80-tals fest på jobbresan.

Smulu

Trådstartare
Jag ska på Jobbkonferens till Kreta om en dryg vecka.
En av kvällarna är det tema fest. Detta år är det 80-tal.
Nivån på utklädande varierar och jag tycker det är roligt att anamma temat iallafall litegrann.
Är det någon av er som har idéer som går att hitta i butik till rimligt pris? Tänk totalt mindre än 500 inkl ev smink. Jag är ganska rund med former.
 
Har du lite längre hår så ta med dig en hårtork och föna, spray och mousse. Stora strassörhängen, starka färger, och om du har en jacka med axelvaddar. Mycket smink. Har du någon färgstark tröja du kan avvara, klipp sönder den på ena axeln så den hasar ner.

1665418126027.png
 
Stor herrskjorta, kavla upp ärmarna och sätt bälte i midjan. Tyllsjal i håret, tights, tubsockor utanpå tightsen. Och tupera håret. Mycket!

Låter genomförbart, ska det vara nått särskilt mönster eller färg på skjortan?
 
Låter genomförbart, ska det vara nått särskilt mönster eller färg på skjortan?
Huvudsaken är att den är stor, men vit eller pastellfärgad är ett tips. Sockervatten är utmärkt som hårspray. Blanda strösocker i kokat vatten. Häll i sprayflaska och spraya i torrt hår. Sitter som berget 😉Det dyra alternativet var klippotekets hårspray har jag för mig 😂😂😂
 
Vi hade 80-talstema på vår årliga sommarfest i somras. Vansinnigt kul. Vi gick all in med rökmaskin och laser på discogolvet, serverade Flyganďe jacob och päronhalvor med after eight. Gästerna gick också all in. "Björn Borg" dök upp i full mundering med trärack och allt. Några kom som campare i lika dana träningsoveraller i 80-talsstil. Second handshoppat. Det var mycket våfflat och tuperat hår. Axelvaddar (ofta tvättsvampar) i kläderna, smala slipsar, scarfs i neon eller pastellfärger.
Köpte billigt smink och nagellack i chockrosa och blått. Jag hade benvärmare, avklipta jeansshorts, rosa linne och en stor utanpå-t-shirt. Håret i sidotofs.
 
Jag tänker massor av sådana här armband,
En stor t-shirt - gärna med Mickey Mouse, cykelbyxor, benvärmare. Pannband och tuggummi!
 

Bifogade filer

  • 1665491608861.png
    1665491608861.png
    12,6 KB · Visningar: 1
Har du inte långt hår och kan våffla funkar en riktig geledränkt backslick,

Våfflat håret en gång i mitt liv, jag såg ut som ett troll… får se vad jag finner på morgondagens secondhandrunda men lutar åt ett antal armband gympaskor, neon färgad t-shirt/ skjorta turkos ögonskugga jeansshorts och stor frisyr. Jag har rätt tjockt hår, så blir lätt att få det stort. Gillade också den gula klänningen i Troll-videon.
 
Våfflat håret en gång i mitt liv, jag såg ut som ett troll… får se vad jag finner på morgondagens secondhandrunda men lutar åt ett antal armband gympaskor, neon färgad t-shirt/ skjorta turkos ögonskugga jeansshorts och stor frisyr. Jag har rätt tjockt hår, så blir lätt att få det stort. Gillade också den gula klänningen i Troll-videon.
😍 ju större hår desto bättre 😍
 

Liknande trådar

Äldre Har tänkt anordna en liten fest efter semestern..Arbetskamrater. 80-tal. (Råkade se Hollywoodfruar idag) Kul tema Benvärmare. stort...
Svar
10
· Visningar
5 142
Senast: pajaztar
·
Ekonomi & Juridik Ja, vad är egentligen "bäst" om man nu kan säga så? Kan direkt tillägga att jag läser juridik (nej, inte jurist, för det läser man på...
2
Svar
26
· Visningar
4 256
Senast: Kirie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp