AA (Anonyma Adventskalender missbrukare) och shoppoholics..

Det kan hända att Bangerheads box "Curated by Beauty Experts: Beauty is my Love Language" är på väg hem till mig. Partner frågande om jag ville ha något på alla hjärtans dag, och då kändes det som ett OK substitut för adventskalenderabstinensen. Det var inte direkt någon hudvård som jag var taggad på i, men däremot massa andra grejer som verkar supernajs.
Åh, efter drygt 2 år and counting med helt galen rosacea/okulär rosacea som lett till att jag slängt i princip allt smink och hudvård blev jag rätt sugen på en nystart med den där!
Däremot kan man ifrågasätta det vettiga i en nystart när huden är i bästa formen den varit under hela den här tiden men samtidigt inte helt symtomfri... 😅
 
Igår kom mitt paket från makeup mekka 😁

20230208_072925.jpg


Nattkräm och ögonkräm carrot, flytande rouge, läppstift i pennformat tror jag, läppolja och läppglans. Provat alla läpprodukterna och oljan kändes trevlig och glanset också. Pennan är lite tveksam, kommer nog inte köpa det formatet igen för det kändes ovant att applicera.. Ska bli spännande att testa rouget då jag inte provat flytande tidigare.
Köpte lite lösögonfransar också som inte är med på bild.
 
Alltså jag skulle ju ha köpstopp men föll för MM kampanj 5 för 200 😇. Så nu har jag beställt ny dagkräm, två olika foundations jag vill testa, en till läppolja då den var då trevlig och en svamp då jag haft sönder en av mina..

Alltså tyckte oljan var trevlig och använt mycket, nattkrämen är jag också jättenöjd med och ögonkrämen. Gloss använder jag inte supermycket men hade nog använt den mer om jag inte hade beställt oljan för den är också trevlig. Den flytande rougen har jag testat två ggr men föredrar nog puderformat men ska försöka lite mer. Läppstiftpennan har jag bara provat, förutom det ovana formatet så är färgen inte alls bra på mig..
 
Senast ändrad:
Jag råkade köpa testkit med alla dofter från Essnce. Skyller allt på Grääs. :rage: Jag har haft samma parfym hela mitt liv (Naomi Campbells Paradise Passion) och har 1 ½ flaska kvar. Så jag begriper inte hur jag tänkte... Plus att jag fick en drös med parfymer från Molton Brown i deras adventskalender. Suck på mig.
Har också varit på väg att beställa nåt sånt, berätta gärna hur du upplever dofterna? Jag vill ju gärna ha ganska olika för att testa sånt jag annars kanske inte hade provat.
 
@lykke Har span jag med, hittills har jag bara sett att makeup mekka har ett "påsk kit" och har stoppat mig själv både en och två gånger från att klicka hem det.. Paletter har jag så det räcker men lite fler penslar och svamp kan ju inte skada 😁😁😁. Å andra sidan så skulle jag väl bli ännu sämre på att göra rent dem om jag hade fler så det blir väl samma att man står där och önskar sig en ren pensel när man ska sminka sig 😇.
 
@lykke Har span jag med, hittills har jag bara sett att makeup mekka har ett "påsk kit" och har stoppat mig själv både en och två gånger från att klicka hem det.. Paletter har jag så det räcker men lite fler penslar och svamp kan ju inte skada 😁😁😁. Å andra sidan så skulle jag väl bli ännu sämre på att göra rent dem om jag hade fler så det blir väl samma att man står där och önskar sig en ren pensel när man ska sminka sig 😇.
Kan bekräfta att det är precis så det blir. Ibland låter jag penseltvålen stå framme och tvättar penslarna och svamparna direkt jag sminkat mig, men annars samlas de bara på hög och då tar penseltvätten en timme istället för 2 min.
 
Jag är taggad inför påsk. Snart borde väl företagen börja släppa sina påskägg/påskboxar. Lookfantastics ägg 2022 var riktigt nice, hoppas på något liknande i år.
Hittills har jag varit (lyckligt?) ovetande om detta fenomen, misstänker att min plånbok kommer att bli mycket missnöjd :cautious:🙈
Herregud! Jag måste sluta surfa på buke…
Samma tänkte jag :rofl:
 
Har också varit på väg att beställa nåt sånt, berätta gärna hur du upplever dofterna? Jag vill ju gärna ha ganska olika för att testa sånt jag annars kanske inte hade provat.

Jag ”kan” bara ha parfym när jag inte ska till stallet, så imorgon blir första testet. Provsniffade lite på Black Velvet (ska likna Black opium) och herregud vad gott den doftade! Jag är värdelös på att beskriva dofter men skulle säga typ söt och blommig utan att bli sliskig. Skulle vilja bada i den här doften!

Men är det nåt särskilt du undrar över? Så kan jag testa/kolla imorgon. :)
 
Jag ”kan” bara ha parfym när jag inte ska till stallet, så imorgon blir första testet. Provsniffade lite på Black Velvet (ska likna Black opium) och herregud vad gott den doftade! Jag är värdelös på att beskriva dofter men skulle säga typ söt och blommig utan att bli sliskig. Skulle vilja bada i den här doften!

Men är det nåt särskilt du undrar över? Så kan jag testa/kolla imorgon. :)
Mest vad du tycker om dofterna och hur olika/lika de är varann. Jag tänker att om man beställer ett prov kit så vill jag ha ganska olika dofter för att prova på även om alla kanske inte blir en hit 😁.
 
Inga påskägg i sikte förutom på dollarstore då men då menar jag vanliga påskägg. Var på väg att köpa ett och fylla till dottern men kom på att det var lite orimligt tidigt med över en månad kvar 😁. Att köpa påskägg till en själv känns dock inte orimligt tidigt 😂.

Har köpt ny bodyscrub och bodybutter från body shop i almond milk och väntar otåligt på mina grejer från makeup mekka, de är ju inte direkt supersnabba med leveranserna. Min läppolja är nu typ halvtom så den har använts flitigt..
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp