Fruentimber

Trådstartare
Jag tänkte ge mig själv en 90-dagars utmaning med start 1 januari, slutdatum 31 mars, som någon form av nyårslöfte/nystart. Någon som vill haka på? :)

Kan vara vad som helst, t ex 90 dagar meditation, 90 dagars bokläsning, 90 dagar utan socker/alkohol, 90 dagar utan slöscrollande på kvällen osv osv osv. Eller en kombination?

Haka någon, så jag får lite pepp och press! :D
 
Jag tänkte ge mig själv en 90-dagars utmaning med start 1 januari, slutdatum 31 mars, som någon form av nyårslöfte/nystart. Någon som vill haka på? :)

Kan vara vad som helst, t ex 90 dagar meditation, 90 dagars bokläsning, 90 dagar utan socker/alkohol, 90 dagar utan slöscrollande på kvällen osv osv osv. Eller en kombination?

Haka någon, så jag får lite pepp och press! :D
Jag vill vara med!

En halvtimmas ordenligt gjord psykisk djupdykning om dagen tänkte jag ge mig på. Har prenumeration på kurser man kan göra själv för att förbättra sitt psykiska mående på olika sätt.
 
Är med! Jag tänker ge det ett försök att "pausträna" varje dag med lite plankan och rygglyft. Jag kommer med 100% säkerhet glömma det på helgerna, så jag väljer att sikta på att göra det när jag jobbar. :)
 
Jag hakar på för att få lite rätsida på mitt mediterande. Egentligen vill jag göra både yoga och meditation dagligen men två saker på en gång känns som dömt att misslyckas. Och då jag har lättare för yogan och har mer vana där, så väljer jag meditationen här.

Följer en app (Waking up) och hoppas våga mig iväg till buddhistcentret i stan (på plats eller digitalt) som kör ledd meditation en gång i veckan. Det senare känns rejält jävla läbbigt - att ha andra runt sig i en så utsatt position - men det är väl typiskt sånt som man ska utsätta sig för för att utvecklas.
 
Åh, här vill jag vara med!
Ska börja med 28dec-28jan, men vill gärna göra hela vägen i 90 dagar :)

Min första (och viktigaste) är att börja yoga. Down Dog app är gratis till sista januari, så det blir ett bra första steg tror jag.
Ett pass varje morgon för att starta dagen, mer om andan faller på.

Skulle även gärna börja med någon slags journaling 🤔
Har mycket tankar jag egentligen borde ta tag i om förhållanden och framtiden och livet haha... Men det är läskigt att jobba med sig själv och vet inte riktigt vart jag ska börja. Har någon tips så hojta gärna!
Är det bara att skriva lite per dag?

Men det är mina två! Yoga varje morgon, gärna följt av någon typ av journaling.
 
Jag är gärna på!

Måste bara komma på något lite mer inspirerande än att skriva på min avhandling varje dag i 90 dagar. Även om det kanske är precis det jag borde göra för att hinna klart i tid :p
 
Åh, här vill jag vara med!
Ska börja med 28dec-28jan, men vill gärna göra hela vägen i 90 dagar :)

Min första (och viktigaste) är att börja yoga. Down Dog app är gratis till sista januari, så det blir ett bra första steg tror jag.
Ett pass varje morgon för att starta dagen, mer om andan faller på.

Skulle även gärna börja med någon slags journaling 🤔
Har mycket tankar jag egentligen borde ta tag i om förhållanden och framtiden och livet haha... Men det är läskigt att jobba med sig själv och vet inte riktigt vart jag ska börja. Har någon tips så hojta gärna!
Är det bara att skriva lite per dag?

Men det är mina två! Yoga varje morgon, gärna följt av någon typ av journaling.

Jag har plockat upp dagboksskrivande igen. Skrev under nära hela min uppväxt (10+ år) men tappade det sedan som vuxen. Jag har inte någon specifik tanke med skrivandet. Skriver det som faller mig in och använder även boken för allmänna kom ihåg-anteckningar. Det är inget strukturerat eller genomtänkt med det utan bara en stund dagligen med penna mot papper. Det rensar hjärnan bra ändå.

Så mitt tips är att bara börja skriv. Utan krav på form, innehåll eller idé.
 
Jag har plockat upp dagboksskrivande igen. Skrev under nära hela min uppväxt (10+ år) men tappade det sedan som vuxen. Jag har inte någon specifik tanke med skrivandet. Skriver det som faller mig in och använder även boken för allmänna kom ihåg-anteckningar. Det är inget strukturerat eller genomtänkt med det utan bara en stund dagligen med penna mot papper. Det rensar hjärnan bra ändå.

Så mitt tips är att bara börja skriv. Utan krav på form, innehåll eller idé.

Du har nog alldeles rätt, det smartaste i början är nog inte att övertänka "hur man ska göra", utan bara köra på! Hellre något än inget :)
 
Jag hakar på. Tänker mig 90 dagar där jag rör på mig minst 90 minuter varje dag.

Helgerna och andra lediga dagar är sällan något problem, en långpromenad med hunden samt lite till blir det liksom av sig själv då, samt att jag rider en dag i veckan.
Men vardagarna behöver jag en push. Har stegräknare/aktivitetsmätare i mobilen och på jobbet blir det att jag rör mig runt 50-60 minuter. Att sedan varje kväll pusha mig att göra det lilla sista för att få till en dryg halvtimme till är inte det lättaste. Tänker försöka komma igång med yoga 1-2 dagar/vecka samt något pass stepbräda/styrketräning. Resten får bli promenader.
 
Kul att vi blir några stycken! :)

Ska skriva ner lite mer utförligt min "plan" framöver, men kort så handlar det om att mer stadigt hålla mig till de rutiner jag jobbat fram under hösten vad gäller både mer rörelse, vatten och bättre hudvårdsrutin. En form av "self-care reboot" av något slag, kan man säga. Ska försöka komma iordning med mitt ständiga prokrastinerande också. :D

Vad tror ni att ni behöver för verktyg för att nå ända fram? För egen del tror jag på planering. Inte bara av plugg och annat, men också vila och ledighet. Blir lätt att jag annars övergör uppgifter en dag och är fullständigt slut i två dagar efteråt. Rimlighet, får väl vara någon form av ledord.
 
Jag är på! Jag ska röra på mig varje dag. Om det är ett träningspass, en promenad runt kvarteret, eller bara 10 nöd-utfallssteg precis innan läggdags kvittar. Jag har just nu inget som ”tvingar” mig till rörelse till vardags och alla mina hobbys är stillasittande 🙃
Ska även tillägga att det här tyvärr inte är ett lågt satt mål 😂
 
Senast ändrad:
Jag är med!
För mig är det absolut svåraste att lägga av med detta scrollande/slösurfande! Men som jag tror att jag skulle må betydligt bättre av att minska ner på.
Kan inte ta bort det pga använder sociala medier i jobbet, men en bra regel är väl att kolla en gång om dagen, 30 min-gräns.

Får bunkra upp med massa små-aktiviteter att göra när handen sträcker sig mot mobilen...
 
Jag är med! Start 1/1 2021 👍
Jag ska skriva. Dagens tankar, planer, reflektioner och jag ska skriva varje morgon, till frukost. För mig är det ett sätt att undvika att börja dagen med slösurf samtidigt som det hjälper mig att fokusera på det jag vill och genomföra det jag bestämmer mig för. Det hjälper mig också att identifiera mitt mående och hur det påverkar hur jag (inte) tar hand om mig själv...

Har gjort det tidigare, men av någon anledning är det en vana som är alltför lätt att tappa. Hoppas att 90 dagar hjälper mig att hålla i vanan!
 

Liknande trådar

Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 897
Senast: zassoo
·
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 090
Tjatter ROPEN SKALLA, 90 DAGAR ÅT ALLA! (Fruktansvärt dålig slogan, men fantasin räckte inte till annat) Tidigare år: 2021 2022 Skamlöst taget...
16 17 18
Svar
357
· Visningar
15 538
Senast: _Elly_
·
Tjatter Men vi kör väl ytterligare en omgång för att inviga nya året? Idén är alltså att inom en tidsperiod av 90 dagar införa en eller hundra...
24 25 26
Svar
513
· Visningar
24 042

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp