Bukefalos 28 år!

Abbiebilder

MissFideli

Trådstartare
Min lilla tös, så himla söt!

Först mys i sin egen fåtölj
abbie14.jpg

abbie13.jpg

abbie12.jpg

abbie11.jpg


Och sen sitter hon i mattes soffa istället.
abbie10.jpg
 
Sv: Abbiebilder

Å hon är så fin!

Jag vill oxå vara katt, så man kan ligga å "plufsa" med kinderna i sin fotölj! :D
 
Sv: Abbiebilder

Visst ser det mysigt ut? Har du sett bilder på hennes bror? Han hade verkligen huvudkudden med sig.
 
Sv: Abbiebilder

Bror?
Inte den du har på avatar?

annars får du gärna visa bilder :love:
 
Sv: Abbiebilder

Jo, men han är lite större nu :smirk:
Ska leta fram nån bra. Jag har från när han var 15 månader och fortfarande fertil. Nu är han kastrerad och påsarna har tillbakabildats en del, vilket är naturligt.
Tyvärr har han ingen haka (eller hur mandalaki :angel: ) att skryta med, så det ser lite tokigt ut.
simon2.jpg

simon3.jpg
 
Sv: Abbiebilder

Har du drogat henne för att få henne att ligga i fåtöljen i stället för den roliga datorkartongen?

Jag köper dyra och bekväma möbler till mina prinsar men de knör ner sig varsin gammal skokartong ändå :mad:

Sluta förtala Toby! Hans haka är bara lite sent utvecklad :angel: :love:
 
Sv: Abbiebilder

Jasså du såg att jag gjort ordning kartongen? 1 (EN!!) endaste gång har dom varit i kartongen, mina är lika otacksamma som dina. Fast då slipper jag ha massa kartonger överallt.
Men det är lite snopet, du ser väl vilka fina hål jag satt och skar ut? Lagom för en tass att slå på den där inne med :devil: Men nehej då! :mad:

Deras fåtölj ska kläs om så den passar min nya soffa. När jag köper en ny soffa alltså :smirk:

Sent utvecklad ;) Nu är han ju kastrat (och komplett galen enligt matte och husse) så nu lär den väl aldrig utvecklas.
 
Senast ändrad:
Sv: Abbiebilder

Ja, det är en hel del britt i utseendet på den. Hur mycket britt är det i stammen? Har tittat en hel del på scotteuppfödarna neråt i europa och det är många som kombinerar britt- och scotteuppfödning. Hittade maskade scottar och sånt. Underbart söta!
 
Sv: Abbiebilder

Mina älskar kartonger! Senaste veckan har de haft full rulle med kartongen till min nya video. Skulle de nån gång tröttna på en kartong är det bara att slänga in en pälsmus några gånger så är det rock 'n' roll igen.

I dag jagade de en pälsboll mellan videokartongen och en papperskasse med avklippta handtag en bra stund :D
 
Sv: Abbiebilder

Ja se huskatter. Tacka vet jag britter, dom är väldigt kräsna med vad dom leker med. Här duger t.ex bara väldigt väl ihopvikta papperslappar (Yogas ständiga apportsak) samt sånna här
7200.jpg


Men bara sånna, inga andra möss duger åt damerna. Matte köper, Yoga drar svansen av dom och Abbie stoppar in dom under möblerna. Sen far dom in i dammsugaren, och matte får åka och köpa nya. Det är vårat kretslopp här hemma. Till affärens stora glädje, jag borde få mängdrabatt på dom där.
 
Sv: Abbiebilder

I övriga världen är det mycket vanligt att man kombinerar Britt- och Scotteuppfödning...

Fast både Ebba och hennes "grabbar" är resultatet av enbart Scottereggade föräldrar...

"Grabbarna" har en engelsk Scotte till pappa...

Men jag är ändå rätt förvånad att dom har så pass lite Brittreggade i sina stamtavlor...
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag var liten hade jag en så kallad "bästis" liksom så många andra småtjejer. Har kanske nämnt henne här i min dagbok tidigare, jag...
Svar
0
· Visningar
440
Senast: miumiu
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 217
Senast: Skjøldur
·
  • Artikel
Dagbok När jag gick första året på gymnasiet var jag bjuden på en fest som någon utav alla mina SUF-kompisar hade ordnat ute i Bergsjön, samma...
Svar
8
· Visningar
1 311
Senast: miumiu
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 824

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp