623 anmälda starter på en dag

Sv: 623 anmälda starter på en dag

Oj :eek: Det var inte lite starter det!
 
Sv: 623 anmälda starter på en dag

Jag som tyckte att det var mkt starter till tävlingen som kompisen ska vara med i på lördag. 130 anmälda till två klasser (dressyr, en bana).
 
Sv: 623 anmälda starter på en dag

och jag blev bortlottad, blä:(
 
Sv: 623 anmälda starter på en dag

Jag som tyckte att det var mkt starter till tävlingen som kompisen ska vara med i på lördag. 130 anmälda till två klasser (dressyr, en bana).

:eek: 130 starter i dressyr. Vi räknar med att våran ponnydressyr kommer ta 10 timmar och då är det totalt 80 starter
 
Sv: 623 anmälda starter på en dag

Hur gör man då? En dressyrdomare får ju inte döma mer än 40 ekipage. Två avdelningar? Eller det var anmälda, inte startande?
 
Sv: 623 anmälda starter på en dag

Tyvärr verkar det bli rätt vanligt även i hoppning att det är så kopiöst med starter på regional nivå. Jag tror det arrangeras för få regionala hopptävlingar i relation till antalet utövare.
Måtte vi slippa det där eländet som de har i dressyr, dvs bortlottning! :crazy:

I distriktet där jag bor arrangerades när jag red regionalt 1,10-1,20 bara tre (!!) regionala hoppningar på ett helt år! Och åren innan/efter var inte mkt bättre, låg på max 3-4 st/år. Och då var 2 av dem inomhus. Men lokala hoppningar däremot, det arrangeras i stort sett varje helg! Och att döma av hur långt ryttare åkte för de futtiga regionala som arrangerades så var det uppenbarligen så i flera distrikt!
Med resultat i allafall i "mitt" distrikt att de lokala tävlingarna ofta får mkt få starter, det finns ju för många tävlingar att välja på.

Begriper inte varför inte distrikten tar tag i det problemet?! :confused:
Vet ju att det är ngt mer "pappersexcersis" för att ordna en regional, men bättre att då stötta och försöka få fler klubbar att ta steget från lokal till regional!
Nya bestämmelserna när det gäller utfärdande av licenser är i allafall ett steg i rätt riktning!
Likaså att som "mitt" distrikt bestämt när det gäller lag, den klubb som deltar med lag, den ska också arrangerar en lagtävling inom vill jag minnas, 2 år.
 
Sv: 623 anmälda starter på en dag

Jo precis, men ju mer starter ju mer placeringar måste man ju okså ha. 50 ekipage på prisutdelning kanske? ;)

Hahaa... vet inte vad jag tänkte med. Klart det blir massamassa placerade, och att chansen är typ lika stor. Men undermedvetet tänkte jag mej nog att jag måste rida satan om jag ska bli så bra placerad att jag får rida ärevarv :D

Förra året blev jag 19 placerad i en klass tror jag. Men i år är det ju MÅNGA fler starter...:crazy:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) - Det är mycket besynnerligt att fyra ryttare från fyra nationer har använt samma förbjudna preparat. Det indikerar att...
Svar
0
· Visningar
731
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Det internationella ridsportförbundets förhör med den norska ryttaren Tony André Hansen, vars häst Camiro lämnade positivt...
Svar
0
· Visningar
778
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Även b-provet från dopningstestet på Rodrigo Pessoas häst Rufus var positivt. Nu väntar förhör med FEI, det internationella...
Svar
0
· Visningar
1 015
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Vid en presskonferens på OS-arenan under fredagen framkom att det internationella ridsportförbundet, FEI, mörkat...
Svar
0
· Visningar
768
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Löss
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp