Bukefalos 28 år!

aaa nu fattar ja ingenting

S

StarEmma

Finns det ungponnyavdelning även i dressyr? Alltså får inte ungponny vara med och tävla bland dom vanliga ponnysarna? vilka villkor gäller? är det som i hoppningen att man kan kvala eller så? Förklara för mej snälla!
´
(Har inte TR dressyr för jag tävlar nästan bara hoppning, men kanske vore kul och testa dressyren :P)
 
Det skall finnas en ungponnyavdelning i upp tom reg LA utom vid lagtävling men Du måste inte rida denna avd B utan kan starta avd A direkt om Du vill, Du behöver inte kvala på något sätt. Omvänt gäller att om Din ponny fått minst 58% fem ggr i avd B så måste Du fortsättningsvis starta den i avd A i den klassen.
 
För dem också förstås, och på vissa håll kanske främst för dem (och då handlar det väl ofta om t ex ungponnychampionatskval) men min dotter har startat vår ungponny i avd B (och inte alls nödvändigtvis varit ensam om att vara junior) och det har ibland varit väldigt trevligt med domare som t ex kallat in på banan extra tidigt med motiverigen att ungponnyerna skall få litet extra tid att se sig omkring före programstart. Kommentarerna i protokollet kan sedan också anpassas efter att det är en ungponny man just sett. Sedan är det ju förstås så att ponnyn inte skadas av att startas i avd A men det kan man ju då göra när man känner att ponnyn börjar bli litet tävlingsvan (och kanske har förstått att dressyrstaket inte äter hästar och så :)).
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
10 678
Senast: liiinnea
·
L
Hundavel & Ras Hej! Jag har två olika frågor som jag skulle bli jätte glad om nån kan svara på! :heart Den första frågan är att jag har sett att i...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 586
Senast: LiviaFilippa
·
L
Hästmänniskan Hej! Först av allt vill jag bara säga att jag fattar att det här kanske låter bortskämt och som jag inte är glad för det jag har och så...
2
Svar
26
· Visningar
4 373
Senast: TinyWiny
·
Hästmänniskan Hejsan! Snabb info om mig: c 160cm kort, väger ej mycket. Vill ut och tävla i främst dressyr men även lite hoppning men främst en del...
Svar
5
· Visningar
1 243

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp