Fresubin

Trådstartare
Jaag har ett fast jobb men jag trivs inte, om jag söker jobb som är som timvikarie eller en anställning som är tidsbegränsad och får tjänsten. Kommer jag ha rätt att ta av mina akassedagar dom dagar jag inte är vikarie, eller den dagen den tidsbegränsade anställning tar slut?

Jag vet ju att man blir avstängd från a-kassan i några månader om man säger upp sig själv, så därför undrar jag om det blir samma grej om om jag säger upp mig och väljer en tjänst som är "sämre" och inte en tillsvidareanställning. Tycker dom då att jag orsakat min egen arbetslöshet sedan?

Av en anledning så har jag inte möjlighet att fråga akassan detta, därför frågar jag här och hoppas någon vet. Jag har försökt att söka på internet, men hittar inget om det.
 
Jag har en vän som fick 3 mån karens när hon sade upp sig, så det kan nog vara värt att kolla. Menar du timvikarie på heltid, eller ska du stämpla på deltid?
Jobbar du heltid en period på "nya" jobbet och de sedan avslutar din anställning borde reglerna medge stämpling.
 
Jag har en vän som fick 3 mån karens när hon sade upp sig, så det kan nog vara värt att kolla. Menar du timvikarie på heltid, eller ska du stämpla på deltid?
Jobbar du heltid en period på "nya" jobbet och de sedan avslutar din anställning borde reglerna medge stämpling.

Om du säger upp dig för att stämpla har du tre månaders karens.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Svårt få till en vettig rubrik. Men hur fungerar det egentligen i följande scenario: Fast heltidsjobb. Sjukskriven 50% sen flera år...
2
Svar
20
· Visningar
864
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 227
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 561
Senast: sjoberga
·
Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
21 343

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp