Bukefalos 28 år!

Aachen dressyren

Hahaha..

Detta är ju lagtävlingen så då får vi ju en indikation på hur Sverige står sig i VM konkurransen, vet ej om Patrik tänker rida Toy Story eller Scandic på VM men Santana och Anton är ju med iallfall och Darcia har redan gått. Ska bli kul att se Totilas och hur han står sig mot Valegro! Vad tror ni?
 
De starter jag sett med Totilas så är det inget snack om att Valegro ligger en nivå högre tycker jag. Totilas har sett fin ut men samspelet är ju inte i närheten av Charlottes och Valegro plus att den där rörelsestörningen Toto har lagt sig till med......

Jag ska på VM och kolla dressyren( GPS och küren) och FT terrängen så det här blir en bra uppladdning :)
 
Jag håller med, har dock bara sett en video på honom från någon start för någon månad sedan. Vad för rörelsestörning?
 
Han har fått någon konstig grej men ena frambenet då och då. Tror det är samma ben som han varit skadad i.
 
Alltså Isabells nya häst!!!!!!!!!!!!!!
Herregud. 10 år och så fin. Vad ska det bli av den när styrkan kommer? Älskar hur hon klappar den flera gånger under ritten
 
  • Gilla
Reactions: fio
Ja gud vilken häst!! Äntligen har hon fått en snygg, ädlare, nättare FIN häst efter dom stora älgarna hon har det senaste..
 
Superfin! Älskar hur kommentatorskan nästan exploderade av entusiasm över den :D

Äsch jag hör bara.. schrääääne schraaa schratt.. fattar noll .. tyvärr ! Är ju lite roligare att kolla dressyr när inte den svenska trista kassa kommentatorn kommenterar.

Nu Minna
 
Hahaha! Jag förstår inte allt, men tillräckligt för att förstå vad det är hon pratar om.

Minna hade ju inte sin bästa dag tyvärr :/
(Men det var lite kul att höra kommentarerna när det gick snett :D)
 
Nä Santana såg sådär trist stark och obärig ut idag, såg inte enkelt ut..
 
Synd med missarna för Minna. Tyckte annars han såg okej ut för att vara honom alltså. Piafferna är ju dock........
Kommentatorn sa att han har fina grundgångarter och elasticitet och han är hyfsat i ramen och framme emellanåt. Hon gillade hans tvåor.
 
Efter att ha sett Isabells ritt först jag äntligen varför alla brukar höja hennes ridning till skyarna. De senaste åren har det ser stretigt och jobbigt och tungt ut. Men med Bella Rose blir det fantastiskt!

Såg precis Minna som hade några onödiga missar. Sedan kom Santana aldrig igång med sin piaff...

Vad är det med svenskar och piaff egentligen? Är det verkligen såå svårt? :p:devil:
 
Det är ju svårt när hästen startar piaffen med raka bakben :angel:
Jag tror inte att det är enbart ett piaff-specifikt problem, ofta ser man ju flera steg före övergången att det aldrig kommer att gå.
 
Jag älskar ju Isabell och tycker det varit så oerhört tråkigt att hon haft så tråkiga hästar efter Satchmo tills nu.

Jag tycker dock inte att det alltid sett så stretigt och tungt ut :p
 
Efter att ha sett Isabells ritt först jag äntligen varför alla brukar höja hennes ridning till skyarna. De senaste åren har det ser stretigt och jobbigt och tungt ut. Men med Bella Rose blir det fantastiskt!

Såg precis Minna som hade några onödiga missar. Sedan kom Santana aldrig igång med sin piaff...

Vad är det med svenskar och piaff egentligen? Är det verkligen såå svårt? :p:devil:


Det är det som är grejen med Isabell, hon är fantastiskt skicklig och kan få en kossa att gå Grand Prix och när hon äntligen får en balettdansös så tro fan det ser fantastiskt ut :D
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Regerande svenska mästaren för juniorer, Laura Laustsen, har blivit uttagen till CHIO Aachen Campus och deras "Programme of Excellence"...
Svar
0
· Visningar
294
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Voltigen inleder som alltid de internationella stortävlingarna CHIO Aachen. Sverige kommer till start individuellt, i lagtävlingen och...
Svar
0
· Visningar
264
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Internationella Ridsportförbundet, FEI, har beslutat vilka platser som ska arrangera VM i ridsport 2026. VM i distansritt avgörs i Al...
Svar
0
· Visningar
212
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Stortävlingen CHIO Aachen kallas ibland för "lilla VM" och det är en utmaning som heter duga. Här rids Nations Cup i både dressyr och...
Svar
0
· Visningar
280
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp