AA möten. Hur går dom till?

Alltså @pepp, 50 dagar. FEMTIO DAGAR! Du är så himla bra!

Ja, det är ju fan halvvägs till 💯!!

Fan vad du är bra Pepp! :banana:
Och jag förstår att du känner dig ensam och att allt är trist för att det inte händer något. Om det är någon tröst så upplever de flesta att det är så nu :(

Ja, jag försöker tänka så.
Men det blir lite svårt när man får snaps från ex bästis där hon är med en annan kompis och dricker och verkar ha kul.
Och en annan som ställde in våran promenad pga varit ute och ramlat till 04.30 dagen innan.

Jag är bitter much yepp :D
 
Ja, jag försöker tänka så.
Men det blir lite svårt när man får snaps från ex bästis där hon är med en annan kompis och dricker och verkar ha kul.
Och en annan som ställde in våran promenad pga varit ute och ramlat till 04.30 dagen innan.

Jag är bitter much yepp :D

Du har valt ett annat liv. Det är OK att minnas tillbaka, men var rättvis. Minns allt, inte bara det roliga. Det finns ju en anledning till att du gick vidare, valde en annan väg. Jag tror att covid är ett utmärkt vägskäl att verkligen ta reda på vad en vill. Det är nästan omöjligt att bara ramla på i samma stil, vissa saker stannar upp helt, andra går långsammare. Det är en annan tid. Dax att omvärdera.

Sedan tror jag att du är på det trappsteget där det börjar bli vardag, euforin i att lyckas har bleknat en del. Jag är helt övertygad om att du behöver gå på möten och berätta om detta, för det är andra som upplever samma sak en bit in i beslutet. Använd de verktyg som finns för at få hjälp.
 
Du har valt ett annat liv. Det är OK att minnas tillbaka, men var rättvis. Minns allt, inte bara det roliga. Det finns ju en anledning till att du gick vidare, valde en annan väg. Jag tror att covid är ett utmärkt vägskäl att verkligen ta reda på vad en vill. Det är nästan omöjligt att bara ramla på i samma stil, vissa saker stannar upp helt, andra går långsammare. Det är en annan tid. Dax att omvärdera.

Sedan tror jag att du är på det trappsteget där det börjar bli vardag, euforin i att lyckas har bleknat en del. Jag är helt övertygad om att du behöver gå på möten och berätta om detta, för det är andra som upplever samma sak en bit in i beslutet. Använd de verktyg som finns för at få hjälp.

Ja, kloka ord. Jag saknar ju inte dagarna av baksmälla, ångestattackerna både medans och efter jag har druckit. Med mera.

Jag kanske tar tag i möten sen, inte just nu. Fattar att det inte blir lättare ju längre jag väntar. Men jag kommer ju bara gå dit och lyssna, det finns inte en chans att jag kommer öppna mig för dom andra där på en evighet.
Har dock mer och mer siktat in mig på att kanske börja med kbt nästa år istället...

Pratar lite lätt om det med mina vänner, men mest om dom frågar. Har väl aldrig varit nån som pratar om mina egna problem (jag skriver hellre om dom)
 
Ja, kloka ord. Jag saknar ju inte dagarna av baksmälla, ångestattackerna både medans och efter jag har druckit. Med mera.

Jag kanske tar tag i möten sen, inte just nu. Fattar att det inte blir lättare ju längre jag väntar. Men jag kommer ju bara gå dit och lyssna, det finns inte en chans att jag kommer öppna mig för dom andra där på en evighet.
Har dock mer och mer siktat in mig på att kanske börja med kbt nästa år istället...

Pratar lite lätt om det med mina vänner, men mest om dom frågar. Har väl aldrig varit nån som pratar om mina egna problem (jag skriver hellre om dom)

Ett vänligt råd. Underskatta inte värdet av möten. Nu kan det nog bli svårt under Corona, men använd inte det som en ursäkt. Du behöver stödet och jag tror du behöver en sponsor.
 
Ja, kloka ord. Jag saknar ju inte dagarna av baksmälla, ångestattackerna både medans och efter jag har druckit. Med mera.

Jag kanske tar tag i möten sen, inte just nu. Fattar att det inte blir lättare ju längre jag väntar. Men jag kommer ju bara gå dit och lyssna, det finns inte en chans att jag kommer öppna mig för dom andra där på en evighet.
Har dock mer och mer siktat in mig på att kanske börja med kbt nästa år istället...

Pratar lite lätt om det med mina vänner, men mest om dom frågar. Har väl aldrig varit nån som pratar om mina egna problem (jag skriver hellre om dom)
Ser du själv något samband med din rädsla att öppna dig för andra och ditt drickande?
 
Ser du själv något samband med din rädsla att öppna dig för andra och ditt drickande?

Jag har alltid varit blyg och introvert.
När jag dricker har jag lättare att öppna mig..

IRL så har jag stora tillitsproblem efter att ha släppt in fel personer i mitt liv. Så nu passar jag mig noga vilka jag öppnar mig för.
 
Jag har alltid varit blyg och introvert.
När jag dricker har jag lättare att öppna mig..

IRL så har jag stora tillitsproblem efter att ha släppt in fel personer i mitt liv. Så nu passar jag mig noga vilka jag öppnar mig för.
Men du behöver ju inte öppna dig för de personerna. Du kan gå dit och bara lyssna. Så länge som det behövs. Att sedan börja i KBT är ju också jättebra! Du behöver ju inte välja- möten eller kbt... :heart
 
Men du behöver ju inte öppna dig för de personerna. Du kan gå dit och bara lyssna. Så länge som det behövs. Att sedan börja i KBT är ju också jättebra! Du behöver ju inte välja- möten eller kbt... :heart

Ja, vi får se när denna våg har lagt sig :) just nu är det iallafall inte läge.
 
Ja, vi får se när denna våg har lagt sig :) just nu är det iallafall inte läge.
Hur är det när det är läge då?
Vad vill du ska hända innan du kan börja med mötena?

Vet du det? Om inte så är det nog bra att definiera det.
Många saker kan vara lätta att skjuta undan genom att skylla på att det itne är läge? Eftersom det är svårt.
 
Hur är det när det är läge då?
Vad vill du ska hända innan du kan börja med mötena?

Vet du det? Om inte så är det nog bra att definiera det.
Många saker kan vara lätta att skjuta undan genom att skylla på att det itne är läge? Eftersom det är svårt.


Jag tolkar det som att hon menar att det inte är läge pga pandemin.

Sen har jag full förståelse om Pepp inte känner att det är något för henne och att hon väljer andra vägar att gå. Bara för att något fungerar för många så behöver det inte betyda att det fungerar för alla.

Tror snarare att allt tjat i tråden om att gå på möten kan ha en negativ effekt.
 
Senast ändrad:
Hur är det när det är läge då?
Vad vill du ska hända innan du kan börja med mötena?

Vet du det? Om inte så är det nog bra att definiera det.
Många saker kan vara lätta att skjuta undan genom att skylla på att det itne är läge? Eftersom det är svårt.
Nu vill jag visserligen inte lägga ord i munnen på @pepp men nog kan man lugnt säga att det INTE är läge att gå på något som helst möte i nuläget när det pågår en pandemi och finns en begränsning på 8 personer för allmänna sammankomster och dessutom en stark avrådan från att umgås inomhus med personer man inte bor ihop med!
 
Hur är det när det är läge då?
Vad vill du ska hända innan du kan börja med mötena?

Vet du det? Om inte så är det nog bra att definiera det.
Många saker kan vara lätta att skjuta undan genom att skylla på att det itne är läge? Eftersom det är svårt.

Tänker iom corona och restriktionerna.
Sen är det väl så att jag helt enkelt inte vill gå, är van att klara mig själv genom saker och ting.

Och jag vet att ni vill väl, det är så fint ❤ men som @Tonto skriver blir det lite omvänd effekt.
 
Jag har alltid varit blyg och introvert.
När jag dricker har jag lättare att öppna mig..

IRL så har jag stora tillitsproblem efter att ha släppt in fel personer i mitt liv. Så nu passar jag mig noga vilka jag öppnar mig för.

Jag är också introvert, och vill bara stödja dig i att du verkligen inte MÅSTE öppna dig för andra eller gå på möten. Nu har jag visserligen inte varit i den situationen som du är i, men jag hade nog personligen föredragit KBT eller liknande där man pratar med EN person snarare än att gå på möte i grupp. Kanske är det likadant för dig?
 
Tänker iom corona och restriktionerna.
Sen är det väl så att jag helt enkelt inte vill gå, är van att klara mig själv genom saker och ting.

Och jag vet att ni vill väl, det är så fint ❤ men som @Tonto skriver blir det lite omvänd effekt.

Du behöver inte gå! Det viktiga här är ju att du tar dig igenom detta på ett sätt som fungerar för dig! Och om det sättet är att skriva här istället för att gå på AA-möten så skriv här! Vi kan vara (och är, kanske) din stödgrupp!
 
Du behöver inte gå! Det viktiga här är ju att du tar dig igenom detta på ett sätt som fungerar för dig! Och om det sättet är att skriva här istället för att gå på AA-möten så skriv här! Vi kan vara (och är, kanske) din stödgrupp!

Ni ÄR min stödgrupp! Det var ju ni som fick veta det först. Denna tråd har verkligen hjälpt mig extremt mycket ❤

Jag tror kbt är bättre, bara jag hittar rätt person. Just nu känner jag mig inte mogen, men ett frö har ju såtts inne i mig, så det är ett babystep!
 
Ja, det är ju fan halvvägs till 💯!!



Ja, jag försöker tänka så.
Men det blir lite svårt när man får snaps från ex bästis där hon är med en annan kompis och dricker och verkar ha kul.
Och en annan som ställde in våran promenad pga varit ute och ramlat till 04.30 dagen innan.

Jag är bitter much yepp :D

du är mycket närmare 100 nu, än vad du var när du börja 😄

En kompis och jag har ljudbokskonto ihop. Det finns oändligt mycket bra böcker att lyssna på men jag kan sakna en fysisk bok. Men plånboken och min bokförvaring är nog glada över att det köps mindre böcker. Har inte hjärta att slänga böcker.
 
du är mycket närmare 100 nu, än vad du var när du börja 😄

En kompis och jag har ljudbokskonto ihop. Det finns oändligt mycket bra böcker att lyssna på men jag kan sakna en fysisk bok. Men plånboken och min bokförvaring är nog glada över att det köps mindre böcker. Har inte hjärta att slänga böcker.

Verkligen :D

Ljudbok kan jag tyvärr inte lyssna på, börjar bara tänka på annat. Måste ha en fysisk bok med text att koncentrera mig på.
Annars jäkligt smidigt med ljudbok :)

Avdankade böcker brukar jag lägga på en hylla i soprummet, vi har den som ett litet bibliotek, väldigt praktiskt!
 
Verkligen :D

Ljudbok kan jag tyvärr inte lyssna på, börjar bara tänka på annat. Måste ha en fysisk bok med text att koncentrera mig på.
Annars jäkligt smidigt med ljudbok :)

Avdankade böcker brukar jag lägga på en hylla i soprummet, vi har den som ett litet bibliotek, väldigt praktiskt!

Absolut smidigt men ja, det är lätt att man tappar bort sig. Därför är det bättre och roligare med en fysisk bok.

fanns det inte tunnor Sthlm där man antingen kunde lägga i en bok eller ta en bok? Borde finnas på fler ställen. Smart att ha ett litet bibliotek i soprummet 😃
 

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
921
Senast: Crossline
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 388
Kropp & Själ Jag var väldigt nära att skriva det här under anonymt nick, men kom sedan fram till att det här inte är något att skämmas för och att...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 644
Senast: Mineur
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 992
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp