Aaarg valp

pepp

Trådstartare
Mamma och pappa har tagit hem en 9 veckors valp för cirka en vecka sen.

Hon är ett monster :devil: som vissa av er vet har jag en drygt 1½ årig hane sen tidigare, och hon attackerar honom, biter honom i öronen, benen, halsen och gud vet var. Han är enbart pilsk och vill humpa på henne. :eek:

Min hane var gudomlig som valp, kolugn och snäll, raka motsatsen mot den här tiken. Hon anfaller ben, fötter med tillhörande graoowl. Lägger man henne på rygg så visas det tänder och morras hejvilt. Hur normalt är detta? Och går det att träna bort, visst att hon bara är 9 veckor, men vissa beteenden kan man väl inte bara tillåta. Hon har aldrig visat sig underlägsen eller rädd för nånting utan är framåt och kavat!
 
Sv: Aaarg valp

Tycker också att det låter som vilken valp somhelst. Var tydlig med henne, men undvik att lägga henne på rygg. Det är en gammal förlegad metod som gör mer skada än nytta.
 
Sv: Aaarg valp

Grattis till att ni fått en normal monster-valp ;)

Gör så liten affär av så mycket som möjligt och skaffa en stabil komposthage där valpen kan placeras när den "går över styr"!

Att hålla på och "välta valpar" i tron om att det skall påvisa någon form av ledarskap känns bara märkligt för mej!
Att med milt tvång lägga valpen i sitt knä och pyssla och pilla är en annan femma!

Valpar ska bita, kampa, leka, jaga, tugga på nästan allt... Det ingår liksom i konseptet!

/Swat
 
Sv: Aaarg valp

Puh! Är dock ovant då jag själv hade världens snällaste valp, haha. Men det är ju så mycket roligare när det är lite "go" i dom :love:
Ska tänka på det med att lägga på rygg, räcker ett bestämt nej och en liten knuff när hon går överstyr?

Testade ha dom lösa idag tillsammans, givetvis under uppsikt, och det gick så mycket bättre!
 
Sv: Aaarg valp

Ett bestämt nej när hon går överstyr följt av beröm när hon slutar.

Det var din gamle hund som var ovanlig, de allra flesta valpar är små monster.;)
 

Liknande trådar

Hundträning Min valp är nu 9 veckor gammal. Flyttade till mig direkt vid 8 veckor så vi har bekantat oss med varann under en ungefär en veckas tid...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 964
Senast: mackan
·
Hundhälsa För 5 veckor sedan fick vi hem en valp som då var 10 veckor gammal. Vi har sedan innan en Jack Russel hane på 5 år, som alltid varit...
Svar
6
· Visningar
10 129
Övr. Hund Känner jag behöver lite tips/råd/input här.. Eller skriva av mig åtminstone! Vi har från innan en ettårig corgihane. Något osäker av...
Svar
18
· Visningar
1 883
Senast: mazariin
·
C
Övr. Hund Hej! Jag har tre hundar, alla blandraser. En hanhund på cirka fyra år, hans barn som båda är cirka 9-10 månader(de har olika mammor...
Svar
14
· Visningar
2 606
Senast: Caen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp