AA möten. Hur går dom till?

Det är verkligen en sporre! Nästa "stora" i appen är the big 90 :)

Sen måste jag säga, att det är enkelt nu när livet och världen är som den är... det svåra kommer bli när det blir "normalt" igen...

Att man träffas mer ute o så igen eller vad tänker du?

Du är så himla bra 😍🥳
 
Det är verkligen en sporre! Nästa "stora" i appen är the big 90 :)

Sen måste jag säga, att det är enkelt nu när livet och världen är som den är... det svåra kommer bli när det blir "normalt" igen...

Vet inte det? Den här världen är ju trots allt ganska tärande på psyket och begränsande...men alkohol finns alltid tillgängligt oavsett vad som händer, tydligen. Tror inte du behöver förutsätta att det måste vara svårare när man kan leva mer normalt igen!
 
Det är verkligen en sporre! Nästa "stora" i appen är the big 90 :)

Sen måste jag säga, att det är enkelt nu när livet och världen är som den är... det svåra kommer bli när det blir "normalt" igen...

Först och främst - Grattis! Vilket jobb du gör! Positivt är kanske att när världen någon gång återgår till det normala har du vanan inne att vara nykter. Det blir lättare ju längre man övar :D Snart är julen och nyår här, hur känns det för dig? För mig var det lite av en grej att kunna fira dem som stabilt nykter.
 
Fast när världen är "normal" så är nykterhet ditt normala också :)
...fast då kanske ditt "normala" ser annorlunda ut än innan Corona - så det blir lätt då också.

Jättebra jobbat!!!
Först och främst - Grattis! Vilket jobb du gör! Positivt är kanske att när världen någon gång återgår till det normala har du vanan inne att vara nykter. Det blir lättare ju längre man övar :D Snart är julen och nyår här, hur känns det för dig? För mig var det lite av en grej att kunna fira dem som stabilt nykter.

Sant! Det har jag inte ens reflekterat över :D :D

Jag avskyr jul och nyår och har alltid gjort.. så det känns inget speciellt egentligen. Mer än att jag kommer vara nykter nu.. tidigare år har jag åkt hem till mina föräldrar och sen när jag kommit hem har jag druckit mig klapp kanon..
 
Vet inte det? Den här världen är ju trots allt ganska tärande på psyket och begränsande...men alkohol finns alltid tillgängligt oavsett vad som händer, tydligen. Tror inte du behöver förutsätta att det måste vara svårare när man kan leva mer normalt igen!

Det måste inte bli svårare, men det kan bli det.

En sak som man fokuserar på inom internatbehandling för beroende och missbruk är just hur det blir när förutsättningarna blir annorlunda, och det kanske man kan jämställa med detta. Personer som t.ex går en internatbehandling på fyra veckor har en trygghet i situationen som innebär att frestelserna åtminstone är mindre - när situationen förändras så förändras även tillgång på berusningsmedel och frestelser runt om en. Tekniskt sett finns tillgång på alkohol även under en behandling, liksom den gör nu, men sammanhangen är annorlunda.

Här tror jag att fortsatt användning av antabus, som en krycka i att hålla sig ifrån det första glaset, är till stor hjälp.
 
Det måste inte bli svårare, men det kan bli det.

En sak som man fokuserar på inom internatbehandling för beroende och missbruk är just hur det blir när förutsättningarna blir annorlunda, och det kanske man kan jämställa med detta. Personer som t.ex går en internatbehandling på fyra veckor har en trygghet i situationen som innebär att frestelserna åtminstone är mindre - när situationen förändras så förändras även tillgång på berusningsmedel och frestelser runt om en. Tekniskt sett finns tillgång på alkohol även under en behandling, liksom den gör nu, men sammanhangen är annorlunda.

Här tror jag att fortsatt användning av antabus, som en krycka i att hålla sig ifrån det första glaset, är till stor hjälp.

Håller helt med.
 
Ikväll är det fan tungt. Jag har inte kunnat promenera med min kompis som tanken var eftersom hunden vägrar gå mer än några meter från huset (skitväder)

Jag har sett film, serie, ätit, ätit lite mer.

Tänkte bada i nån timma - inget varmvatten... här blev jag på så jäkla dåligt humör och började t.o.m lipa.
Plus att jag varit så sugen på vin hela jäkla veckan.

Detta var dagens klagoinlägg! 🙃
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
808
Senast: Crossline
·
Kropp & Själ Jag var väldigt nära att skriva det här under anonymt nick, men kom sedan fram till att det här inte är något att skämmas för och att...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 560
Senast: Mineur
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 793
Senast: mars
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 262
Senast: verser
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp