75 dagars utmaning

Petronilla

Trådstartare
Är det någon som vill hänga på en kul och kreativ utmaning?

Tanken är att under 75 dagar enbart använda dom plagg du redan har i garderoben.

Jag tänkte att man postar dagens outfit.
Tänkt början 8 mars!

Någon som är på!

Det är skrämmande i min värld med ett sådant resursslöseri.
I min värld också.
Min vinterjacka jag har när jag går med hundarna trådar sönder sig men funkar fortfarande, den ser hemsk ut, verkligen sliten och hemsk och samtidigt drar jag mig för att köpa ny då den liksom.... funkar.

T-shirtarna som är för stora har jag hemma, de har nu fått små hål i så bra att de används hemma. En såg jag i går att kragen har delat sig.... Mina hemmabyxor är så tunnslitna att man kan se igenom dem på vissa ställen, men bra nu under vintern, bara att ha tights under :D

Kunde inte låta bli att tänka att jag kanske borde köpa något plagg till i sommar/höst. Mina hemmakläder är slitna alltså. Även bortakläderna, men de håller ihop ännu i alla fall! :D

Jag köper inte heller nya kläder och vill hjälpa till och minska köphysterin men det är inte här på buke dom mesta shopparna finns.
https://www.svanen.se/artiklar/6-tips-for-din-garderob/
Vi lägger ner idén innan jag ens startat det
Jag tycker det var en bra/kul idé även om jag inte ofta köper kläder till mig själv! Sen tror jag att många på buke kanske inte shoppar främst till oss själva utan mer lägger pengar på våra hobbies (hästar, ridning, hundar, katter mm). :)

I min värld också.
Min vinterjacka jag har när jag går med hundarna trådar sönder sig men funkar fortfarande, den ser hemsk ut, verkligen sliten och hemsk och samtidigt drar jag mig för att köpa ny då den liksom.... funkar.

T-shirtarna som är för stora har jag hemma, de har nu fått små hål i så bra att de används hemma. En såg jag i går att kragen har delat sig.... Mina hemmabyxor är så tunnslitna att man kan se igenom dem på vissa ställen, men bra nu under vintern, bara att ha tights under :D

Kunde inte låta bli att tänka att jag kanske borde köpa något plagg till i sommar/höst. Mina hemmakläder är slitna alltså. Även bortakläderna, men de håller ihop ännu i alla fall! :D
Du följer med andra ord trenden som syns såväl på catwalken som i gatubilden :)

Jag hoppas det håller i sig, att kläder används tills de blir helt utslitna.

Du följer med andra ord trenden som syns såväl på catwalken som i gatubilden :)

Jag hoppas det håller i sig, att kläder används tills de blir helt utslitna.
Åtminstone när jag är ute med hundarna :D Men jag ser ingen anledning till att byta ut något som fungerar så... men ja, jag borde skaffa mig ett par hemmabyxor till- som man inte kan se igenom bokstavligen och "ny" hundjacka, ska se vad jag hittar på loppis tänkte jag. För det är en hundjacka och slits, smutsas ner osv på ett annat sätt än när jag använder min andra jacka.

Jag har fått se ett par gympaskor som "hundskor" också, sulan är sliten, tyget på skon har ett litet hål och jag såg i går när jag tvättade dem att de är lite noppriga till och med. MEN DE ÄR SÅÅÅÅ SKÖNA! Hundskor. Jag tar liknande skor, samma märke när jag ska se ut som folk :D

Är det någon som vill hänga på en kul och kreativ utmaning?

Tanken är att under 75 dagar enbart använda dom plagg du redan har i garderoben.

Jag tänkte att man postar dagens outfit.
Tänkt början 8 mars!

Någon som är på!
Alltså, för mig är det jobbigare att köpa några kläder de närmaste 75 dagarna än att låta bli. Jag tror att jag har allt jag behöver för vår och sommar.

Jag tror att det just här skulle bli en tuffare utmaning för många att använda befintliga prylar och inte köpa nytt på 75 dagar till sina djur. ;)
Ja, när barfotabootsen går sönder så MÅSTE jag ju köpa nya med en gång annars kan inte hästen gå ut. Kostar nästan 3000 kr/par och är mer än jag någonsin har köpt skor till mig själv för... 🤪

Jag är gärna med, även på ett år, men tänker inte lägga upp några bilder eftersom jag roterar tre outfits. :D
  • Hemma: Cykelbyxor och ärmlös t-shirt
  • Gymmet: Knälånga byxor med fickor (för nyckel till förvaringsskåp) och ärmlös t-shirt, strumpor och skor
  • Kontoret: Klänning och tights, strumpor och skor
Förutom underkläder och strumpor har jag max 15 plagg i evig rotation. Plus två jackor och fyra par skor.

Om någon frågar och verkar vilja vara artig/ha ett kort svar så är det i protest mot konsumtionshets, men i verkligheten så handlar det också om att begränsa känselintryck (valet av outfits) och spara pengar (antalet plagg).

I min värld också.

Jag hittade förra vintern ett pappersmånadskort från sl i min vinterjacka. Jag flyttade från Stockholm 2009.. jackan är dock inte så sliten, den är för varm och tung förutom några få dagar/år här nere 🙄. Men väl värd det dyra priset den kostade 2007 eller när jag nu köpte den de dagar det är riktigt kallt. Är glad att jag slapp köpa en mammakorv för kalla dagar på lekplatser 🤣

Liknande trådar

• Färga klänning?
  • Hur stötta pappa?
  • Att säga upp sig
  • Jag behöver pepp... LÅÅÅÅÅNGT inlägg.

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Uppdateringstråd 32
  • Nosework-tråden