AA (Anonyma Adventskalender missbrukare) och shoppoholics..

Bulldoozer

Trådstartare
En tråd för oss adventskalender fantaster som tittar på alldeles för mycket Grääs YT och inhalerar rituals dofter och villhöver mer julkalendrar 🤣.

Vi kan väl tipsa om bra skönhets produkter vi gillar också, både från våra kalendrar och annanstans ifrån.

Jag har efter mycket vånda beställt rio de janeiro bum bum cremen i full size. Vet att många tycker att doften är ganska kvalmig men för mig så påminner den om sol och semestrar och jag bara villhöver den att sniffa på tills det blir sommar!
Tror dock inte att jag kommer smörja in hela mig med den, det blir för mycket men jag har haft den på händerna och bara älskar ❤. Det slank också ner en Alyssa Ashley parfym, jag brukar inte ha parfym men beställde två tidigare som jag verkligen fastnat för.
 
Har redan avverkat alla fyra doftljusen från rituals och precis tänt första från Molton brown (ett märke jag fö inte ens visste fanns innan adventskalendrarna tågade in i mitt liv) som doftar ljuvligt av rabarber.

Endast precious amber fick godkänt från rituals och kommer köpas igen.
 
Jag håller på att pröva mig igenom mina kalendrar. Är väldigt positivt överraskad av rituals som jag bara prövat på hotell tidigare men deras ljusgröna lavendel och sandalwood serie har blivit en favorit och jag har handlat en till flaska duschgel/skum.

HappySoaps som var mitt enda spontanköp på BlackFriday fortsätter att övertyga, har redan beställt hem flera tandkrämstabletter.

Har redan börjat att fundera på vad jag ska stoppa i min egna kalender till hösten. :idea::D
 
Har också redan börjat spåna lite smått på vad maken och dottern ska få i sina julkalendrar i år 😁.. Kanske lite tidigt än?
Tänkte dock sprida mina inköp till nån månad tidigare så inte alla utgifter kommer till december i år 😝
Haha, uppskattar att någon redan spånar julklappar inför kommande jul. Känner mig lite snuvad på konfekten vad gäller kalendern som var, här hade jag den lyxigaste jag haft hittills, några luckor med flertalet produkter i etc. och så blir jag sjuk lagom till lucia och sedan orkade jag knappt vara taggad över innehållet (och det bästa rullade liksom in efter det). :cautious: Jag vill gärna ha december igen, nu!
 
Jag hämtade ut min 2D kalender från Rituals idag. Jag öppnade den stora kartongen för att se om dom slängt med nåt roligt gratisprov för vissa företag gör ju det. Men det var inget extra med, så jag tejpade igen ytterkartongen igen och ska gömma den på vinden tills vidare, kanske till jul. Eller tills den dag jag får tråkigt och behöver muntra upp mig lite :angel1:
 
Köpte dessa fina paletter på rea och gillar verkligen, har testat sminka två gånger nu och det har blivit bra. Hittills bara testat orange, rött och rosa 😁. Jag gillar färg 🧡💜💙.

20230128_185208.jpg
 
Har kvar av allt från kalendern ännu så har inte behövt beställa mer, men det finns nog någon produkt jag kan tänka mig att köpa pånytt. Från tidigare kalendrar så har jag bl.a. upptäckt ansiktskräm från filorga, så det har jag beställt sedan.
Brukar stilla min kalenderfeber under året genom att köpa någon beautybox nu som då :)
 
Har kvar av allt från kalendern ännu så har inte behövt beställa mer, men det finns nog någon produkt jag kan tänka mig att köpa pånytt. Från tidigare kalendrar så har jag bl.a. upptäckt ansiktskräm från filorga, så det har jag beställt sedan.
Brukar stilla min kalenderfeber under året genom att köpa någon beautybox nu som då :)

Är det nåt särskilt märke du hamnar på när du beställer beatybox eller är det för att testa nytt? Nån som varit extra bra?
 
Är det nåt särskilt märke du hamnar på när du beställer beatybox eller är det för att testa nytt? Nån som varit extra bra?
Jag har mest beställt från lyko, deras lovables boxar, en gång en plaza beautybox och en gång från look fantastic (det var en mysterybox till rabatterat pris).
Jag brukar göra en snabb överblick över innehållet före jag beställer. Kollar precis så mycket att jag hinner avgöra ifall det är en intressant box för mig, men inte på detaljnivå så att jag kan få lite överaskning också :)

Edit: jag har tyckt att alla boxar jag tagit varit prisvärda.
 
Har försökt få ordning på sminket i badrummet, köpte en roterande sak med fack på dollarstore men hade behövt ännu större fack.. Jaja, nu har jag lättare att hitta saker när inte allt ligger slängt i lådan 😝.
20230128_190426.jpg


Det råkade slinka ner en liten parfym, rent impulsköp när jag beställde bum bum cremen och jag har nu lärt mig en läxa angående dofter. När jag luktade på den så var besvikelsen stor, tyckte verkligen den luktade bläää och tänkte att jag får bäl hiva den åt fanders om inte dottern gillar. Testade den iallafall på ändå då jag hade tråkigt och när det lagt sig så luktade den ju faktiskt riktigt bra. Jag är uppenbarligen helt noob på dofter då jag inte haft parfymer på 20 + år 🤪🤪🙃.
 
Det kan hända att Bangerheads box "Curated by Beauty Experts: Beauty is my Love Language" är på väg hem till mig. Partner frågande om jag ville ha något på alla hjärtans dag, och då kändes det som ett OK substitut för adventskalenderabstinensen. Det var inte direkt någon hudvård som jag var taggad på i, men däremot massa andra grejer som verkar supernajs.
 
Jag har tydligen påstått till maken att jag satt köpstopp nu på att beställa mer make up och skönhetsgrejer. Var dock inne på Normal igår och råkade få med mig en "mystery bag" eller vad de nu kallade de för herr. Så maken fick skäggshampoo, skäggolja, ginger conditioner, nån produkt att sätta på finnar, shower lotion och två sheeet masks 😁. Jag ska absolut testa balsamet sen, luktade väldigt gott. Kul att det var så mycket användbara produkter.

Innan köpstoppet var jag dock inne på makeupmekkas sida och beställde lite grejer som jag väntar otåligt på, bla en läppolja som jag vill testa. Borde få paketet i veckan hoppas jag 😇.
 
Det kan hända att Bangerheads box "Curated by Beauty Experts: Beauty is my Love Language" är på väg hem till mig. Partner frågande om jag ville ha något på alla hjärtans dag, och då kändes det som ett OK substitut för adventskalenderabstinensen. Det var inte direkt någon hudvård som jag var taggad på i, men däremot massa andra grejer som verkar supernajs.

Jag hoppas på uppdatering när du fått hem den, blev ju nyfiken nu ju 😁.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp