tezzie82

Trådstartare
snart är det dags! vilka är anmälda? själv ska jag starta min första CR med Nurmi :)
det ska bli riktigt roligt, särskilt eftersom sämsholmsritten blev inställd för oss pga att Nurmi fick hosta.
jag såg att startlistorna ligger ute på deras hemsida nu.

jag ska rida CR 40 med Bandyboy och hennes sambo. vi träffades på billingeritten förra året och det ska blir kul att rida ihop igen!

om det är någon som vill hjälpa till att hinka så hojta till :)
 
Sv: A9 ritten

snart är det dags! vilka är anmälda? själv ska jag starta min första CR med Nurmi :)
det ska bli riktigt roligt, särskilt eftersom sämsholmsritten blev inställd för oss pga att Nurmi fick hosta.
jag såg att startlistorna ligger ute på deras hemsida nu.

jag ska rida CR 40 med Bandyboy och hennes sambo. vi träffades på billingeritten förra året och det ska blir kul att rida ihop igen!

om det är någon som vill hjälpa till att hinka så hojta till :)

Kul att ni kommer till A9-ritten!:bump:

Jag själv är anmäld till T100 och hoppas naturligtvis att vi kommer till start!:banana:

/Camilla
 
Sv: A9 ritten

Vart har alla Växjö-ekipage och Skåne-ekipage tagit vägen? Är det nån stjärnritt utomlands som lockar mer än lag-SM?
 
Sv: A9 ritten

Dackeritten som har SM och även CEI-ritter går ju bara 14 dar efter så det är nog den som drar ekipagen.
 
Sv: A9 ritten

Weee! Ja det ska bli jättekul att rida med dig igen Tezzie82 :-)
Ska dessutom bli oerhört spännande med en CR - och med en grind mitt i ritten! *ler*

Någon som vet om det är samma sträcka man rider 2 gånger? Är det i såfall möjligt att åka ut och ställa ut vatten längs med sträckan? ... vi har jobbigt ont om någon som vill följa med och hinka, som Tezzie säger...
 
Sv: A9 ritten

Du rider inte samma slinga två gånger. Delar av slingorna är dock samma och även om det är olika slingor så går det ju att ställa ut vatten innan.
/Shaggy som fortfarande inte bestämt sig för om hon ska starta.
 
Sv: A9 ritten

Tack för info! Alltid bra med buke :D
Då tror jag det blir att vi försöker hinna ut med en hink och en dunk i allafall.. vi får se hur det löser sig (rida ska vi ju hur som helst ;) så det måste lösa sig).

En annan fråga:
(har även ställt den på Distans i Värmlands hemsida men ändå...). I ryttarmedd. står det att sulor rekommenderas pga mycket grusväg. Vad är det för typ av grusväg? Våra hästar går nästan uteslutande på grusväg, men de gillar inte vassa singelgrusvägar såklart... behöver vi sula tror ni? (svårt att säga såklart, beror ju på hur ömfotade osv... men ändå - en fingervisning?)
 
Sv: A9 ritten

jag ska ha sulor på Nurmi. jag vet ju att han har blivit halt pga grus en gång så jag vågar inte chansa.
frågan är om han behöver det runt om eller räcker det med fram?
 
Sv: A9 ritten

:plillprins och jag kommer på 50 km.
tror ochså att det är många som sparar sig till dackeritten, skjälv skall jag dit med giggen på 120 km.
anne:idea:
 
Sv: A9 ritten

Vart har alla Växjö-ekipage och Skåne-ekipage tagit vägen? Är det nån stjärnritt utomlands som lockar mer än lag-SM?

Jag väljer att åka till Greveritten då jag bara har typ 40-50min dit:D och jag vill inte åka så långt än med unghästen, det kommer senare. Men hade gärna velat rida A9-ritten, någon som vill låna ut en häst? haha :p

Glöm nu inte att rapportera till oss som sitter vid datorn den 24:e;)
 
Sv: A9 ritten

Ni har väl inte missat att vi kommer blogga under tävlingen (precis som vi gjorde under Hearitten), så att ingen ska gå miste om att känna sig delaktig i årets Lag-SM :)

Ni hittar bloggen på Värmlands hemsida
 
Sv: A9 ritten

Oj det hade jag helt glömt, kanon att ni kommer blogga från tävlingen!
 
Sv: A9 ritten

också mitt första CR, jag är lite bekymrad om vi kommer att klara tiden ,inte så tränad som jag tänkt hinna..:omin man för att läsa kartan:confused:Men det skall bli kul:D
 
Sv: A9 ritten

jag hoppas att banan är bra markerad för jag är verkligen urkass på att läsa kartor :crazy: kanske något jag ska börja träna på :angel:
någon som vet vilka slingor som det blir i CR40? jag får inga till att bli 40km ihop...
 
Sv: A9 ritten

Tycker oxå att kartan är mer än lovligt rörig! De banor som har delvis samma sträckning där är det otydligt med dessa "pluppar" och de döljer effektivt hur det ser ut dessutom. Är det något som kommer att fixas till till de kartor vi får på plats? Kan ni inte dra lite fina tunna streck istället? :)
 
Sv: A9 ritten

Det är känsligt att ge kritik, särskilt som jag själv är tävlingsarrangör...

Men en fråga, hur tänker man när man gör en hinknissekarta, och inte har med ridslingorna på kartan?
När jag hinkar vill i allafall jag veta hur ryttaren rider, och från vilkete håll de ska dyka upp, och vart de ska fortsätta efter hinkningen.

Detta gäller absolut inte bara A9, och jag fattar inte varför inte allt står med på samma karta?
Tur att man bara ska rida 2 slingor...
 
Sv: A9 ritten

Det är känsligt att ge kritik, särskilt som jag själv är tävlingsarrangör...

Men en fråga, hur tänker man när man gör en hinknissekarta, och inte har med ridslingorna på kartan?
När jag hinkar vill i allafall jag veta hur ryttaren rider, och från vilkete håll de ska dyka upp, och vart de ska fortsätta efter hinkningen.

Detta gäller absolut inte bara A9, och jag fattar inte varför inte allt står med på samma karta?
Tur att man bara ska rida 2 slingor...


Menar du att du vill ha lite mer pluppar och markeringar på kartan?

I de fall man har en enkel bana med olika slingor som inte går in i varandra så funkar det säkert att ha groomvägarna inmarkerade på samma karta, men ibland blir det bara för rörigt.

Smartast är att man tar och printar ut kartan, tar en överstrykningspenna och markerar de vägar som är aktuella för en själv.

Är det väldigt rörigt, så printa ut en karta för varje slinga och markera den aktuella slingan.
 

Liknande trådar

Gnägg Halloj! Jag ska snart få en häst på foder och vill egentligen bara ha massa tips och pepp haha. Är så taggad, pirrig, nervös och har så...
2
Svar
24
· Visningar
2 439
Senast: Buck
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 420
Senast: Gunnar
·
Distans Det slog mig precis att det nu är mindre än två månader kvar till Vedemaritten där jag hade tänkt ha min distansdebut och rida en PP...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
29 865
Senast: hermulen
·
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
44 649
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Bra blötmat

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp