5års championatet

QuickStar

Trådstartare
Jag funderar på att försöka kvala min 5åring dit men jag hittar verkligen INGEN information om hur man gång tillväga...
Har kollat ASVH men de hänvisar till SwedeHorse och deras hemsida är fattig på information tyvärr.

*Vilka tävlingar kan man kvala via? Alla på minst lokal nivå?

*Höjder, jag vet att man i hoppningen ska ha 3 felfria rundor men på vilka höjder? 1 eller 1,10m?

*fälttävlan, hur kvalar man till 5års i fälttävlan?

*Vart går semifinalen till hoppningen resp fälttävlan?

*Måste samma ryttare som kvalar hästen rida den i semin/finalen om hästen lyckas kvala dvs?

*Måste man anmäla hästen till Swedehorse (dom håller väl i det?) innan man börjar kvala eller anmäler man först när man uppfyller kvalkraven (dvs 3 felfria i hoppningen tex)?

Nåt annat man bör veta/tänka på? :o
 
Sv: 5års championatet

Vad jag vill minnas är det 3 st 0or i 120 när det häller hoppning för 5 åringar (om de inte har ändrat något).
Semifinalen och finalen brukar gå på Flyinge i samband med alvels och sport championatet i oktober.

Det går bra att byta ryttare.

Ja du måste anmäla dig och betala in innan så du hinner få en blankett som ska fyllas i när du ridit 0a.
Deltagarbevis
Deltagarbevis ska vara löst före första start och fås genom internetbetalning via www.swedehorse.com. Deltagarbeviset kostar 700 kr (moms ingår med 39,62 kr). När betalning är genomförd skriver man själv ut sitt deltagarbevis.
 
Sv: 5års championatet

i fälttävlan är det ingen semifinal, utan är man kvalad får man starta finalen.

På swedehorse´s hemsida står iaf kvalreglerna, det är jag nästan 100% säker på.
 
Sv: 5års championatet

Nu har de äntligen uppdaterat med info på hemsidan. (ska själv försöka kvala)
 
Sv: 5års championatet

Jag som vart inne på swedehorse och kollat i typ 1 veckas tid och sen nu när jag äntligen gör en tråd så dyker allt upp på hemsidan *typiskt* :D

Nu har jag fått lite klarhet i det hela, :bow:

Murray: Är det fälttävlan som du satsar på eller hoppning? Vad har du för häst? *nyfiken*
 
Sv: 5års championatet

Jag har också tittat på hemsidan, i minst 1 månad. Det stod ju att det skulle komma upp i februari och då måste man ju titta HELA februari (1 mars är ju nästan februari :p ).
Jag satsar framförallt på fälttävlan med femåringen.
Har en stor klump (för lilla mig) med mycket rörelse och hopp samt starkt huvud. Har dessutom bra ft-kropp så han ska förhoppningsvis bli fin-fin. :D
 
Sv: 5års championatet

Jag TROR att min häst är väldigt lämpad för fälttävlan efter vad folk jag känner sagt om hur bra FT-hästar är :D

Jag har däremot aldrig provat själv mer än lite stockar som blåst ner här o var :angel: men i maj ska vi på FT-kurs över en helg så efter det får vi se, har hon talang så satsar jag på 5års championatet så får vi se, kan ju dock hända att det blir en mer rutinerad ryttare på henne då...
Hon är bara lite hoppad på banan och inte så högt så det känns lite maffigt att satsa på att kvala till hoppningen som då går på 1,20 - jag trodde det var 1,10 som var kvalhöjden :/
 

Liknande trådar

Tävling Jag har lite olika frågor angående att kvala unghäst då det finns väldigt lite information om detta. Jag har en 6årig D ponny som jag...
Svar
1
· Visningar
1 007
Senast: miniola
·
Avel Poängbedömning och Testryttare i finalen för 5-åriga hopphästar, poängbedömning även för 6-åriga fälttävlanshästar och möjlighet till...
Svar
8
· Visningar
1 587
Senast: cirkus
·
D
Hoppning Skall försöka kvala in unghästen till 4-års championatet, men blir inte riktigt klok på kvalreglerna. Har läst det som finns att tillgå...
Svar
15
· Visningar
3 349
Senast: LucyShow
·
M
Träning Ok, har suttit och läst lite och vart bara mer förvirrad... Kvalitetsbedömningen behövs det inget kval till? Utan man anmäler, åker...
Svar
2
· Visningar
860
Senast: elle12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp