90-tals musik

kolblakkur

Trådstartare
Jag vill göra den ultimata 90-tals spellistan på Spotify. Efterlyser därför tips på 90-tals hits :love: Är öppen för det mesta, så kom gärna med förslag :bow:
 
Ska man vara petig så släpptes ATC - All Around The World år 2000, men den är ju väldigt 90. (Originalet kom 98, men är på ryska)
La Bouche - Be my lover
Mr. President - Coco Jambo
Dublin Fair - Jamboree
Rednex - Cotton Eye Joe
Steps - 5,6,7,8
Anouk - Nobodys Wife
Culture Beat - Mr Vain
E-Type - This is the way (och allt annat med e-type)
Scooter - How much is the fish
Aqua - My oh my
Corona - Rythm of the night

Älskar 80-90tal och eurodance gör en alltid glad :D
 
Tänkte genast på Forever young med Alphaville men insåg att den släpptes 1984 :jawdrop::eek:

Men Richard Marx Hazard som jag alltid älskat, faller lyckligtvis inom din satta ram!

 
Peter Lundblad - Ta mig till havet
Hammerfall- Hearts on fire
Stefan Andersson - Catch the moon
NordMan - Förlist
Dr Alban - No Coke
Emilia - Big Big World
Magnum Bonum - Skateboard
Lili & Susie - Oh Mama, What the color of love
X-Models - Två av oss
Snowstorm - Sommarnatt
Sha-Boom - R.O.C.K
Secret Service - Flash in the night
Shanghai - Vild natt
E-Type - Campione
Ace of Base - The Sogn, All that she wants
TranceDance - You're gonna get it
Rednex - Spirit of Hawk
Enigma - Sadeness
John Farnham - You're the voice
Kent - Pärlor
Mauro Scocco - Sarah
Melanie C - I turn to you, Nothern Star
Sash! - Adelante, Ecuador
Boyzone - A different beat
East 17 - Thunder
Joshua Kadison - Jessie
Enrique Iglesias - Hero





Några kan nog vara 80-tal, men jag har alla dessa på min 90-tals lista.
 
Peter Lundblad - Ta mig till havet
Hammerfall- Hearts on fire
Stefan Andersson - Catch the moon
NordMan - Förlist
Dr Alban - No Coke
Emilia - Big Big World
Magnum Bonum - Skateboard
Lili & Susie - Oh Mama, What the color of love
X-Models - Två av oss
Snowstorm - Sommarnatt
Sha-Boom - R.O.C.K
Secret Service - Flash in the night
Shanghai - Vild natt
E-Type - Campione
Ace of Base - The Sogn, All that she wants
TranceDance - You're gonna get it
Rednex - Spirit of Hawk
Enigma - Sadeness
John Farnham - You're the voice
Kent - Pärlor
Mauro Scocco - Sarah
Melanie C - I turn to you, Nothern Star
Sash! - Adelante, Ecuador
Boyzone - A different beat
East 17 - Thunder
Joshua Kadison - Jessie
Enrique Iglesias - Hero





Några kan nog vara 80-tal, men jag har alla dessa på min 90-tals lista.
Jag blev så väldigt förvånad när jag såg Hearts on fire, Hammerfall, på listan. Jag tänkte direkt att kan den vara så gammal? Så jag var tvungen att kolla och den släpptes på singel 2002. Fortf äldre än vad jag trodde men inte 90-tal. Men sjukt bra är den och värd att ligga på lista av den anledningen!
 
Jag blev så väldigt förvånad när jag såg Hearts on fire, Hammerfall, på listan. Jag tänkte direkt att kan den vara så gammal? Så jag var tvungen att kolla och den släpptes på singel 2002. Fortf äldre än vad jag trodde men inte 90-tal. Men sjukt bra är den och värd att ligga på lista av den anledningen!
Ja, den är super. Jag har inte 100 koll på alla årtal men slutet 80-tal till början 00-tal är det i alla fall. Kallar den 90-talsfavvos med +- några år. 😁
 
Sash! Bland det bästa jag vet. En annan som jag älskar är One and One med Robert Niles.

Sen spelades ju Backstreet Boys överallt, minns No Doubt med Dont Speak, Bryan Adams med Everything I do...

Whitney Houston slog väl igenom då med? Madonna kom med några bra låtar...Herregud, 90tal är ju sjukt bra!

Minns ni Offspring med Pretty Fly? Den spelade min lillebror alltid hahahaha.
 
Slår också ett slag för Blur, lite underskattade tycker jag och med hög 90-talsprägel. Men även typ Radiohead, Nirvana, Daft Punk, Libertines, Dr. Dre & Snoop, Wu-Tang Clan etc etc är musik jag fortfarande lyssnar på.
 
Markoolio, Vanilla ice, Roxette, Eminem, Christina Aguilera, Ricky Martin, Lou Bega, Shaggy, Westlife, Dido är sånt jag kommer ihåg 😅
 

Liknande trådar

  • Låst
Fritid Det är så att jag kommer jobba in en större summa genom ett av mina intressen och eftersom jag är sjukpensionär kan jag inte ta emot...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 791
Senast: Cambrie
·
Kläder & Bli fin Jag ska om tre veckor på en 90-talfest. Kläder kommer bli jeans och rosa oversize t-shirt med en jeansskjorta knuten runt midjan. Håret...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 355
Senast: fio
·
IT & mobiler Vad kan jag göra? Har inte Spotify Premium. Har provat att starta om datorn, utan resultat. Trodde först att det var något problem hos...
Svar
5
· Visningar
833
Senast: Rie
·
Kläder & Bli fin Är bjuden på en stor fest som ska gå i 80-tals anda. Klädkod är: det du hade på dig på 80-talet ...men vad var det? Jag vill inte spöka...
Svar
12
· Visningar
952
Senast: Jerseyite
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp