6 Okastrerade Hankatter...

Alfakrulls

Trådstartare
Ja, de är vad som sitter på våran altan just nu....å skriker!
Hela natten har de hållt oss vakna med deras slagsmål och "skrikande".....
Varför kan inte folk ha sådant vett att de kastrerar sina hankatter?
Nu äter ju våra två katthonor piller, och de har funkat jätte bra i alla de år vi haft dem så orolig för kattungar är jag inte....

Men alltså, 6 stycken okastrerade hankatter....i vårat lilla bostadsområde...! De är lite väl mkt tycker jag!
Vet att två av dessa hankatter bor relativigt långt härifrån, men han katter har ju ganska så stora revir...men endå!

Men det är verkligen jobbigt....fast även att vi med honkatter får ju ta vårat ansvar så de inte blir en massa oönskade kattungar.
Hörde grannen klaga så jag höll på få ont i öronen, för hennes katt skulle ha ungar IGEN och det var BARA hankatternas fel....!
Försökte påpeka att hon anntingen kan kastrera sina honkatter eller börja med Pillen men de tyckte inte hon att hon skulle behöva, för folk ska ha vett att kastrera sina hankatter....

Jaja, inte lönt att fortsätta diskutera det med henne....
Hoppas kunna få lite sömn i natt i alla fall...!!

Tur att man har hund, för de är bara att släppa ut henne på altanen så VIPS är alla katter borta! :devil:

Så, hur är det mer er andra?
Har ni oxå dessa problem nu i Februari-Mars månaderna?
 
Sv: 6 Okastrerade Hankatter...

Men det förstår du väl att katter inte får kosta pengar! *suck*
 
Sv: 6 Okastrerade Hankatter...

Hade samma problem för ett antal år sedan när vi bodde ute i förorten i lägenhet med uteplats.

Vid något tillfälle var det åtta katter som strök runt vår uteplats och strilade och slogs med varandra om att få komma så nära dörren som möjligt.

Det hände till och med att hankatter försökte bryta sig in genom altandörren med tänder och klor och genom att fåfängt kasta sig mot dörren i hopp om att den skulle brista...

Vi hade fertila avelshonor som tyckte att de tvivelaktiga uteplatskavaljerernas närvaro var outsägligt upphetsande, så våra flickors kärlekskranka rop gjorde att vi under deras löpperioder hade mer eller mindre konstant besök av minst ett par pilska hanar som satt och brölade på vår uteplats.

Ganska påfrestande.

Det hela var oerhört tragiskt eftersom flertalet av de här hanarna var hemlösa eller hade ägare med missbruksproblem.

Det smärtar ett djurvänshjärta att katter i vårt civiliserade land kan få hållas på det här sättet.

Det är för billigt att skaffa katt...
 

Liknande trådar

Övr. Katt Suck... Det har ju dykt upp minst en okastrerad hankatt som stryker här och letar mat, kissar ner mitt silage och ffa skrämmer bort...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 859
Senast: Alexandra_W
·
Övr. Katt Hej! Jag bor i ett relativt tättbebyggt område där det finns många katter som samsas rätt bra men nu har det kommit en relativt ung ca...
Svar
6
· Visningar
821
Senast: soffa
·
A
Övr. Katt Jag har två katter hemma, en honkatt och en hane. Honan är könsmogen och har löpt innan, ska kastreras innan året är slut. Hankatten är...
Svar
5
· Visningar
2 759
Senast: bengeten
·
Katthälsa Finns det verkligen ingen lag på detta? Jag bor i ett litet samhälle och vi har tre kastrerade honkatter som nu på senaste tiden åker...
2
Svar
30
· Visningar
3 278
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp