Sv: 93.975%

Älskar detta ekipage men idag tänkte jag mest att Valegro verkar ätit väl mycket juläpplen... Men det verkar i och för sig inte störa honom...

Men... På nåt vis var Totilas världsrekord mer wow.

Grattis till dom hur som helst:love::love:
 
Sv: 93.975%

Nej så trist att missa det! Kul med harmonipoängen. Har aldrig sett annat än harmoni mellan häst och ryttare i det ekipaget!
 
Sv: 93.975%

Det är så en Happy athelete ser ut! Gillar verkligen hur han avslappnat kan skritta ut på långt tygel medans publiken jublar. Vilket förtroende. Det är verkligen en cool kille den där hästen! Från fantastisk utstrålning till total avspänning på en sekund.
 
Sv: 93.975%

Älskar detta ekipage men idag tänkte jag mest att Valegro verkar ätit väl mycket juläpplen... Men det verkar i och för sig inte störa honom...

Men... På nåt vis var Totilas världsrekord mer wow.

Instämmer helt. Jag tycker EG och Totilas hade mer energi utan att det för den skull blev spänt och utan att EG behövde göra ett dugg. Nu är väl EG typ 2-3 dm (minst) längre än Dujardin, Dujardin ser ut att få kämpa lite mer men ett härligt ekipage är de absolut.

Satte inte EG och Totilas sitt världsrekord på Olympia också?
 
Sv: 93.975%

Jo.
Arrangörerna har mutat domarna:o

Rent krasst kan det vara så att Valegro ser lite långsammare ut eftersom han tränats på ett mjukare sätt. Inte för att jag tror Gal är elak- men jag tror han är tuffare vilket gör hästarna kvickare och då kan han glida runt på banan och få det att se enkelt ut fast hästen är megaenergisk... Så moraliskt sett gillar jag att Valegro regerar. Jag tror han är tränad med i mina ögon ett mer sympatiskt system eller hur man ska säga det.
Men själva uppvisningen inne på banan tycker jag Totilas och Edward är magiska.
Hade varit kul att se Totilas med Charlotte och Valegro med Edward!!
 
Sv: 93.975%

Men alltså Valegro behöver verkligen gå ner lite i vikt då kanske han skulle bli lite kvickare. Sen gillar jag att Dujardin rider med hjälm :)
 
Senast ändrad:
Sv: 93.975%

*KL*
Känner lite att risken blir att jag blir avsågad nu.. men men..
Är det någon mer än jag som inte är speciellt imponerad av Chatlotte och Valegro?
Jag tror personligen att de bara kommer vara en "hit" något år till och sedan försvinna, men det är bara rena spekulationer...
Visst det ser mjukt och harmoniskt ut, men de saknar det lilla extra som ex. Totilas hade (enligt mig då).
 
Sv: 93.975%

Nu har inte jag sett den här ritten ännu, men hon brukar ju inte lägga in några större svårigheter, t ex byten på böjda spår och ridning på en hand. Om hon får 10-or på det artistiska ändå, vad ska hon då få när hon börjar göra dom riktigt svåra sakerna? Ska man ändra skalan till 12 då?
 
Sv: 93.975%

*KL*
Känner lite att risken blir att jag blir avsågad nu.. men men..
Är det någon mer än jag som inte är speciellt imponerad av Chatlotte och Valegro?
Jag tror personligen att de bara kommer vara en "hit" något år till och sedan försvinna, men det är bara rena spekulationer...
Visst det ser mjukt och harmoniskt ut, men de saknar det lilla extra som ex. Totilas hade (enligt mig då).

Jag är inte heller speciellt imponerad av kombinationen och tycker inte heller att det alltid ser mjukt och harmoniskt ut utan snarare som att ryttaren står i stigbyglarna och det ser ganska så krampaktigt ut.

Tycker t.ex Tinne och Don Auriello har bättre kontroll på harmonin än Dujardin/Valegro men Don Auriellos tillkortakommanden på procentskalan kommer bland annat av hans stundtals ganska så trista bakben.

I övrigt känns det lite som att den senaste trenden i dressyr är att hiva iväg världsrekord lite hipp som happ.

Dujardin belönades med 6.55% bättre än andraplacerade Gaal som i sin tur var 6.8% före tredjeplacerade Heijkoop.

Jag kan köpa att Dujardin och Gal ska vara före Heijkoop men inte att det ska skilja 13.35% mellan första och tredjeplats i en Världscupkür. Inte helt otippat var även domare C en britt :meh:
 
Senast ändrad:
Sv: 93.975%

Känns som om det finns hopp när en sån mjukt och trevligt riden häst utan överdrivet sprattel kan slå till med ett världsrekord! :)
 
Sv: 93.975%

Håller med! Jag tycker det ser mycket mer harmoniskt ut än Gal och Totilas. Visst, den senare har ju mer spektakulära gångarter, men jag tycker det ser mer ihopdraget ut där än för Dujardin. Sen är kanske Valegro lite väl rund om magen, men annars är det underbart att se tycker jag :love:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Den svenska toppduon inleder OS-året med dubbla pallplatser i Amsterdam. Patrik Kittel och Touchdown följde upp tredjeplatsen i...
Svar
0
· Visningar
126
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det var hårfina marginaler vid världscupdeltävlingen i dressyr i franska Lyon. Svenske världsfemman var drygt två tiondelar från pallen...
Svar
0
· Visningar
165
Senast: Gunnar
·
Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 152
Senast: Badtz Maru
·
  • Artikel
Hästnyheter Patrik Kittel och Touchdown avslutade sitt VM med en härlig kür inne i danska Herning. "Jag älskar min nya kür," säger den svenska...
Svar
0
· Visningar
175
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Vilodagar för riktigt aktiva hundar?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp