Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Abessinier

Pazuzu

Trådstartare
Jag har läst lite om denna ras och när jag så småningom kommer att skaffa skatt skulle det vara roligt med denna vackra ras :).
Är det någon här som har personlig erfarenhet om hur det är i sättet m.m.? Det är ju svårt att bara utgå från vad böcker säger. Vad ligger en abessinier i för prisläge (kattunge)?

R

Rallebralle

:love:...kan inte säga annat än att du aldrig kommer att ångra dig .

jag har själv 3 vuxna o en unge o det är den mest personliga ras jag någonsin stött på.

Vill du ha tips om uppfödare med ungar just nu så kan jag pm:a dig .
gå gärna in på min länk nedanför o titta på mina skönheter....*stolt mamma* :D

en aby (unge) kostar ca:5500:- om den är viltfärgad,sorrel eller fawn.
en del uppfödare tar en tusing extra för blåa abyssar .

En sällskapsaby kostar lika mkt som ett utställningsexemplar,om den inte har någon defekt.
fast det är inte vanligt bland abyssar ,tex knick o liknande.

Pazuzu

Trådstartare
Tack så mycket för svaret! :) Jag har tyvärr inte någon möjlighet att skaffa en katt förrän om några år, när jag läst färdigt på högskolan, men du kanske känner till några uppfödare i Småland ändå?

R

Rallebralle

Jag känner ingen neråt landet,men jag vet att det ska finnas en mkt duktig uppfödare i Skåne iaf.
jag håller mig ju till Uppsala o Sthlm´s-uppfödarna... :D

gick du in på mitt album?
Marrakech har blivit pappa till tre ungar i Uppsala...ska se om jag kan rota fram adressen till S* Aucuparia´s hemsida/Janne Sjögren.... :D
där finns bilder på hans kull o nå´n ny bild på honom (Marrakech alltså ,i nte janne....hihihi)

Pazuzu

Trådstartare
Ok! Jag kan säkert hitta någon uppfödare i Småland via nätet!

Ja, jag var inne och kikade i ditt album. Vilka underbara kissar! :D Färgen som jag fastnat mest för är viltfärgen, Marrakech är underbar! :love:
Det skulle vara roligt om du hittade adressen till S*Aucuparia's hemsida, det är alltid kul att få se på de små underverken! :D

R

Rallebralle

Jag vet inte varför :confused:

Jag skulle personligen inte vilja ha verken fawn eler sorrel. :smirk:

R

Rallebralle

Jag har nog börjat gilla blått mer o mer.....
fast en mörk viltfärgad a´ la Marrakech.....tar nog priset . :love:

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6471 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Hundträning Tänkte skapa en ny tråd för dom som tränar bruks då den gamla inte var uppdaterad på så länge. Egentligen så tränar jag inte så mycket...
Svar
17
· Visningar
916
Hundavel&Ras Hej allihopa! Här kommer jag igen. :o Det är så att jag precis har skickat in en ansökan till en stiftelse om att få hjälp med att...
2
Svar
32
· Visningar
1 843
Övr.Hund Bästa Buke, hjälp mig att reda ut mina tankar. Vi har som bekant en kastrerad dvärgpinscherhane som är 7 år, han är okomplicerad på alla...
2
Svar
39
· Visningar
2 464
Avel Hoppas jag lagt detta på rätt ställe, annars får den flyttas... Jag har en undran om någon vet om ifall ni vet en häst som har en färg...
Svar
13
· Visningar
1 323

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi del CXXXI
  • Havtorn
  • Sytråden 2

Hund, Katt, Andra Djur

• Allmänna fodertråden
  • Uppdateringstråd nr 24