Bukefalos 28 år!

75 g RC i dl?

K

Katten_Newton

Har ett litet problem. Jag köper RC kitten till min katt och han ska enligt tabell ha 75 g/dag men jag har ingen våg.

så nu undrar jag hur mkt 75 g RC är i dl. Vore jätte snällt om nån kunde lösa mitt problem. :)
 
2 dl. :)
Det brukar finnas fodermått där man köper maten, med en skala för varje sort de har.
 
jag gjorde som så att jag mätte upp med kaffemått och såg hur många det blev för rätt vikt så mina får 3 mått på morgon och 3 på kvällen, ibland mer ibland mindre beroende på hur de har ätit och mår.
Det är enkelt att säga till kattvakten också hur man vill ha det.
Ska nu snart byta från RC Kitten till vanligt och då blir det till att väge igen :)
 
Jag har en påse hemma just nu - knatar iväg och kollväger.... ;)

Vägde helt slätstrukna dl mått och då blev det ca 45 gram, så toppar man det en aning stämmer 50 gram bra.
 
Äh, min mätmugg kan ju inte stämma alls om ni vägt fram 50g/dl :confused:
Eller, det var "dl-måttet" som var konstigt, mätmuggen stämmer, nästan 50g/dl.
 
Mitt dl-mått är i varje fall korrekt. Är du säker på att "mätmuggen" innehåller 1 dl? Har för mig jag sett en sån mätmugg och den var betydligt högre än dl-måttet.
 
Nänä, jag mätte upp 75 g enligt mätmuggen, och hällde över i ett dl-mått. Men eftersom dl-måtten är sådär bra så stämde det inte...
 
Min herre äter lååångsamt. En dl räcker nästan hela dan. Kvällsmaten äter han lite snabbare. "Den som spar han har" är hans motto! :smirk:
Det spelar ingen roll vad det är för mat, blöt eller torr eller olika sorter.
 

Liknande trådar

Katthälsa Ok. Två problem: Tuva blir lätt hård i magen och Maggan lös. De äter blötmat (Bozita ren) ett halvt paket om dagen (delat på tre...
Svar
18
· Visningar
1 401
Senast: Tarnin
·
Katthälsa Jag och min sambo är totalt nybörjare på katt och fick hem en liten neva masquerade för några veckor sedan. Vi köpte samma mat som...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
7 804
Senast: MJLee
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag brukar inte skriva så jätte mycket om min valp här för att jag har fått så mycket neggativa svar och kritik och massa på pekanden om...
2
Svar
36
· Visningar
2 527
Senast: LiviaFilippa
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 322
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp