AA möten. Hur går dom till?

Har nu avslöjat det för två av mina vänner, samt S.

Inte vågat skriva till bästis än, tänker det är bättre IRL?
En kan följa mig dit, men inte in.
En kan följa, men tror det är bättre att jag går själv?

S svarade:
"Men va trevligt :) Kan visa dig om du vill? Annars så kan du säga till om det är någon dag, någonstans som du vill att jag ska hålla mig borta ^^ det finns fler ställen"

Ja det finns fler ställen, men jag måste ha det enkelt. Gångavstånd.
 
Kolla upp hur det funkar med telefonmöten. Jag vet personer som, speciellt nu under pandemin, närvarat på möten hemifrån, via konferenssamtal. (De mötena fungerar likadant som alla andra AA/NA-möten; det finns en mötesledare som öppnar mötet och ser till så att alla som vill får prata, men ingen tvingas till nåt.)
 
Har nu avslöjat det för två av mina vänner, samt S.

Inte vågat skriva till bästis än, tänker det är bättre IRL?
En kan följa mig dit, men inte in.
En kan följa, men tror det är bättre att jag går själv?

S svarade:
"Men va trevligt :) Kan visa dig om du vill? Annars så kan du säga till om det är någon dag, någonstans som du vill att jag ska hålla mig borta ^^ det finns fler ställen"

Ja det finns fler ställen, men jag måste ha det enkelt. Gångavstånd.

Känns det ok att låta S visa dig?
eller kan det vara en sak som gör att du går dit- om du bett S att hålla sig borta en viss dag?
 
Jag behöver hjälp... orkar inte göra ett anonymt nick...
Nån här som har erfarenhet av AA möten? Hur går det till när man kommer dit som ny? Måste jag prata inför alla?

Mitt beroende påverkar (tack och lov) ingen annan, inte mitt jobb eller så. Men det påverkar ju mig, och jag börjar bli orolig för att min kropp kommer lägga av så småningom.
Har varit som anhörig. Min nära hade fått flera behandlingar. 12-stegs, antabus, inopererad antabus.
Inget hjälpte. Tyckte inte att den egentligen hade något problem.
Skötte höginkomstjobb, funkade socialt osv.
Vändningen kom på ett aa-möte, där den träffade en person, som denne kunde relatera till. Liknande liv, jobb, osv.
Jag får gåshud när jag minns tillbaka på den vändningen. När polletten trillade ned.
Är så tacksam.
Nu är det 16 år som nykter alkoholist. Har tagit 3 korta återfall vad jag vet om.
I pressade lägen.
Du behöver inte säga något, utan bara presentera dig.
Har varit med en vän också. Två gånger, sedan var denne trygg att gå själv. Där har det varit fler återfall, men gruppen har hjälpt att komma på rätt spår. Alla i grupperna vet hur det är, och inga pekpinnar höjs. Bara stöd.
Gå bara. Gå en gång i veckan. Som en rutin och påminnelse.
Lycka till nu!
 
Har varit som anhörig. Min nära hade fått flera behandlingar. 12-stegs, antabus, inopererad antabus.
Inget hjälpte. Tyckte inte att den egentligen hade något problem.
Skötte höginkomstjobb, funkade socialt osv.
Vändningen kom på ett aa-möte, där den träffade en person, som denne kunde relatera till. Liknande liv, jobb, osv.
Jag får gåshud när jag minns tillbaka på den vändningen. När polletten trillade ned.
Är så tacksam.
Nu är det 16 år som nykter alkoholist. Har tagit 3 korta återfall vad jag vet om.
I pressade lägen.
Du behöver inte säga något, utan bara presentera dig.
Har varit med en vän också. Två gånger, sedan var denne trygg att gå själv. Där har det varit fler återfall, men gruppen har hjälpt att komma på rätt spår. Alla i grupperna vet hur det är, och inga pekpinnar höjs. Bara stöd.
Gå bara. Gå en gång i veckan. Som en rutin och påminnelse.
Lycka till nu!

Låter liknande som mig, fast jag inser ju att jag har ett problem iallafall :)

Kommer ta och ringa VC på måndag om att få komma och ta prover. Skulle gjort det tidigare efter mitt KBT samtal, men jag ställde såklart in...
 
Min kompis skrev nåt klokt igår.
"Jag tror du fastnar så hårt i en ensamhetskänsla ibland och missar alla som finns runt omkring dig."

Det stämmer nog väldigt bra.
Hösten är ju även min triggertid, så mycket skit som hänt just då de senaste åren.
 
Låter liknande som mig, fast jag inser ju att jag har ett problem iallafall :)

Kommer ta och ringa VC på måndag om att få komma och ta prover. Skulle gjort det tidigare efter mitt KBT samtal, men jag ställde såklart in...
Ta prover? Vad då för prover?

Hejar på dig och hoppas du kommer iväg och får den hjälp du behöver. Bara att skriva den här tråden är starkt och jättebra!
 
Ta prover? Vad då för prover?

Hejar på dig och hoppas du kommer iväg och får den hjälp du behöver. Bara att skriva den här tråden är starkt och jättebra!

KBT kvinnan tyckte jag skulle ta prover för att se hur min insida såg ut, för att sen ev sätta in medicin :)
Vet inte riktigt vad för prover som tas vid missbruk.
 
KBT kvinnan tyckte jag skulle ta prover för att se hur min insida såg ut, för att sen ev sätta in medicin :)
Vet inte riktigt vad för prover som tas vid missbruk.

De kollar framförallt levern men kan utöka testerna vid behov, tex njurarna och bukspottkörteln (blodvärde kollas givetvis också). Inga komplicerade prover, det är vanliga blodprover. Jag tar ju prover regelbundet för att kolla levern och njurarna pga medicinerna jag tar :)
 
Har ingen erfarenhet av aa-möten (de med alkoholproblem jag har haft i min närhet har tyvärr tvärvägrat all typ av hjälp...), men hoppas att du @pepp kommer iväg på ett för att åtminstone kolla läget lite. Och så hoppas jag att det går så bra för dig som möjligt. Du verkar vara en jättefin och bra person och jag önskar verkligen att du kunde förstå att även du förtjänar att må bra, umgås med människor som får dig att må bra osv.
 

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
927
Senast: Crossline
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 408
Kropp & Själ Jag var väldigt nära att skriva det här under anonymt nick, men kom sedan fram till att det här inte är något att skämmas för och att...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 645
Senast: Mineur
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 995
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp