90 dagar - 2022 edition

Fruentimber

Trådstartare
Men vi kör väl ytterligare en omgång för att inviga nya året?

Idén är alltså att inom en tidsperiod av 90 dagar införa en eller hundra nya rutiner eller vanor och hålla dessa under 90 dagar. Denna period sträcker sig mellan 1 januari - 31 mars 2022.

Vad du vill ägna dig åt lite extra under denna period är helt upp till dig själv - må det vara att springa en km varje dag, införa en ny hudrutin, stryka sin skjorta varje morgon, vika en origami-svan till frukosten, sortera dagens dammtussar i storleksordning, yoga dagligen medan du knypplar samtidigt eller allt som redan nämnts - inget är för litet eller för stort.

Förra tråden; https://www.bukefalos.se/threads/90-dagar.1496919/

Tips från coachen:
- Vi håller tråden fri från fokus på vikt, då vikttrådar redan finnes. Däremot helt ok att vilja fokusera på t ex motion eller att få i sig frukost varje morgon.
- Ha en plan B vid sjukdom eller annat förhinder om du t ex hade tänkt dig daglig ultralöpning eller andra ExTrEmA hittepå.
- Det behöver inte vara samma sak under 90 dagar, utan kan delas upp i t ex 30 dagar akvarellmålning, 30 dagar oljemålning och 30 dagar graffiti, eller t ex 5 dagar med godis, 2 utan i tre månader osv osv osv.

Shoot!
 
Ja, så kul!

Mina mål för följande:
Ett träningspass per dag, kommer räkna även lågintensiva (under förutsättning att nuvarande skador ger med sig)

Inget godis eller snacks. Började bra förra året men har eskalerat senaste veckorna här nu så bra med en omstart.
 
Jag inser, när jag skriver detta, att jag verkligen behöver ny rutin kring att gå och sova…

Så min utmaning till mig själv i januari och februari (samt halva mars, för sen ska jag fölvaka) blir att gå och lägga mig senast 22. 😴

Ja, så kul!

Mina mål för följande:
Ett träningspass per dag, kommer räkna även lågintensiva (under förutsättning att nuvarande skador ger med sig)

Inget godis eller snacks. Började bra förra året men har eskalerat senaste veckorna här nu så bra med en omstart.

:banana:
 
Jag kommer inte att träna varje dag, men komma igång efter mörka, dystra december får bli min plan. Gym 1-3 gånger i veckan! Och komma igång med lunchpromenad igen!

I samband med ljusets återkomst hoppas jag att inspirationen till matlagning återkommer också, har blivit alldeles för mycket skräp de senaste veckorna. Dvs, mindre snask och mat som min mage gillar!
 
Åh, jag vill också vara med! :)

Målet blir träning 3ggr i veckan (ridning räknas). Även ett mål inom studierna, plugga två timmar om dagen, fyra dagar i veckan.
Både mer träning och mer plugg går bra :D men med ovan är jag jättenöjd.

Skulle vilja ha ett yoga-mål också, men är nöjd om jag stretchar ordentligt efter varje träningspass.
 
Ett riktigt träningspass, i mitt fall ashtangayoga eller någon typ av konditionspass, minst två dagar/vecka. Skulle vilja säga tre men vet att vissa veckor kommer det inte att gå pga andra åtaganden.
Övriga dagar i alla fall en kort promenad eller ett kort yinyoga-pass. Eventuell jukdom och 12-timmar arbetsdagar undantaget (har inga sådana inbokade just nu, men kan ju behöva täcka andras sjukdom).

Inget godis på jobbdagar, men ok när jag är ledig. Detta kommer nog bli svårast för mig.
 
- Jag hade velat komma i lite bättre form efter graviditet. Göra några lätta övningar varje dag och en längre tur med vagn/dag. Stretcha innan läggdags.

- Gärna försöka äta bättre, mer grönt, magert kött och mindre onyttiga snacks och godis.

- Göra fler saker som gör mig glad, basta, fika med en kompis, lyssna på musik, boka massage ibland, klippa håret på salong. Stänga av mobil, tv etc på kvällen och läsa/pyssla mer.
 
Innan Covid började jag åka skridskor. Sedan stängde alla ishallar.

I höstas började jag om med en nybörjarkurs och det är så galet kul! Imorgon har jag min 11:e och sista prova-på-lektion. Efter jul börjar jag på vanliga nybörjarkonståkningsträningen för vuxna. Det är så spännande!

Min challenge blir minst 30 ispass januari-mars. En träning och 1-2 egen åkning per vecka.

Utöver det vill jag stretcha lite varje dag.
 
Bra initiativ!
Jag var tvungen att gå tillbaka och läsa den tidigare tråden och kommer ihåg känslan ☺️ Skulle gärna börja skriva igen, som jag gjorde då, men det är inte det jag ska ha som fokus årets första 90 dagar 2022.

I stället ska mitt fokus ligga på något så ospännande som att plocka undan hemma, 10 minuter varje dag. Med en tydlig prio-ordning vilken jag tror är väldigt hjälpsam för mig. Det jag hinner på 10 minuter det hinner jag och det är bättre än att inte göra alls. (Om jag skulle ha tid, energi och lust att plocka i 15 minuter så är det ok 😅 )
Prio
1 Disk och tvätt
2 Saker som har en plats
3 Skräp
4 Saker som inte har en plats

Hoppas det är ok att tjuvstarta, jag har redan börjat försöka komma igång :D
 
Jag vill:
- Motionera mera. Träna på gym 2-4 gånger i veckan, och resterande dagar köra mina sjukgymnastövningar. Utöver detta promenera X antal steg om dagen. Jag har egentligen redan börjat med detta, men det är något som bör fortsättas med sas.
- Köra en stunds mindfulness dagligen.
- Måla något en kvart om dagen, minst.
- Läsa minst ett kapitel i valfri bok dagligen.
- Använda ansiktsmask 2-3 gånger i veckan, alt. efter varje dusch.

Finns säkert fler saker, men spontant är detta något jag vill göra.
 
Vilken bra tråd!

Mina två mål som jag helst ska försöka att inte glömma bort :angel::

- Äta frukost varje dag, bra tips! Är kass på det men ska försöka få i mig något litet varje morgon, typ ett glas fil iallafall. Då blir jag vettigt hungrig regelbundet över dagen istället för att matvägra fram tills eftermiddagen/kvällen och bli helt färdig innan jag fått ätit något.
- Yoga 15 min för ischias. Skulle vilja säga varje dag men vardagar känns rimligt - det är inte lång tid ju, det ska bara göras!
 
Ett riktigt träningspass, i mitt fall ashtangayoga eller någon typ av konditionspass, minst två dagar/vecka. Skulle vilja säga tre men vet att vissa veckor kommer det inte att gå pga andra åtaganden.
Övriga dagar i alla fall en kort promenad eller ett kort yinyoga-pass. Eventuell jukdom och 12-timmar arbetsdagar undantaget (har inga sådana inbokade just nu, men kan ju behöva täcka andras sjukdom).

Inget godis på jobbdagar, men ok när jag är ledig. Detta kommer nog bli svårast för mig.
Jag ändrar det sista till inget godis när jag ska jobba dagen efter. Vill kunna äta godis fredagskvällar men kan hoppa över söndagar.
 

Liknande trådar

Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
4 554
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
8 939
Tjatter ROPEN SKALLA, 90 DAGAR ÅT ALLA! (Fruktansvärt dålig slogan, men fantasin räckte inte till annat) Tidigare år: 2021 2022 Skamlöst taget...
16 17 18
Svar
357
· Visningar
15 394
Senast: _Elly_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Barn och djur
  • Gryta och matberedare

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp