A-kassa efter plugg?

tigerflicka

Trådstartare
Jag funderar på att plugga till våren om jag inte hittar nytt jobb.
Jag kommer då att säga upp mig från nuvarande jobb innan jag börjar plugga. Vill inte tillbaka dit ändå, annars hade jag ju kunnat vara tjänstledig. Men hela grejen med att plugga är just att komma därifrån om jag inte hittat annat jobb tills dess.

Hur fungerar det med a-kassa efter avslutade studier? Finns det någon karenstid då?
Tänkte om de 45 dagarna man får som karens om man säger upp sig från sitt jobb kommer efter plugget, eller om man då kan börja stämpla direkt när plugget är slut?
 
Ring din a-kassa. Jag skulle inte riskera att få fel info via ett forum. :down:

När jag googlar får jag mest fram en massa regler och diskussioner hur du ska göra för att öht behålla a-kassadagarna och SGIn (sjukpenning osv) under studier.
 
Räkna med sänkt a-kassa efter avslutade studier.. Men det fanns i af för mig ingen karens för a-kassan efter avslutade studier.
 
Jag har precis avslutat 3 års studier på universitet men jag har inte fått någon sänkt a-kassa. Studietiden räknas bort när a-kassan beräknar din ersättning. För att vara på den säkra sidan tycker jag dock att du borde ringa din a-kassa och höra med dem.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
15 129
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Hur skulle ni bemöta en person, ni inte känner, på ett nytt jobb som från dag 1 börjar säga saker ironiskt till er? Började nytt jobb i...
2
Svar
39
· Visningar
3 376
Senast: Bulldoozer
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 750
Skola & Jobb Jag vet att det finns en tråd för de som redan studerar men jag tänkte att det kanske finns intresse för en för oss som fortfarande...
Svar
12
· Visningar
1 185
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Svarstid kvarka?
  • Ridskoleryttare
  • Lön - hovslagare??

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp