7-åring som 6-åring?

K

Kiraesprit

Hej
Har ett sto som är sju år nu, hon hade föl när hon var 4år. Kan man då rida henne i 6årsklasser?
 
Sv: 7-åring som 6-åring?

Jo så är det har jag för mig :)
Fast är det inte så att du får rida vilken häst du vill i avd B nu för tiden... även äldre hästar.
Dock kvalar du till breeders/falsterbo som 6åring...
 
Sv: 7-åring som 6-åring?

Ja, Avd B är öppen för alla nu för tiden, men det skulle alltså vara okej att starta Typ breeders?
 
Sv: 7-åring som 6-åring?

Braa:) då ska vi bara se till att göra det också:angel:
 
Sv: 7-åring som 6-åring?

Såhär står det på Swedhorse's hemsida:

Ston som har avkomma (dvs. som har fött föl tidigast som 4-åring) vilken är registrerad i ASVH med grönt (raskod 04, löpnr. from 1001), vitt (raskod 04, löpnr. from 6001) eller gult hästpass (raskod 54, löpnr. 1001) får delta i samma svårighetsgrad som de ett år yngre hästarna i Kvalitetsbedömning, kvaltävlingar, semifinal och final. Dessa ston tävlar ej i egen klass utan ingår i den övriga tävlingsverksamheten för respektive årgång.

Hoppning: Fölston, 5-6 eller 7 år som vill utnyttja ovanstående regel måste under kvalificeringsåret tävla enligt TR’s regler för den åldergrupp som man löser deltagarbevis för.

Tex. 5-årigt fölsto som avser starta i 4-årschampionatet i hoppning får starta max 1,00 m hoppning före championatet.
 
Sv: 7-åring som 6-åring?

I Falsterbo gäller fölrabatten enbart i 5 års klassen (alltså man kan bara starta 6 åring som haft föl i 5 års klassen men INTE 7 åring som haft föl i 6 års klassen), så där kan hon inte gå, enbart Flyinge som har fölrabatt för 7 åringar att gå 6 års.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Om en månad stundar unghäst-VM i fälttävlan i Frankrike, som alltid hos arrangören i klassiska Le Lion d'Angers. I år finns tio hästar...
Svar
0
· Visningar
271
Senast: Gunnar
·
Fritid Min dotter fyller 13 år på lördag och hon önskar en hemmabio kväll med hela familjen. Hon vill helst se en skräckfilm säger hon men med...
2
Svar
33
· Visningar
1 289
Senast: Sel
·
Träning Hej! Jag ska ta över en häst som är 12 år. Hon gick som travhäst från att hon var 4-8 år sedan tog en familj över henne som tänkte ha...
Svar
1
· Visningar
737
Senast: Anna-KarinO
·
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 372
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp