Abonnemang eller kontantkort?

Red_Chili

Trådstartare
Jag är trött på att ha ett onödigt dyrt mobilabonnemang. Nu tänker jag byta till det som verkar bli billigast för mig istället. Meen jag vet inte riktigt vad jag ska välja... :p

Det verkar som att jag får välja Comviq. Då har jag bra täckning och det blir billigt. Jag kommer inte köpa någon ny mobil.

Frågan är: ska jag köpa deras kontantkort eller deras abonnemang? Så vitt jag kan se är priserna desamma, men med kontantkortet kan jag enkelt välja hur mycket jag laddar det med varje månad och då tex välja billigare och mindre surf de månader då jag vet att det knappt används och välja med mer surf när det kan behövas (tex vid resor).

Finns det någon nackdel med kontantkortet som jag inte tänker på? Borde jag välja något helt annat?
 
Jag har Telias kontantkort, det har jag haft hela mitt liv (ja så länge det har funnits mobiler då). Men nu börjar det bli så sjukt dyrt så jag måste skaffa ett abonnemang tror jag. Betalar 99:- för 100 minuter å de räcker en vecka ca... Ohållbart.

Så mest hänger jag på frågan :).
 
Hade tidigare Telias kontantkort och då körde jag med "ladda allt" som det heter. Då var det fria sms/mms, fria minuter och viss surfa för 30 dagar. Delså höjde de priset, dels bytte jag telefon och nu har jag comviqs liknande för 195 kr i månaden, det är dock abonnemang.
 
Hade tidigare Telias kontantkort och då körde jag med "ladda allt" som det heter. Då var det fria sms/mms, fria minuter och viss surfa för 30 dagar. Delså höjde de priset, dels bytte jag telefon och nu har jag comviqs liknande för 195 kr i månaden, det är dock abonnemang.

Tror det där Telia hade var alldeles för bra för oss kunder ;)
 
Det finns billiga och bra abonnemang. Jag ger 70 kr/månad för mitt. Då har jag 2 gb surfa, 600 sms och 60 samtal per månad. Det man inte använder sparas till nästa månad. Tycker det är perfekt!
 
Tycker Comviq Fastpris funkar bra. Lätt att ladda på nätet, lätt att köpa till surf om det behövs. Finns ju olika fastpris beroende på hur mycket surf du vill ha i grunden.

245 kr för fria samtal och SMS samt 7 gb surf måste vara en av de bästa dealerna på marknaden.
 
Tycker Comviq Fastpris funkar bra. Lätt att ladda på nätet, lätt att köpa till surf om det behövs. Finns ju olika fastpris beroende på hur mycket surf du vill ha i grunden.

245 kr för fria samtal och SMS samt 7 gb surf måste vara en av de bästa dealerna på marknaden.
Hallon matchar det, om man är student eller 55+. 199/mån för 8 GB surf och fria samtal/sms. 299 för övriga.
 
Jag är trött på att ha ett onödigt dyrt mobilabonnemang. Nu tänker jag byta till det som verkar bli billigast för mig istället. Meen jag vet inte riktigt vad jag ska välja... :p

Det verkar som att jag får välja Comviq. Då har jag bra täckning och det blir billigt. Jag kommer inte köpa någon ny mobil.

Frågan är: ska jag köpa deras kontantkort eller deras abonnemang? Så vitt jag kan se är priserna desamma, men med kontantkortet kan jag enkelt välja hur mycket jag laddar det med varje månad och då tex välja billigare och mindre surf de månader då jag vet att det knappt används och välja med mer surf när det kan behövas (tex vid resor).

Finns det någon nackdel med kontantkortet som jag inte tänker på? Borde jag välja något helt annat?

Jag har halebop, ett av deras "Rubbet"-abonnemang. Betalar 279 kronor i månaden, har mycket surf (6 gb) men gör ALDRIG av med mina samtal/sms. Tror inte att det finns något med lika mycket surf till samma pris? Har haft abonnemanget i många år, och har aldrig behövt betala mer, trots utlandsresor osv.

Bonus: Telias stolpar. Alltid bra täckning.
 
Sorry skrev fel. 3 är hel kört här, Telenor är tveksamt, Tele2 går om man står på "rätt" ställe och Telia funkar hyfsat även om man är inomhus.
 
Jag går i första hand på vilka bolag som har bra täckning hemma och på andra ställen där jag är ofta och där täckning kan variera (som exempel sommarställe eller stallet) och därför blir det Telia för mig. Reser man mycket kan det vara bra att kolla i vilka länder man kan ringa. När jag reste i Afrika var det t ex bara vi med Telia som kunde använda telefonen i Malawi.
Hade kontantkort som student men sedan dess alltid abonnemang då det är skönt att inte få samtalet avbrutet för att man glömt fylla på... Men är man bättre än mig på att komma ihåg det så blir det nog att räkna på hur mycket man använder.
 
Om du kan tänka dig abonnemang så kolla på tele2. 299 kr i månaden för 20 GB surf och fria sms och samtal. Ingen bindningstid och du får ändra abonnemangsform om du känner att du behöver mer/mindre surf. Du får läsa på deras sida om deras alternativ kan passa dig.
Jag är mycket nöjd.
 

Liknande trådar

Fordon När leasingen min bil går ut är planen att jag och sambon ska köpa en bil gemensamt. Nu har vi varsin men eftersom han har företagsbil...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
4 391
Hemmet Jag misstänker att min Google Nest wifi-router har problem. Wifit går av och på hela tiden random långa stunder. Än så länge verkar...
Svar
4
· Visningar
527
IT & mobiler Jag måste skaffa mig ett bredbandsabonnemang inför kommande flytt. Jag har bott senaste åren i "comhem-hus" och före det haft ett mobilt...
Svar
13
· Visningar
823
Senast: _Taggis_
·
Fordon För närvarande är det som skrivs nedan verkligen bara på spåna- och kolla-stadiet, men jag tänkte göra en tråd på Buke för att se om här...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 153
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp