AA möten. Hur går dom till?

Du är grym @pepp :heart

Som utomstående till flera alkoholister och riskbrukare kan jag säga att ingen är sitt bästa jag påverkad, och här sitter vi och tittar på och bara hoppas att personen ska förstå och ta hjälp för det gör så ont i hjärtat att se. Du är ditt bästa jag när du är du, och rätt personer i ditt liv kommer aldrig att tycka någonting annat.
 
Tack för all pepp (hehe)
Fick träffa en väldigt bra läkare, kändes som att hon förstod mig :) blev tyvärr ingen provtagning idag då jag inte var fastande.
Men på onsdag morgon tas det en hel drös!

Ditt nickname passar ju så bäst just nu!

Så skönt att steg ett är gjort. Vi är nog många som kommer vara med dig på alla steg du delar med dig av, både de framåt och de bakåt. :heart
 
Så roligt att höra!! Jag blev nervös att du skulle hinna ändra dig. Jättebra att du tagit det här steget! Det blir bra till slut. :heart
Ditt nickname passar ju så bäst just nu!

Så skönt att steg ett är gjort. Vi är nog många som kommer vara med dig på alla steg du delar med dig av, både de framåt och de bakåt. :heart

Det var så nära att jag inte ringde i morse :o
Efter proven blir det återbesök nästa vecka och prat om medicin och fortsättning.

När jag kom hem så ringde en kvinna mig om kbt. Men jag avböjde det just nu, men hon gjorde en notering och jag sa att jag hör av mig om det när och om det känns rätt :)
 
Det var så nära att jag inte ringde i morse :o
Efter proven blir det återbesök nästa vecka och prat om medicin och fortsättning.

När jag kom hem så ringde en kvinna mig om kbt. Men jag avböjde det just nu, men hon gjorde en notering och jag sa att jag hör av mig om det när och om det känns rätt :)

Ta du en sak i taget så det inte blir för mycket för dig!
 
Tack snälla! :heart
Idag ska jag ev berätta åt min kollega i posten. Måste ju smita iväg en stund imorgon för proverna och hen kommer nog undra varför... antingen berättar jag eller säger att jag inte är redo än.
Vi får se :)

"Läkarbesök" är alltid effektivt när man behöver smita från jobbet och inte berätta varför. Kommer aldrig med följdfrågor, och så slipper du att det blir något "hysh pysh spännande" kring det om du berättar att det är nåt, men inte redo att prata om det ännu. Om du skulle vilja att det skulle gå helt under radarn alltså.
 
"Läkarbesök" är alltid effektivt när man behöver smita från jobbet och inte berätta varför. Kommer aldrig med följdfrågor, och så slipper du att det blir något "hysh pysh spännande" kring det om du berättar att det är nåt, men inte redo att prata om det ännu. Om du skulle vilja att det skulle gå helt under radarn alltså.

Hen frågade ingenting utan sa bara att det gick bra! Skönt 😊 vi har ju en rätt öppen relation, men detta är ju lite extra känsligt.
 
Tips till er som är i samma sits. Hittade denna app "sober time". Tänker att den kanske kan ge lite motivation.
Screenshot_20200922-143937_Sober Time.jpg
 

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
918
Senast: Crossline
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 380
Kropp & Själ Jag var väldigt nära att skriva det här under anonymt nick, men kom sedan fram till att det här inte är något att skämmas för och att...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 644
Senast: Mineur
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 992
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kaninskrik
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp