Bukefalos 28 år!

åååååh jag blir komplett galen på min "granne"*långt*

Nominous

Trådstartare
alltså jag började lipa idag efter vi vart ute med hundarna.. :crazy:

för en vecka sedan så ringer vår hyresvärd och säger att våra grannar klagar på att hundarna skäller hela dagarna och att dom bajsar och kissar hela gården.:eek: jag blev heeelt j*vla ställd.
våra grannar i våran trappuppgång (bor i hyreshus) stannar alltid och vill klappa våra hundar och tala om hur trevliga dom är och så. flera har till och med sagt att dom tycker vi har så trevliga hundar som inte ens hörs, att dom aldrig skäller osv. för dom som bodde i våran lght innan oss hade katter som skrek rätt ofta. men våra hundar märkte dom inte att dom fanns ens. alla har varit jätteinsatta i våra hundar då en mindre trevlig olyckshändelse hände i sommras. så alla frågar jämt hur hundarna mår osv.

så jag undrar vart vår hyresvärd får "skitsnacket" ifrån.
för
1: våra grannar verkar älska våra hundar
2: våra hundar följer med mig på jobbet VARJE dag 4 mil härifrån - från kl 6 - 18. så huuur kan dom sitta och skälla hela dagarna??:eek:
3: när vi rastar våra hundar så går vi alltid ner till sjön - vilket är en rastningsgård för hundar. visst har det hänt nån olycka på gården eftersom vi har valp när han inte kan hålla sig. men om han bajsar så plockar man ju upp det... men lite kiss nån gång ibland - ska man ringa till hyresvärden över det??

sen idag när vi var ut med hundarna och kom tillbaka från vår promenad så kommer en gammal gubbe i sin gamla bil som bor 2 trappuppgångra bort. han sitter i sin bil och stirrar på oss när vi går förbi. sen öppnar han bildörren och skriker till oss att våra äckliga hundar bajsar över hela gården.:crazy: och att dom för ett sånt jävla liv. då blir min kille sur och sa till gubbjäveln att han inte vet vad han pratar om, och lite idiotiskt sagt men men, att om han öppnade käften en gång till så skulle han *piiii*. :o
då skriken gubben "hörrö pojkjävel, kom inte här och var uppkäftig. dehär ska minsam hyresvärden få veta på måndag morron om era äckliga hundar och hur ni betér er".

så i morron ska jag ringa till hyresvärden och prata med dom om hur läget är. men vad fasen ska jag göra?? tänk om dom inte lyssnar på mig?? hur ska man tackla gubben?? han sitter jämt i fönstret och bevakar oss när vi är ute.. :crazy:

ååh jag börjar lipa snart.:cry:
 
Sv: åååååh jag blir komplett galen på min "granne"*långt*

Jag hade snackat med Hyresvärden om jag var du.
Frågat de som du har svar på när hundarna hade skällt?
Osv..

Han kanske bara hade en dålig dag..vet hur Gubbar kan vara.
Så länge dina hundar inte river stället eller att det står att man inte får ha hundar i ditt kontrakt kan han inte vräka er i allfall.
Forstätt kämpa men hade jag varit dej så hade jag snackat med hyresvärden bjud över honom på en kopp kaffe och låt honom träffa hundarna en stund.
 
Sv: åååååh jag blir komplett galen på min "granne"*långt*

hehe du den där gubben skulle hellre döda sig själv än å prata med oss.. han har lltid varit väldigt otrevlig. men inte på detta sätt.

jo om grannarna klagar på att hundarna för oväsen och att dom blir störda av det så kan dom ju vräka os. för att vi stör grannarna.

men även om man inte blir vräkt - så är det ju inte så kul att veta att det finns folk som verkar hitta på saker för att snacka skit om folk. jag blir alltid så ledsen när jag hör sånt här. speciellet när det inte kan stämma.
 
Sv: åååååh jag blir komplett galen på min "granne"*långt*

Be din hyresvärd ringa grannarna som bor närmast dig, de om någon borde veta om hundarna skäller eller inte.

Sådana gubbar finns överallt, jag har råkat ut för en massa sådana. Nu bor jag på en väldigt bra lägenhets gård, där alla sköter sitt! :)
 
Sv: åååååh jag blir komplett galen på min "granne"*långt*

Åh jag vet hur du har det.

Jag har samma problem ungefär där pappa bor och har firman, vi har våran schäferhane och två schäfertikar där, dagmatte åt tikarna.
Helt plötsligt börjar vi få klagomål om lösa hundar på gräsmattan som busar och förstör, det är vinter och inte en människa inom synhåll.

Jag blir heligt förbannad och gapar åt vaktmästaren/budbäraren att han kan be kärringj***arna dra åt h-vete, hundarna är extremt lydiga och kopplade när folk är ute i närheten.

Ingen av dom har någonsin hoppat eller skällt på nån i området så jag begrep inte vad problemet var. Tills jag fick höra att en av tanterna som gnällt, sakta men säkert blivit SENIL och nu är gammal och grinig och inte mår så bra. Därför ger hon sig på oss helt plötsligt, från att ha varit hur snäll och gullig som helst och inte det minsta hundrädd till ragata pga ålder och sjukdom.

Hoppas det löser sig för er på det bästa möjliga sätt och att ni får husfrid igen.

Kram A-M
 
Sv: åååååh jag blir komplett galen på min "granne"*långt*

Oj jag trodde bara att det var jag som hade sånna där grannar. Mina grannar har polisanmält oss för att våran hund är folkilsken och har jagat deras hästar i hagen, att vi hetsat hunden på deras hästar (vi har två hästar själva och skulle aldrig komma på tanken att göra det). I onsdags kom det en till anmälan om att våran hund har varit inne i deras hagar igen. Jag blir bara så trött.
 
Sv: åååååh jag blir komplett galen på min "granne"*långt*

Har haft problem med en gubbjevel på gården här jag med.
O väntar bara på ett brev från hyresvärlden eller att det ska ramla in ngt från ngn djurrättsförening eller så pga att han anser att vi "missköter" våran hund.

O skälet då...

Ja våran hund är en valp, som behöver ut i tid o otid. Vilket gör att ibland hinner man bara ut o sen blir det närmsta gräsplätt (även om vi 99% av gångerna går iväg en bit) så är problemet att vi bor i ett bostadsområde, vilket gör att om man inte vill gå flera kilometer så är hunden tvungen att göra sina saker inom tätbebyggt område. O hur fasen ska man kunna gå flera kilometer med en valp 10ggr/dagen? Det säger sig själv att det är omöjligt.

O gubben klagar på oss o menar att hunden aldrig få motion. Jovisst. Det han ser är kissrundorna runt huset. Sen missar han självklart de regelrätta promenaderna 1 - 2ggr om dagen som vi har.

Sen ska man inte vad jag hört belasta en hund så mycket när den e valp, så i början var det bara runt huset..

Fifan för folk som lägger sig i säger ja bara...

/Tobbe
 
Sv: åååååh jag blir komplett galen på min "granne"*långt*

Fy vad jobbigt! Tycker synd om er. Hade också problem ibland när jag bodde i lägenhet. (Tack och lov bor vi i eget hus på landet nu.) Mina hundar skällde aldrig. Någon enstaka gång när man gick över gården så råkade dom kissa. Då var det någon gubbe som såg och kom med pekpinnar. Ibland verkar det som om en del inte har något mer för sig än att klaga på andra! Som om dom liksom var någon slags moralpolis :) Man får lust att säga sköt dig själv och skit i andra. ;)
Jag tycker också att ni ska prata med hyresvärden och förklara att grannarna i er trappuppgång inte har några som helst besvär av era hundar. Denna gubbe kanske brukar klaga på allting hos hyresvärden då kanske han är ganska van.
 
Sv: åååååh jag blir komplett galen på min "granne"*långt*

Jag hade pratat med hyresvärden direkt och berättat hur det ligger till innan gubben hinner ringa. Tyvärr finns det alltid idioter överallt och folk som inte tycker om hundar. Jar har som tur e aldrig haft problem med gnälliga grannar och alla grannar älskar min hund. Trots att han kan skälla ibland när folk går i trappan så säger grannarna att det gör absolut inget för det är så kort stund och sällan. Har även haft problem på gården av hundar som rastas och flk som inte plockar upp när hundarna bajsar. Nu har jag haft turen att det varit stora lass och jag har en liten hund som absolut inte kan göra så stora högar. Så där kan ingena anklaga mig för. Men det är tråkigt att bli abklagad när man själv sköter sig och plockar upp. Lycka till och hoppas det löser sig
 
Sv: åååååh jag blir komplett galen på min "granne"*långt*

Det är nästan en del av hundägarskapet man får stå ut med! TYVÄRR!

Våran granne i stan retade våran valp genomn att slå med sina nycklar mot brevinkastet varje gång han gich förbi och sen klagade att han skällde....:mad: ( 9år sedan)

Men det är inte bättre på landet, våran stota hund jagade bilar när vi precis flyttat hit, så hon jagade grannens bil 1 gång och har sprungit fram till henne när hon hämtat posten nån gång åxå (big deal)... Kan tillägga att tyvärr har vi deras brevlåda precis utan för oss :crazy:
Sen var jag ute med hundarna en dag o hon kommer och ska hämta sin post, jag har hundarna lösa och ska också hämta posten, då vevar hon ner rutan och börjar gorma att nu får det faan vara bra och att nu är hon trött på det här! :confused: Jag står som ett frågetecket och svarar öhm..vadå hon har jagat din bil en gång för ett halvår sedan :confused:
Men jag behåller mitt lugn och pratar med tanten och ber om ursäkt fast jag igentligen inte hade något att ursäkta!

Nu hälsar hon om jag och sonen är ute men min sambo eller när han är ute med hundarna hälsar hon aldrig.

Så tyvärr har man klagande grannar även i ödemarken!
 
Sv: åååååh jag blir komplett galen på min "granne"*långt*

alltså jag började lipa idag efter vi vart ute med hundarna.. :crazy:

för en vecka sedan så ringer vår hyresvärd och säger att våra grannar klagar på att hundarna skäller hela dagarna och att dom bajsar och kissar hela gården.:eek: jag blev heeelt j*vla ställd.
våra grannar i våran trappuppgång (bor i hyreshus) stannar alltid och vill klappa våra hundar och tala om hur trevliga dom är och så. flera har till och med sagt att dom tycker vi har så trevliga hundar som inte ens hörs, att dom aldrig skäller osv. för dom som bodde i våran lght innan oss hade katter som skrek rätt ofta. men våra hundar märkte dom inte att dom fanns ens. alla har varit jätteinsatta i våra hundar då en mindre trevlig olyckshändelse hände i sommras. så alla frågar jämt hur hundarna mår osv.

så jag undrar vart vår hyresvärd får "skitsnacket" ifrån.
för
1: våra grannar verkar älska våra hundar
2: våra hundar följer med mig på jobbet VARJE dag 4 mil härifrån - från kl 6 - 18. så huuur kan dom sitta och skälla hela dagarna??:eek:
3: när vi rastar våra hundar så går vi alltid ner till sjön - vilket är en rastningsgård för hundar. visst har det hänt nån olycka på gården eftersom vi har valp när han inte kan hålla sig. men om han bajsar så plockar man ju upp det... men lite kiss nån gång ibland - ska man ringa till hyresvärden över det??

sen idag när vi var ut med hundarna och kom tillbaka från vår promenad så kommer en gammal gubbe i sin gamla bil som bor 2 trappuppgångra bort. han sitter i sin bil och stirrar på oss när vi går förbi. sen öppnar han bildörren och skriker till oss att våra äckliga hundar bajsar över hela gården.:crazy: och att dom för ett sånt jävla liv. då blir min kille sur och sa till gubbjäveln att han inte vet vad han pratar om, och lite idiotiskt sagt men men, att om han öppnade käften en gång till så skulle han *piiii*. :o
då skriken gubben "hörrö pojkjävel, kom inte här och var uppkäftig. dehär ska minsam hyresvärden få veta på måndag morron om era äckliga hundar och hur ni betér er".

så i morron ska jag ringa till hyresvärden och prata med dom om hur läget är. men vad fasen ska jag göra?? tänk om dom inte lyssnar på mig?? hur ska man tackla gubben?? han sitter jämt i fönstret och bevakar oss när vi är ute.. :crazy:

ååh jag börjar lipa snart.:cry:
hejsan låter inge roligt de där.
Men be hyresvärden ringa din chef på jobbet
han kan ju intyga att du har hundarna me dig på jobbet.
Finns de flera hundar på eran gård, kan ju vara så att det är deras
hundar som bajsar på gården, o ni får skit för de.
Sen tycker jag att ni ska prata me era grannar o fråga vad problemet är.Hur kan dom skälla när ni ej har dom hemma på dagarna.
Sen om era hundar skäller för att de ringer på eran dörr
de får man ta.
de här löser sig nog,skriv i berätta vad som hänt när ni pratat
me hyres värden lycka till:rofl:
 
Sv: åååååh jag blir komplett galen på min "granne"*långt*

KL
Andas lugnt och räkna till 10 och var sedan artig och civiliserad, oavsett vad personen säger. Gå sedan hem och slå sönder en petflaska mot köksbordet så mår du bättre sedan. ;)
Vad jag menar är att blir man arg så får de bara vatten på sin kvarn och lyssnar inte på dig. Beter man artigt så finns det åtminstone en möjlighet att de lyssnar på vad man har att säga och de blir i alla fall inte mer uppretade.
 
Sv: åååååh jag blir komplett galen på min "granne"*långt*

jaha.. då är vi igång igen då!!! i går när jag vart på affären (i 20 min) står min granne och väntar utanför min port och skall påpeka att mina hundar har skällt hela dagen!!:confused:

då sa jag att dom endast varit ensamma i 20 min och bad så mycket om ursäkt om dom skällt då - men jag måste få gå å handla. jag kan inte knyta fast två nakenhundar utanför affären i -15 grader. men nej, han börjar älta att dom skällt hela dagen..:crazy: men dom var ju hos mina svärföräldrar som vanligt från 7 - 16

sen börjar han vara otrevlig och säga att mina hundar vanvårdas och att dom mår dåligt av att sitta ensam i min lägenhet hela dagen - han hör ju faktiskt att dom sitter och skäller!!

så jag avr inte torr bakom öronen och kunde ingenting om hundar!! :rofl: :mad:

så då efter 20 min tjaffs så gav jag honom ett förslag :idea: (eftersom han inte tror ett skvatt på att mina hundar inte är hemma på dagarna) att han skulle träffa mig utanför porten 6.30 och sen kan han stå där till 17 och se om jag kommer tillbaka med hundarna innan eller om dom kommer när jag slutar jobba.:devil: men de var han inte det minsta intresserad av!!!

så nu skulle han ringa djurskyddsnämnden som skulle få ta hand om mina stackars hundar som lever ett förjävligt liv!! :rofl:
undra vad djurskyddsnämnden säger till han när dom står utanför min dörr och lyssnar efter mina ledsna hundar? dom lär ju få lyssna noga då om dom ska höra dom från 3 mils avstånd!!:devil:

men nu till saken - nu är jag sååå jävla less på denna granne som gapar och skriker efter oss - kallar oss saker som pojkjävel och att han ska fixa nån som tar hand om oss. han skriker innan hundarna ens bajsat att vi måste fan se till att ta upp det.:confused: som om jag inte tagit upp bajset - vilket är en självklarhet för mig att göra. det finns dessutom inte en bajslort på hela området.:smirk: men gapa det ska han göra!!!
sen ringer han till min hyresvärd och säger att dom inte kan bo här för att dom blir störda av våra hundar hela dagarna.
det enda han gör är att ljuga!!!

jag är inte ett dugg räd för att han ska kunna få oss vräkta eller så - för det finns ju inga bevis på att hundarna stör någon. men jag är så less nu.

så - gör jag rätt till att polisanmäla honom för trakaserier och ärekränkning i morgon?? bara så han få se att jag inte tar denna jävla skit!!! ja menar han ringer ju till folk som bestämmer om vi får bo i vår lägenhet att vi missköter våra djur och att dom stör alla. sen snackar skit till dom andra som bor här..

vad hade ni gjort??
 
Sv: åååååh jag blir komplett galen på min "granne"*långt*

vad hade ni gjort??

jag hade först o främst gått till hyresnämden/portvakten o förklarat läget. Just det att dina hundar faktiskt inte är hemma på dagarna o däför inte kan vara det han retar sig på.

O har han gapat okvädesord o skit till dig så gör en anmälan på det isf. Man ska inte behöva ta massa skit bara för att ngn idiot fått för sig en massa.

/Tobbe
 
Sv: åååååh jag blir komplett galen på min "granne"*långt*

så - gör jag rätt till att polisanmäla honom för trakaserier och ärekränkning i morgon?? bara så han få se att jag inte tar denna jävla skit!!! ja menar han ringer ju till folk som bestämmer om vi får bo i vår lägenhet att vi missköter våra djur och att dom stör alla. sen snackar skit till dom andra som bor här..

vad hade ni gjort??

Det tycker jag absolut du gör helt rätt i. Usch, din stackare det kan inte vara roligt. Jag hade inte velat vara i dina kläder. Det går ju ut över allt i livet...

Lycka till!!
 
Sv: åååååh jag blir komplett galen på min "granne"*långt*

nozer
jag har pratat med hyresvärden om detta och berättat att hundarna inte är hemma och så. men dom kan bara säga att det är bra att hundarna inte mår dåligt - men att dom samtidigt inte kan ha andra hyresgäster som klagar. så dom sa mest att ord stårmot ord. men dom kan ju inte vräka mig om dom inte har bevis att dom sitter och skäller - för det kan dom aldrig skaffa fram då det inte stämmer.

neltic
ja jag känner också att han har ingen rätt att skrika sådant till mig, och fram för allt så har han väl ingen som helst rätt ljuga ihop en massa saker som detta - som jag faktiskt tycker är ganska allvarligt!!! för följden kan ju faktiskt bli att dom vräker oss för att vi har hundarna om folk klagar - även om dom inte kan bevisa nåt. men dom måste ju få stopp på det på nåt sätt. så det är väl antingen mig eller min granne som får smällen. även om jag borde vara rätt oskyldig.

sen så menar jag på att gubben kanske fattar att jag inte tar sån skit om jag vekligen gör slag av saken och faktiskt anmäler honom - som jag sagt att jag skall göra om han fortsätter!

men det är svårt. många säger att jag är dum i huvet som anmäler och att det är sånt töntigt "fall". men??
 
Sv: åååååh jag blir komplett galen på min "granne"*långt*

Jag tycker att du främst ska gå till hyresvärden (ytterligare en gång) och berätta att du faktiskt blir trakasserad. Då kan han eller hon förklara för grannen att han riskerar att bli av med sitt boende. Det finns faktiskt fall där folk har blivit vräkta eller utkastade ur bostadsrättsföreningar för att de har trakasserat grannar på samma sätt.

Nu menar jag inte att det är rätt att slänga ut mannen på gatan, absolut inte. Men ett litet hot kanske kan få honom att lugna sig.
 
Sv: åååååh jag blir komplett galen på min "granne"*långt*

Jag tycker att du främst ska gå till hyresvärden (ytterligare en gång) och berätta att du faktiskt blir trakasserad.

jag har pratat med hyresvärden om detta och dom sa att dom skulle kontakta mannen - men detta är 2 veckor sedan. och han blir bara värre och värre. men jag skall ringa hyresvärden och berätta att det fortsätter - för det ville dom veta!

mne jag vill ändå visa mannen att även jag menar allvar när jag säger till honom att sluta!
 
Sv: åååååh jag blir komplett galen på min "granne"*långt*

Hoppas verkligen att det löser sig! Sådant där är så otroligt påfrestande.
 
Sv: åååååh jag blir komplett galen på min "granne"*långt*

Åhh, jag förstår hur du har det..

Det kan inte vara roligt..
 

Liknande trådar

Äldre Ni som följt mig tidigare vet att jag haft en vattenläcka som min hv inte ville åtgärda utan försökte på nån billig variant för att få...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
8 818
Senast: MM
·
Äldre Jag blir galen på våran granne snart! Huah, är jag lättretlig eller har jag rätt till att vara det? :eek: Sambon och jag har nyligen...
Svar
18
· Visningar
2 708
Senast: martha
·
Relationer Säkert femhundrasjuttielfte granntråden, men men. Är så less på mina grannar så jag håller på och spyr. Egentligen visste jag knappt...
Svar
16
· Visningar
2 498
Senast: Oldie
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 889

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp