vi kan inte hålla på också bada honom varje dag ;-).

Han letar oftast upp den lerigaste delen i hela hagen och gräver en egen, djupare lergrop som han sen vältrar runt i som om han inte kan komma upp ;-).
Visa bifogad fil 44311

Det är som att man vill säga till honom: "Du missade en fläck" :rofl:
 
20200121_092742.jpg


Alltså, alla ni som skriver om era väldränerade sandhagar... Vi har en sådan liten ruta (bra dränerad med jättefin sandjord) utanför stallet där vi brukar släppa häst när vi ska iväg och träna eller så. Här är min häst efter en förmiddag den hagen :angel: Det var bara lite blött på ytan efter en väldigt massa regn, hovarna var helt torra ovanför skorna typ.

Vanligtvis går han i lerigare hage... (Ändå helt okej, såklart skittrista nu men ingen sjunka ned till knäna lera)
 
Det här var i och för sig i våras, men han är inte så himla mycket bättre nu.
Dock får han ha täcke nu, vi kan inte hålla på också bada honom varje dag ;-).

Han letar oftast upp den lerigaste delen i hela hagen och gräver en egen, djupare lergrop som han sen vältrar runt i som om han inte kan komma upp ;-).
Visa bifogad fil 44311
Tror vi har en vinnare! :D
 
Hur får man hem barnet? Man vill ju knappast bära, inte barnvagn och definitivt inte in i bilen. :)
Barnet var hemma, tack och lov. Värre var det när han gjorde en face plant mitt i lerigaste delen av fårhagen förra vintern och vi inte hade djuren hemma. Då var det bara att lyfta upp, placera i bilen och åka hem och duscha, det luktade inte mumma. 😊 Vi är inte överdrivet känsliga i vår familj, men fårbajs luktar så där.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Alla drabbas vi ju då och då av perider då man inte har så mkt ork eller inspiration till saker. Jag är just nu i en sådan. Det hade...
2
Svar
26
· Visningar
2 563
U
Övr. Hund Jepp, det kunde nog inte gått mkt sämmre än det gick annat än om hunden sprungit ner sig på en is eller liknande. :cry: Jag har ju...
Svar
8
· Visningar
1 879
Senast: Duvan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp