• Träning
  • Trådstartare Trådstartare adnamA
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 870
A

adnamA

Vad tycker ni om "7 games"? Funkar det att följa dom? Är det en bra att bara följa dem precis som dom står, eller ska man bara ta vissa grejer ur dem?

Hur skulle ni göra om ni hade en bra "grundrelation" med hästen men ville bygga vidare på den? Är 7 games bra då? Eller ska man bara gå på känsla?

Vill höra allas åsikter! :D

Sv: 7 games?

Först när jag läste Parellis bok så tyckte jag att övningarna verkade hur lätta som helst, men sen när jag började prova så visade det sig att det inte var så enkelt som jag trodde :o

Övningarna är mycket bra!

Ja en del verkar lite kluriga.. :D Hittills har jag bara använt lite grann av det, plockat lite.. Men jag funderar på om jag ska följa dem "ordentligt" en gång.. :)

Jag har gjort allt utom steg 4. min häst förstår inte varför han ska gå iväg från mig... Men han har inga problem med typ en inkallning så vi har inga problem så sett men Yo-yo går inte...

Jag gillar inte riktigt de 7... Samma står det ordagrannt om nr 7:

7. Trängselleken
Lär hästen att tränga sig förbi dig och ett hinder, eller mellan två hinder. Eller under saker - använd fantasin! Kan du få din häst att tränga igenom en häck, eller under ett klädstreck fullt med lakan? Bravo, du har lärt honom att bli lite modigare, och att lita på dig. Lastning kommer att framstå som en barnlek i fortsättningen
.

Jag kan skicka min häst genom vad som helst och han skulle aldrig tveka, jag kan t.o.m. skicka honom med förbundna ögon MEN han går inte in i en transport utan kedjan under hakan (vilken bra NH jag har :crazy: )

Liknande trådar

Träning VET inte om jag lägger denna rätt då det är min första post!!!! Hej är ny här och har lite frågor. Jag skulle vilja börja ta upp...
Svar
4
· Visningar
431
Ridning Hej! Dottern rider sedan i höstas ett sto som är fantastisk på alla sätt. Snäll, lätt i all hantering, pigg och glad, arbetsvillig...
Svar
15
· Visningar
1 096
Senast: Tillis
·
Träning Utbildning av ponny. Jag har nyligen köpt ett 6-årigt russ som inte gjort så mycket hittills. Han är snäll och min dotter kan rida...
Svar
14
· Visningar
1 201
Senast: TinyWiny
·
Träning Vi har ett problem som jag tänkte kolla om någon har tips på om detta går att lösa. Vi har en äldre ponny på 24 år som rids ca 3 dagar i...
Svar
2
· Visningar
398
Senast: Cattis_E
·

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31

Katt, Andra Djur