60 års present + gott alkoholfritt mousserande

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
Insåg precis att pappa fyller 60 år om precis 3 veckor - och jag har ingen aning om vad jag ska ge honom. Vad ger man en 60 årig bil- och motorcykelintresserad man som redan har allt och alldeles för mycket till? :p Vill helst inte ge någon "tråkigt" som choklad och blommor, utan något lite mer "specifikt", men som samtidigt kostar max 1 000 kr. Idéer, please? :)

När han nu fyller 60 år ska vi för engångsskull också fira hans födelsedag lite mer ordentligt. Då jag ju är nykterist, skulle jag också vilja ha tips på era bästa alkolfria mousserande viner. :love:
 
Insåg precis att pappa fyller 60 år om precis 3 veckor - och jag har ingen aning om vad jag ska ge honom. Vad ger man en 60 årig bil- och motorcykelintresserad man som redan har allt och alldeles för mycket till? :p Vill helst inte ge någon "tråkigt" som choklad och blommor, utan något lite mer "specifikt", men som samtidigt kostar max 1 000 kr. Idéer, please? :)

När han nu fyller 60 år ska vi för engångsskull också fira hans födelsedag lite mer ordentligt. Då jag ju är nykterist, skulle jag också vilja ha tips på era bästa alkolfria mousserande viner. :love:

Man kan ge bort en upplevelse t.ex. köra en Ferrari på racerbana eller en Jeep i terrängen. Googla bara upplevelse present så finns det flera företag som arrangerar sånt.
 
Nu vet jag inte om han är intresserad av militärhistoria och militära fordon. Men om han är det är kanske ett besök på Arsenalen i Strängnäs med tillhörande lunch en trevlig utflykt.

Men generellt tycker jag utflykter är trevliga presenter. Andra trevliga ställen i närheten av Sthl är Trosa, Taxinge slott eller varför inte någon av skärgårdsbåtarna? Och sen en trevlig lunch/middag i samband med utflykten.
 
Håller med de andra om en bil-upplevelse-gåva, eller kanske en provning av något för två personer, som ni kan göra ihop, du och han?

Vad blev det förresten förra året? Minns att du hade en tråd även då, men inte vad det slutade med :)
 
Nu vet jag inte om han är intresserad av militärhistoria och militära fordon. Men om han är det är kanske ett besök på Arsenalen i Strängnäs med tillhörande lunch en trevlig utflykt.

Men generellt tycker jag utflykter är trevliga presenter. Andra trevliga ställen i närheten av Sthl är Trosa, Taxinge slott eller varför inte någon av skärgårdsbåtarna? Och sen en trevlig lunch/middag i samband med utflykten.

Han har varit på Arsenalen många gånger. :D Det blir för utelämnande om jag säger exakt vilken typ av fordon som intresserar honom mest, men ett besök tillsammans med dottern kanske skulle vara något ;)

Det lät ju också som en bra idé!
 
Håller med de andra om en bil-upplevelse-gåva, eller kanske en provning av något för två personer, som ni kan göra ihop, du och han?

Vad blev det förresten förra året? Minns att du hade en tråd även då, men inte vad det slutade med :)

Jag har fortfarande inte körkort tyvärr :( Förövrigt tycker jag att det är tillräckligt med klös i min 850 -96 med 150 hk motor :p

Det slutade med akutinsatt jobbresa och kanelbullsfika på kvällen....
 
Jag har fortfarande inte körkort tyvärr :( Förövrigt tycker jag att det är tillräckligt med klös i min 850 -96 med 150 hk motor :p

Det slutade med akutinsatt jobbresa och kanelbullsfika på kvällen....

Jag tror du missförstod mig, jag menar alltså en upplevelsegåva som tex prova-frän-bil till din pappa så som andra nämnt ELLER att du hittat någon kul provning som t.ex chokladprovning, mat/te etc etc ni kan göra ihop :)
 
Jag tror du missförstod mig, jag menar alltså en upplevelsegåva som tex prova-frän-bil till din pappa så som andra nämnt ELLER att du hittat någon kul provning som t.ex chokladprovning, mat/te etc etc ni kan göra ihop :)

I see :D
(Att plugga med ena ögat och läsa Bukefalos med det andra är förövrigt en dålig idé.....:cautious:)
 
Insåg precis att pappa fyller 60 år om precis 3 veckor - och jag har ingen aning om vad jag ska ge honom. Vad ger man en 60 årig bil- och motorcykelintresserad man som redan har allt och alldeles för mycket till? :p Vill helst inte ge någon "tråkigt" som choklad och blommor, utan något lite mer "specifikt", men som samtidigt kostar max 1 000 kr. Idéer, please? :)

När han nu fyller 60 år ska vi för engångsskull också fira hans födelsedag lite mer ordentligt. Då jag ju är nykterist, skulle jag också vilja ha tips på era bästa alkolfria mousserande viner. :love:

Alltså han är ändå 60år så varför inte något enkelt typ bio?
Eller att du bakar en tårta.
Det är ju varken ett barn eller en dejt du vill imponera på.


Btw. 150hk är ju inte mycket klös om man är van vid finare bilar typ Audi och BMW 😉
 
Brorsan gav pappa en högtryckstvätt, och jag gav honom biljetter till skidskytte-vm när han fyllde 60. Sedan var vi ut och åt och spelade boule och fortsatte sen kvällen hos brorsan med snacks, sällskapsspel och gott att dricka. Han blev jätteglad!
 
Jag fattar inte, behöver man inte anstränga sig med presenter till folk som fyller 60? :confused:

Att köpa något bara för köpandes skull är det jag motsätter sig.
För mig är det mer värt att få något hembakat som det lagts tid osv på än någon som bara ska vara dyrt. Då vill iallafall jag ha något i present när jag behöver det istället.
Om ens kärlek visas enbart med dyra presenter så är det inte intressant att fortsätta relationen enligt mig.
 
Insåg precis att pappa fyller 60 år om precis 3 veckor - och jag har ingen aning om vad jag ska ge honom. Vad ger man en 60 årig bil- och motorcykelintresserad man som redan har allt och alldeles för mycket till? :p Vill helst inte ge någon "tråkigt" som choklad och blommor, utan något lite mer "specifikt", men som samtidigt kostar max 1 000 kr. Idéer, please? :)

När han nu fyller 60 år ska vi för engångsskull också fira hans födelsedag lite mer ordentligt. Då jag ju är nykterist, skulle jag också vilja ha tips på era bästa alkolfria mousserande viner. :love:

När min pappa fyllde 60 lurade vi ut honom till landstället på en ö i skärgården under premissen att vi i familjen skulle umgås. Vi hade dock förberett för överraskningsfest med en hel hög av hans vänner som kom dit. Vi fick köra skytteltrafik med båtar för att hämta alla på fastlandet som inte hade egna båtar.
Och flera som inte kom skickade hälsningar som vi visade/läste upp.
Det tror jag han tyckte var roligare än vilken present som helst, iom att han sas också redan har allt han vill ha.
Klart han fick paket iaf. Men det var just det att så många kom, hälsade etc och att vi ansträngt oss så som var det mest uppskattade.

Kan ni inte göra ngt liknande för din pappa? Kanske svårt att få till med så kort varsel. Men man kan ju alltid kolla om folk kan närvara innan man skrotar idén.
 
När min pappa fyllde 60 lurade vi ut honom till landstället på en ö i skärgården under premissen att vi i familjen skulle umgås. Vi hade dock förberett för överraskningsfest med en hel hög av hans vänner som kom dit. Vi fick köra skytteltrafik med båtar för att hämta alla på fastlandet som inte hade egna båtar.
Och flera som inte kom skickade hälsningar som vi visade/läste upp.
Det tror jag han tyckte var roligare än vilken present som helst, iom att han sas också redan har allt han vill ha.
Klart han fick paket iaf. Men det var just det att så många kom, hälsade etc och att vi ansträngt oss så som var det mest uppskattade.

Kan ni inte göra ngt liknande för din pappa? Kanske svårt att få till med så kort varsel. Men man kan ju alltid kolla om folk kan närvara innan man skrotar idén.

Byter man ut "öde ö i skärgården" mot "hans externa garage", "kansliet på hans jobb" eller dylikt skulle det väl absolut kanske fungera :)
Lite snävt om tid att rådda ihop dock...
 
Jag fattar inte, behöver man inte anstränga sig med presenter till folk som fyller 60? :confused:
Är det en person som har "allt" känns det väl kanske lite onödigt att köpa ännu mer om det inte finns någon där man känner "DEN DÄÄR!". Beroende på om personen gillar upplevelser kanske. Min make passerade förvisso bara 30 men jag gav ingen present och jag hoppas att han låter bli till mig med. Vi har det vi behöver, köper det vi önskar. Det räcker så.
 

Liknande trådar

Äldre Hej och välkomna till århundrades dummaste tråd. Nej, men allvarligt. I-landsproblem x100 typ. Jag fyller 20 år om 1 mån + 1 dag, men...
2 3
Svar
55
· Visningar
10 978
Övr. Barn Antar att denna tråden passar bäst här eftersom det gäller dotterns födelsedag. Hur gör ni när ni firar? Jag har vuxit upp med att man...
Svar
17
· Visningar
1 979
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp