9-arig pojke knivskar larare

Status
Stängd för vidare inlägg.

Jillybean

Trådstartare
Horde pa radionyheterna imorse. En 9-arig pojke knivskar i fredags sin larare. Lararen tvingades uppsoka sjukhus men ar inte svart skadad. Detta hande pa en liten skola ca 5 mil harifran. Reportaget var inte speciellt detaljerat och jag har inte lyckats hitta mer information pa natet heller. Omstandigheterna runt knivskarningen vet jag alltsa inte. Oavsett detta sa tycker jag det hela ar fruktansvart tragiskt, bade for pojken och for lararen. Badas liv har forandrats for alltid. Vad kommer att handa i pojkens liv nu? Hur kommer lararen att stalla sig till att atervanda till jobbet?

Hur kan en 9-aring, som i mina ogon fortfarande borde vara ett oskyldigt barn, komma pa iden att ta med sig en kniv till skolan och sedan anvanda kniven till att skada sin larare? Nar jag var 9 sa hade jag en enorm respekt for vuxna. Klart man blev arg pa dem ibland men aldrig, aldrig att man skulle kunna komma pa tanken att gora nagot dylikt som att knivskara dem! Hur kan ett barns tankesatt andras sa enormt pa 30 ar? Jag forstar det bara inte.
 
Sv: 9-arig pojke knivskar larare

Jag vet inte hur det är i Kanada, men många föräldrar i Sverige vågar inte längre vara föräldrar. I dagens svenska skola ser man att många barn har inte "vanligt folkvett" med sig hemifrån, att ha respekt för andra människor existerar inte. I vissa "socialt utsatta" bostadsområden så är ju inte skolan så rolig att jobba i. Jag har inte varit med om vapen ännu, men det finns ju barn som har sparkat och slagit efter lärare....
 
Sv: 9-arig pojke knivskar larare

Just det har med bristen pa respekt tror jag ar roten till mycket av det som ar fel i vart samhalle. Man har ingen respekt for andra manniskor, deras agodelar eller djur. Ingen respekt for lagen, ingen respekt for ratt och fel. Mod ar nagot annat vi lider brist pa. Mod att saga ifran, mod att gora vad som ar ratt. Du namner att manga foraldrar inte vagar vara foraldrar langre. Har ar ett lysande exempel pa hur det ligger till har, dar larare inte tors vara larare langre: Om min 6-ariga dotter trillar pa rasten och skrapar upp knat FAR INTE lararen (kvinnlig eller manlig, spelar ingen roll) krama henne som trost :confused: Det MASTE ocksa vara en kvinnlig larare som satter pa plastret. Manliga larare far under INGA omstandigheter befinna sig ensamma med en kvinnlig elev i klassrummet. Detta pga av att skolan inte vill utsatta sig for risken att stammas for sexuellt ofredande :crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Har varit franvarande fran buke ett tag, men sa poppar det upp en fraga jag inte vet vem jag ska stalla den till, da atervander jag...
Svar
2
· Visningar
1 068
Senast: vildros
·
Katthälsa I mitten av Juli sa avlivade vi varan gamling (22 ar gammal). Kvar blev en 10 ar gammal katt. det har aven funnits en till katt i...
Svar
2
· Visningar
1 318
Senast: Inglorion
·
L
Träning Jag fick hem min nya 2 ariga PRE hingst igar, vi hade honom inne ett tag sa att han fick ta det lite lugnt efter transporten och sen...
Svar
12
· Visningar
1 442
Senast: lovelylace
·
  • Låst
Övr. Barn Ibland far jag graa har pa skolsystemet har. Idag ar jag forbannad och ledsen. Fick ett telefonsamtal fran en Miss X, "occupational...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
10 053
Senast: Snuffsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp